بحران کمبود معلم و یک ماه سردرگمی دانش‌آموزان + فیلم

آموزش و پرورش درحالی از حل مشکل کمبود معلم در مدارس صحبت می‌کند که همچنان برخی کلاس‌های درس معلم ندارند و یا معلم‌ها مجبور به تدریس رشته غیرتخصصی خود شده‌اند تا کلاس خالی نماند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، فصل مدرسه درحالی شروع شد که بسیاری از دانش‌آموزان اولین ماه سال تحصیلی جدید را در کلاس‌های بدون معلم سپری کردند و بنا به گفته قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ۲۳ هزار کلاس درس معلم نداشت اما ۱۶ مهر آموزش و پرورش اعلام کرد که مشکل را حل کرده و دیگر کلاسی بدون معلم نیست.

بیشتر بخوانید

همچنان برخی کلاس‌های درس معلم ندارند / برنامه آموزش و پرورش چیست؟

این موضوع واکنش نماینده‌های مجلس را به دنبال داشت و روح الله نجابت نماینده مردم شیراز در صحن علنی به این موضوع اعتراض کرد و گفت که از حوزه انتخابی وی خبرهایی مبنی بر نبود معلم در برخی کلاس‌ها اعلام می‌شود درحالی که رسانه دولت و آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند که کلاس بدون معلم وجود ندارد.

پیام‌های مخاطبان به ایسکانیوز هم این موضوع را تائید می‌کند که همچنان برخی کلاس‌ها بدون معلم هستند.

وزیر آموزش و پرورش اما معتقد است که این موضوع چندان حاد نیست و از آن جایی که همه در آموزش و پرورش معلم هستند، می‌توان با استفاده از ظرفیت این معلم‌ها مشکل را حل کرد.

یک ماه را بدون معلم سپری کردن فضای مدارس را آشفته کرده؛ مدیران نگران و خانواده‌ها سردرگم هستند و مشخص نیست که آموزش و پرورش چه برنامه‌ای دارد؟! همه این‌ها در شرایطی است که اگر استانداردها رعایت می‌شد، امروز ۲۰۰ هزار کلاس درس بدون معلم می‌ماند و باید دید آموزش و پرورش چه برنامه‌ای برای این بحران نیروی انسانی دارد؟

انتهای پیام /

کد خبر: 1203330

برچسب‌ها