تله‌کابین واحد علوم و تحقیقات هنوز راه‌اندازی نشده است/ سلامت و ایمنی دانشجویان؛ خط قرمز مدیران دانشگاه آزاد اسلامی 

مجری طرح‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات با تأکید بر اینکه تله‌کابین این واحد نه تنها به طور رسمی راه‌اندازی نشده است بلکه فعلا در مرحله مسافرگیری هم نیست، گفت: اولویت اول مجموعه مدیران دانشگاه آزاد اسلامی، سلامت و امنیت دانشجویان است.

مصطفی قاضی مرادی؛ مجری طرح‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با تأکید بر اینکه تله‌کابین واحد علوم و تحقیقات هنوز راه‌اندازی نشده است، اظهار کرد: این تله‌کابین نه تنها به طور رسمی راه اندازی نشده است بلکه فعلا در مرحله مسافرگیری هم نیست و در حال حاضر مراحل پایانی تست های راه اندازی را طی می‌کند. 

بیشتر بخوانید: 

تله‌کابین واحد علوم و تحقیقات مهرماه راه‌اندازی می‌شود/ قابلیت جابجایی ۲۰۴۰ نفر در ساعت

 
وی با بیان اینکه فعلا کابین‌ها با بار مرده یعنی کیسه‌های شنی(با شبیه‌سازی وزن انسان) در حال تست هستند، ادامه داد: موازی با انجام تست‌ها در حال اخذ استاندارد از سازمان ملی استاندارد و همین طور اخذ یک گواهینامه بین‌المللی معتبر اروپایی در زمینه سیستم حمل و نقل کابلی هستیم.

تله‌کابین واحد علوم و تحقیقات نیمه آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد/ تحریم‌ها علت تأخیر در پروژه 

قاضی‌مرادی با اشاره به اینکه به مرحله بهره برداری بسیار نزدیک هستیم، تصریح کرد: پیش‌بینی ما براین است که تا نیمه آبان ماه مراحل نهایی تست‌ها انجام و با توجه به اینکه 123 آیتم برای اخذ تاییدیه از سازمان ملی استاندارد لازم است و تا کنون هم 80 درصد این آیتم‌ها اخذ شده است، بتوانیم بهره‌برداری را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تله کابین واحد علوم و تحقیقات از حیث کیفیت از برترین کیفیت روز دنیا برخوردار است، بیان کرد: هم طراحی و هم ساخت این پروژه توسط یکی از معتبرترین و معروف ترین شرکت های دنیا در این حوزه صورت گرفته است. 

مجری طرح‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر اینکه تا زمانی که از اخذ کلیه گواهینامه ها و استانداردهای لازم اطمینان حاصل نکنیم به هیچ وجه اجازه بهره برداری نخواهیم داشت،اضافه کرد: پیش بینی ما این است که تا نیمه آبان تمامی مشکلات برطرف شود و دانشجویان بتوانند از این امکانی که دانشگاه برای تسهیل عبور و مرور آنان فراهم کرده به راحتی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حتی برای انجام تست‌ها هم هیچ دانشجویی سوار بر کابین ها نشده است، افزود: ممکن است فیلم هایی منتشر شده باشد که نشان دهنده تکانه های شدیدی در کابین ها باشد که به قطعیت و صراحت اعلام میکنم همگی این موارد تست‌های ترمز بوده و کاملا تعمدی است.

قاضی‌مرادی با اشاره به اینکه تمامی مراحل تست‌ها تا کنون بسیار مثبت بوده و توانسته‌ایم به سرعت این مراحل را پشت سر بگذاریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مورد خاصی تا کنون مشاهده نشده است از برنامه زمان بندی خود هم جلوتر هستیم. 

واحد علوم و تحقیقات اولین دانشگاه صاحب سیستم حمل و نقل کابلی در جهان 

وی با اشاره به انجام چندباره تست های اضطراری ترمز، ادامه داد:  راه اندازی سیستم حمل و نقل کابلی در واحد علوم و تحقیقات مایه مباهات دانشگاه آزاد اسلامی است چرا که تا کنون هیچ دانشگاهی در جهان از سیستم حمل و نقل کابلی برخوردار نیست.

مجری طرح‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه تحریم‌ها نیز تا حدودی اجرای این پروژه را با چالش مواجه کرد، گفت: علت اینکه این پروژه با تأخیر مواجه شد بحث تحریم‌ها بود اما  با این وجود با همدلی و پشتیبانی مسوولان و نیز اتکا به دانش جوانانمان این مشکل هم برطرف شد و تحریم‌ها مانع فعالیت‌مان نشد.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اول مجموعه مدیران دانشگاه آزاد سلامت و امنیت دانشجویان است، اضافه کرد: مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ایمنی و سلامت دانشجویان به هیچ وجه حاضر به کوچکترین ریسکی نخواهند شد چرا که تلخی اتفاق ناگواری که در واحد علوم و تحقیقات رخ داد هنوز هم در کام همه وجود دارد و قطعا هیچ کس به تکرار این قبیل اتفاقات تلخ علاقه ندارد.

قاضی‌مرادی افزود: علاوه بر استانداردهایی که لازم است توسط پیمانکار مربوطه اخذ شود و علاوه بر گواهینامه های معتبر بین المللی، مجموعه نظارتی دانشگاه آزاد تا به صورت قطعی از کلیه مراحل پروژه اطمینان خاطر حاصل نکند اجازه بهره برداری را نخواهد داد و به صورت دقیق و جزء به جزء این پروژه را رصد می‌کند. 

انتهای پیام/    
 

کد خبر: 1201723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =