تهرا ن ایسکانیوز: کارشناس ارشد بانکی گفت: با توجه به تعدیل برخی از تحریم ها در توافقات اخیر ژنو، باید تلاش شود تا واسطه ها در مبادلات بانکی بین المللی کنار بروند.
بهاء الدین حسینی هاشمی یکی از مدیران با سابقه در عرصه بانکداری کشور با اشاره به نتیجه مذاکرات اخیر ژنو و فرصت پیش آمده در خصوص تعدیل برخی از تحریم ها به ایسکانیوز اعلام کرد: هرچند پس از توافقات حاصل از جلسه اخیر ژنو، فضایی مثبت در مبادلات تجاری با ایران به وجود آمده است اما مشکلاتی همچون سوئیفت همچنان بر سر جای خود پایدار هستند؛ به طوری که واسطه ها، در گشایش اعتبارات پولی و مالی برای ایران نقشی پررنگ را ایفا می کنند.
مدیرعامل پیشین بانک صادراتادامه داد: جالب است که در تحریم های تعلیق شده، حمل و نقل از این امتیاز بهره منده شده اما نمی توان پولی را جابه جا کرد.
وی با اشاره به سیاست های پولی و مالی اخذ شده در برابر کاهش اثرات تحریم ها و استفاده از فرصت به وجود آمده افزود: هرچند برای مبادلات تجاری با ایران جرائم سنگینی در نظر گفته شده است اما باید تلاش کرد تا رغبت طرف خارجی را در مبادلات تجاری برانگیخت؛ به طوری که حتی با اعمال جریمه های سنگین، این تمایل وجد داشته باشد که بدون واسطه با ایران مذاکره و مبادله تجاری کند.

حسینی هاشمی تاکید کرد: نباید منتظر فرصت ها باشیم؛ بلکه باید از این فضای به وجود آمده ایجاد فرصت کرد.
کد خبر: 120204

وب گردی

وب گردی