بررسی آخرین تحولات «طوفان‌الاقصی» در واحد تهران غرب/ نقش‌آفرینی رسانه‌های مقاومت ستودنی است

نشست «آخرین تحولات طوفان الاقصی و چشم انداز آن» با سخنرانی سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مطالعات منطقه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست «آخرین تحولات طوفان الاقصی و چشم انداز آن» با حضور سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مطالعات منطقه، مسئولین، استادان، دانشجویان و کارکنان و با مشارکت و همکاری تشکل مجمع اسلامی دانشجویان واحد تهران غرب در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد. 

بیشتر بخوانید:

احیای امت اسلامی و توقف عادی‌سازی؛ دستاورد نبرد طوفان‌الاقصی/ رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی است


این نشست با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم شروع شد و سپس حسن غنیمتی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران غرب ضمن تشکر از تمامی کسانی که مقدمات جلسه را فراهم کردند، گفت: کشتار بی‌رحمانه و ظلم به مردم مظلوم فلسطین بار دیگر نقاب از رخسار ننگین رژیم صهیونیستی برکشید و در ادامه عنوان داشت که مسئله آرامش به کل جهان بویژه کشور های اسلامی برنمی‌گردد مگر با آزادی قدس شریف که آرزوی دیرینه امت اسلامی است .

سیدرضا صدرالحسینی سخنران جلسه، ضمن گرامیداشت ولادت امام حسن عسکری (ع)، شهادت جمع کثیری از مردم مظلوم فلسطین را تسلیت گفت و بیان کرد: امروز موضوع رسانه ها چرایی عملیات محور مقاومت و نظامیان فلسطین است .

وی اظهار کرد: کسانی که با تاریخ جنگ آشنا باشند ، می توانیم این عملیات ها را در حد عملیات نرماندی مقایسه کنیم و یک عملیات کوچک توسط یک جریان  محدود نبوده است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تصریح کرد: ضمن اینکه خوب است بدانیم دوستانی که چرایی عدم ورود حزب الله را مطرح می کنند، مجموعه مقاومت فلسطین که در این عملیات وارد شد و تقریبا همه توان مقاومت فلسطین هم بوده نزدیک به یک بیستم توان حزب الله را داشت و توانست مهمترین ستون های فقرات رژیم صهیونیستی را درهم بشکند.

وی عملیات طوفان الاقصی را عملیاتی ترکیبی و کلاسیک و همچین عملیاتی با تاثیرات بین المللی دانست و  اظهار کرد: حمله نیروهای حماس عملیات یک دفعه ایی نبوده و  باید به این نکته توجه داشته باشیم که اتفاقی که افتاد حداقل یک سال برای آن کار شده بود و تعداد قابل توجهی رژمایش صورت گرفته بود و عملیاتی کاملا ترکیبی و کلاسیک بوده است.

صدرالحسینی علت اصلی این عملیات را ادامه حیات فلسطین خواند و گفت: این عملیلات یک عملیات واکنشی بود، واکنش به 75 سال  استمرار ظلم و نسل کشی که رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل به سرزمین فلسطین تحمیل کرده است، صبر نظامیان این کشور و رزمندگان مقاومت را به نهایت خود رساند. 

کارشناس مطالعات منطقه در ادامه با بیان این مطلب که ارتش رژیم صهیونیستی از امکانات و تجهیزات پیشرفته ای برخوردار است ولی ضربات غیر قابل ترمیمی بر پیکر آن وارد شده است افزود: کتاب های فراوان و مطالب گوناگونی در ارتباط با شکست ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی نوشته و گفته شده ولی ضرباتی که به واسطه این عملیات بر ستون فقرات این رژیم وارد شده قابل ترمیم نیست و اعتماد عمومی نسبت به آن کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی در پایان سخنان خود به نقش موثر رسانه های مقاومت اشاره و عنوان کرد: برای اولین بار این اتفاق افتاد که همراه رزمنده مقاومت دوربین بود که توانست بخش حقیقی اقدامات انجام شده را کاملا به سمع و نظر مردم برساند و این موضوع بسیار مهمی است که عملیات طوفان الاقصی توانسته است اجماع جهان اسلام را تا حدود زیادی نسبت به ادوار گذشته علیه رژیم صهیونیستی تامین کند.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1203642

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =