عسگری: در بازی گل‌گهر پنالتی روی بازیکن پرسپولیس رخ نداد

رئیس اسبق کیمته داوران گفت: برخی اشتباهات مثل گل گل گهر دیگر ربطی به VAR ندارد. کمک داور در این صحنه جای‌گیری مناسبی نداشت. داوران ما از نظر دانش افت کردند و مسئول آن کمیته داوران و فدراسیون است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،‌ حسین عسگری رئیس اسبق کمیته داوران در خصوص حواشی بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان و عملکرد داور این بازی اظهار داشت: در خصوص صحنه مشکوکی که روی دروازه پرسپولیس رخ داد همه به خوبی دیدند که این توپ گل شده است. کمک داور با جای‌گیری اشتباه خود توپی که نزدیک به ۳۰ سانت داخل دروازه بود را ندید و اشتباه تاثیرگذاری را روی این صحنه داشت. در خصوص سرنگونی محمد عمری نیز اتفاق خاصی رخ نداد و توپ در تملک بازیکن گل‌گهر بود و مدافع بعد از دفع توپ با این بازیکن برخورد کرد و اتفاق خاصی رخ نداد و بازی باید ادامه پیدا می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

استوری کنایه‌آمیز طالب‌لو به صحنه جنجالی پرسپولیس + عکس

وی در خصوص نقش کمک داور ویدئویی در کاهش اشتباهات اینچنینی تصریح کرد: تا این تکنولوژی وارد ایران نشود اشتباهات داوری همچنان وجود خواهد داشت و نه تنها کمتر نخواهد شد که بیشتر نیز می‌شود. هیچ کس در فدراسیون پاسخگو نیست و هر روز بهانه‌های واهی و نخ نما می‌آورند و آنقدر در مورد این موضوع صحبت شده‌ که همه‌ حرف‌ها تکراری است. هر هفته در چند بازی ما اشتباهات کاملا تاثیرگذار داریم. در بازی شمس‌آذر قزوین داور یک گل این تیم را ندید و یک پنالتی هم برای این تیم نگرفت. این اشتباهات نشان می‌دهد ما در بخش آموزش مشکل داریم.

عسگری خاطرنشان کرد: برخی اشتباهات مثل گل گل گهر دیگر ربطی به VAR ندارد. کمک داور در این صحنه جای‌گیری مناسبی نداشت. داوران ما از نظر دانش افت کردند و مسئول آن کمیته داوران و فدراسیون است. البته بگویم در پشت این اتفاقات داستانی وجود ندارد که داوران را بخواهیم متهم کنیم. ما در امکانات و آموزش در بخش داوران ضعیف هستیم و هیچ‌کس پاسخگو نیست. در بخش آموزش و انتخاب داوران ناشیانه عمل می‌شود بعد از داور توقع دارند قضاوت بدون اشتباه داشته باشد. در بازی استقلال و مس رفسنجان نتوانستند برای داور بلیط بگیرند. رئیس کمیته داوران می‌گوید نتوانستیم برای داوران بلیط تهیه کنیم. چطور تیم‌ها برای بازیکنان خود بلیط گرفتند فقط شما نتوانستید؟ گفتند داورانی را برای این بازی می‌گذاریم که نزدیک استان کرمان باشند تا زمینی بیایند. داور از یاسوج و شیراز ۱۰ ساعت در مسیر بوده و خسته رسیده تا بازی را قضاوت کند، درنهایت همین داور در این بازی اشتباه تاثیرگذار دارد.

وی افزود: من بارها گفته‌ام این مشکلات هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. ما در فدراسیون کمیته‌ای نداریم. یک نفر هست که جای همه تصمیم می‌گیرد و سایر اعضا هیچ‌کاره هستند. او به تنهایی همه کار را انجام می‌دهند و پاسخگو نیز نیست. ما در ساختار مشکل داریم. این چه لیگی است که آقایان دارند برگزار می‌کنند؟ یک هفته تیم‌های بازی می‌کنند بعد ۳ هفته تعطیل می‌شود. صدای همه را در آوردند. کشورهای دیگر تیم ملی ندارند؟ در لیگ قهرمانان نیستند؟ تیم امید ندارند؟ لیگ کدامشان اینقدر وقفه دارد؟

عسگری ادامه داد: لیگ را برای تیم امید تعطیل کردند؛ در دو رویداد حذف شد و هیچ خروجی نداشت. ما حتی به مرحله نهایی انتخابی المپیک هم نرسیدیم. مهران فرقانی سرپرست تیم امید از انسان‌های شریف و زحمتکش است اما او چه کاره است که عذرخواهی می‌کند و و می گوید مقصر اصلی حذف تیم امید من هستم؟ بله شما سرپرست هستید ولی چه اختیاری از خود دارد. این عذرخواهی را باید مدیران ارشد فوتبال ما می‌کردند که وضع را به اینجا کشاندند. آقایان در فدراسیون باید پاسخگو باشند این وضع هر روز بدتر خواهد شد.

سرپرست اسبق کمیته داوران نیز اظهارداشت: هیچ باشگاهی حق دخالت در امور و اظهارنظر را ندارد. باشگاه استقلال چرا باید در مورد یک بازی دیگر و یک تیم دیگر نظر بدهد. نباید اجازه داده شود باشگاهی علیه مسائلی که ربطی به آنها ندارد صحبت کنند. این همه بیانیه نویسی و شکایت برای چیست؟ چرا در مورد هر چیزی باید اظهار نظر شود؟ مشکل فوتبال ما فقط داوری است؟ همه چیز ما درست شده که فقط همین موضوع مانده؟

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1201387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد لوکارلی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      کمیته داوران یه پستی به این بنده خدا بدهید خودش را کشت همه چیز را وارونه جلوه میدهد
    • احمد لوکارلی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      دشمنی با افشار یان گذاشتن وجدان زیر پاچطوری بازیکن مالک توپ پای عمری را لگد کرد