دستیابی به فرمولاسیون تولید پلی‌یورتان توسط فناوران سرای نوآوری کفش و چرم واحد تبریز

فناوران یکی از شرکت‌های دانش بنیان سرای نوآوری کفش و چرم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برای اولین بار در کشور به فرمولاسیون تولید پلی یورتان که در زیره کفش کاربرد دارد، دست یافتند.

مرتضی محمودزاده؛ سرپرست سرای نوآوری کفش و چرم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی مهد تولید کفش چرمی است و 80 درصد چرم گاوی کشور در تبریز تولید می‌شود؛ در سفر سال 97 دکتر طهرانچی به واحد تبریز و در دیدار با اعضا اتحادیه چرم و کفش استان، در نهایت تصمیمات لازم اتخاذ شد و ماموریت فعالیت در حوزه چرم و کفش به واحد تبریز سپرده شد. 

بیشتر بخوانید: 

پلتفرم تأمین، تولید و توزیع قطعات صنعتی در واحد تبریز راه‌اندازی می‌شود

وی ادامه داد: در سرای نوآوری کفش و چرم واحد تبریز سه شرکت دانش بنیان، هشت واحد فناور و یک مدرسه عالی مهارتی (که با همکاری مستقیم اتحادیه کفش استان راه اندازی شده است) مستقر هستند ضمن اینکه یک ساختمان به مساحت 1700 مترمربع را با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در دست نوسازی داریم.

محمودزاده با اشاره به اینکه آغاز کار سرا به سال 97 بازمی‌گردد؛ خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه چرم و کفش تحت عنوان "سرا" از سال 99 شکل گرفت در حالی که پیش از این در قالب مرکز رشد کار انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان ما برای اولین بار در کشور فرمولاسیون پلی یورتان که در زیره کفش کاربرد دارد و یک محصول وارداتی و یا حداقل مواد اولیه آن وارداتی است را به صورت صددرصدی از نظر دانش فنی تولید کردند و طبق ارزش گذاری انجام شده در معاونت علمی ریاست جمهوری این فناوری 30میلیارد تومان ارزش دارد و طبق برنامه ریزی ها به سمت تولید انبوه حرکت خواهیم کرد.

سرپرست سرای نوآوری کفش و چرم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افزود: ساخت پرینتر لیزری که در تولید قالب‌ها و یا اصطلاحا ماهیچه کفش استفاده میشود توسط دیگر شرکت دانش بنیان ما در حال انجام است و به درآمدزایی رسیده اند ضمن اینکه آخرین شرکت دانش بنیان ما هم در حوزه کفش طبی در حال فعالیت است و به تولید کفش هایی که به اصلاح حالت پرانتزی پا می‌پردازد که اینها نیز به درآمدزایی رسیده اند.

وی اضافه کرد: در مجموع در حوزه فناوری و در سال گذشته موفق شدیم مبلغی بالغ بر 10 میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم ضمن اینکه ما به دنبال فروش دانش فنی در این سرا نیز هستیم که اگر نهایی شود به عدد 30میلیارد تومان که معاونت علمی ارزش گذاری کرده است نزدیک خواهیم شد.

دوره مشترک با همکاری مدرسه کفش استانبول برگزار می‌شود 

محمودزاده با اشاره به اینکه اغلب صنایع و شرکت های بزرگ R&D  خود را در سرا مستقر کرده اند و جنس همکاری ما با صنایع بسیار نزدیک است، خاطرنشان کرد: دوره های مدرسه مهارتی ما مستقیما با همکاری اتحادیه کفش و مدرسه کفش استانبول(تاسف) برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه اواخر آبان ماه دوره مشترک با مدرسه کفش استانبول و مدرسینی که از ترکیه حضور پیدا می‌کنند، در مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش تبریز برگزار می‌شود،گفت: محل جدید مدرسه چرم و کفش با تجهیزات بالای یک میلیارد تومانی از سوی بخش صنعت همزمان با برگزاری دوره مشترک افتتاح خواهد شد. 

انتهای پیام/    

کد خبر: 1202900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =