پرتاب موشک «عیاش ۲۵۰» برای اولین بار در نبرد طوفان الاقصی/ مقر فرماندهی منطقه شمال رژیم صهیونیستی بمباران شد

گردان‌های عزالدین القسام امروز برای اولین بار، از موشک «عیاش ۲۵۰» در نبرد «طوفان الاقصی» استفاده و آن را به سوی مقر فرماندهی منطقه شمال رژیم صهیونیستی پرتاب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، موشک «عیاش ۲۵۰» برای اولین بار در نبرد «طوفان الاقصی» امروز، جمعه ۱۳ اکتبر و پس از اعلام گردان‌های عزالدین القسام مبنی بر بمباران مقر فرماندهی منطقه شمال رژیم صهیونیستی در «صفد» اشغالی استفاده و پرتاب شد. 

بیشتر بخوانید: 

روحانی: عملیات طوفان ‌الاقصی واکنشی به سال‌ها کشتار مردم فلسطین بود

طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی با پرتاب این موشک، آژیرهای خطر در شهرک‌های مجاور نوار غزه، منطقه صفد، الجلیل الاعلی و حیفا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمدند.

رسانه‌های صهیونیستی از جمله «یدیعوت آحارانوت» درباره این موشک اعلام کردند: عیاش ۲۵۰، بی‌شک دوربردترین موشکی است که تاکنون از غزه به سوی ما پرتاب شده و چنین امری بی‌سابقه است.

برخی منابع خبری گزارش دادند که به دلیل دوربرد بودن موشک‌های شلیک‌شده از نوار غزه، هم سامانه گنبدآهنین و هم سامانه‌های آمریکایی پاتریوت برای رهگیری آن‌ها فعال شده‌اند.

صبح امروز جمعه، ۱۳ اکتبر سازمان ملل متحد اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به این نهاد اعلام کرده است که باید یک میلیون فلسطینی ساکن در شمال غزه در عرض ۲۴ ساعت به سمت جنوب بروند.

اعلام این خبر موجب تشدید حملات و واکنش‌های جدی از سوی القسام شد. ساعتی پیش گردان‌های القسام اعلام کرد که در پاسخ به این درخواست صهیونیست‌ها و هدف قرار دادن غیرنظامیان، یک حمله موشکی بزرگ را با ۱۵۰ موشک به «عسقلان» اشغالی آغاز کرده است.

بعد از عسقلان گردان‌های القسام شهرک‌نشین سدیروت را هم با ۵۰ موشک، هدف حملات خود قرار دادند. بعد از آن حماس در واکنش به هدف قراردادن غیرنظامیان و تلاش صهیونیست‌ها برای آواره‌کردن ملت فلسطین، فرودگاه بن‌گورین را هدف قرار داد.

«ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های القسام خطاب به اشغالگران تاکید کرد: دشمن ترسو ضعیف‌تر از آن است که مردم ما را مجبور به مهاجرت کند. مهاجرت در فرهنگ و قاموس ما، به جز از شهرهای اشغال شده‌مان گنجانده نشده است.

منبع:فارس 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1201894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =