پلتفرم تأمین، تولید و توزیع قطعات صنعتی در واحد تبریز راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی و واحد تبریز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم پلتفرم تأمین، تولید و توزیع قطعات صنعتی از زمستان امسال بتواند فعالیت خود را آغاز کند، گفت: از 15 اسفندماه یک تیم 40 نفره به صورت فشرده در واحد تبریز مشغول کار به روی این پروژه هستند ضمن اینکه معاونت های مربوطه در سازمان مرکزی هم در کنار این تیم قرار دارند.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه تمایل به همکاری و ارتباط بین هم صنعت و هم دانشگاه وجود دارد، اظهار کرد: با توجه با اینکه تجهیزات صنایع ما اغلب وارداتی است بخش صنعت بیشتر انتظار تأمین نیروی کار متخصص را از دانشگاه دارد و احتیاج به ایجاد یا توسعه یک صنعت جدید کمتر دیده می‌شود. 

بیشتر بخوانید: 

تخفیفات دانشجویی در دانشگاه آزاد حذف نشده بلکه هدفمند شده است

وی با تاکید بر اینکه علت بیشتر چالش های بین صنعت و دانشگاه این است که ارتباط صحیحی بین اینها شکل نگرفته است، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی برای حل این موضوع طرح‌های مختلفی را درنظر گرفته که یکی از این طرح‌ها «فرصت مطالعاتی صنعتی» است و این طرح در وزارت علوم هم پیگیری می‌شود و براساس آن اساتید دانشگاه یک یا دو ترم را در بخش صنعت به عنوان طرح مطالعاتی می‌گذرانند. 

رنجبران با اشاره به اینکه واحد تبریز امسال یک جهش عالی در تعداد طرح های برون دانشگاهی داشته است به پلتفرم تأمین، تولید و توزیع به عنوان یکی از مهمترین طرح های دانشگاه آزاد اسلامی هم اشاره کرد و گفت: طبق ایده و نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مسوولیت این طرح به واحد تبریز سپرده شده است. 

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌ شرقی افزود: در این پلتفرم یک ارتباط صنعتی بزرگ به صورت یک کسب و کار پایدار شکل خواهد گرفت. با توجه به اینکه امروزه فضای کسب و کارها به سمت پلتفرمی هدایت شده است مدیریت این طرح با دانشگاه آزاد اسلامی است و صنایع بزرگ به عنوان سفارش دهندگان قطعات و خدمات و شرکت های کوچک و خرد به عنوان تامین کنندگان در این پلتفرم قرار می‌گیرند و دانشگاه به عنوان ضامن به همرسان که ضمانت های فنی و مالی و حقوقی را تضمین می‌کند، ارتباط را شکل می‌دهد. 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توسط اساتید عرصه در این طرح تضمین فنی ایجاد میکند یعنی به داخل شرکت های خرد می‌رود و آنها را ارزیابی و گریدبندی می‌کند و ضمن مدیریت پروژه فرآیند تولید را هم پایش میکند  و در نهایت تضمین کیفیت صورت می‌گیرد. 

رنجبران اضافه کرد: با توجه به اینکه سفارش دهندگان بزرگ به شرکت های تولیدکننده خرد اعتماد ندارند در صورتی که دانشگاه وارد میدان شود و تضمین فنی را انجام دهد این ارتباط شکل خواهد گرفت و در واقع این طرح یک الگوی بزرگی است که در وهله اول باعث تحول نظام آموزشی کشور خواهد شد. 

وی با اشاره به الگوگیری این طرح از نظام آموزش پزشکی، تصریح کرد: این پلتفرم به عنوان یک بیمارستان صنعتی برای رشته‌های فنی و مهندسی عمل میکند و به عقیده بنده بهترین راه ارتباط بین صنعت و دانشگاه راه اندازی همین پلتفرمی است که با نظر و ایده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. 

رنجبران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم این پلتفرم از زمستان امسال بتواند فعالیت خود را آغاز کند، گفت: از 15 اسفندماه یک تیم 40 نفره به صورت فشرده در واحد تبریز مشغول کار به روی این پروژه هستند ضمن اینکه معاونت های مربوطه در سازمان مرکزی هم در کنار این تیم قرار دارند.

انتهای پیام/    

کد خبر: 1202226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =