احیای امت اسلامی و توقف عادی‌سازی؛ دستاورد نبرد طوفان‌الاقصی/ رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران گفت: رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار گرفته و به همین دلیل آمریکا وارد صحنه شده  تا از فروپاشی این رژیم جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین نشست «دانشگاه خانه گفت‌وگو» با موضوع طوفان الاقصی که عصر امروز با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: درباره عملیات طوفان جزییات زیادی منتشر شده است اما مسئله اصلی که تمام کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی فلسطین و حتی اسراییل هم تاکید کردند این است که این ضربه(طوفان الاقصی) یک ضربه بی سابقه به رژیم صهیونیستی بود. حتی در جنگ ۱۹۷۳ که خسارات زیادی به رژیم سفاک صهیونیستی وارد شد آنقدر دشمن ضربه نخورده بود. 

بیشتر بخوانید: 

مشارکت؛ دغدغه مشترک دولت و دانشگاهیان/سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی، پشتوانه مشارکت سیاسی است

وی با اشاره به اینکه جنگ ۱۹۷۳ با حضور نیروهای سوری  انجام شد؛ ادامه داد: رژیم صهیونیستی در آستانه نبرد طوفان الاقصی دچار اختلاف داخلی و در واقع در آستانه جنگ داخلی بود و تعداد زیادی از افسران حاضر نبودند که سر پست های خود حاضر شوند. 

ابوشریف گفت: نتایج این عملیات گسترده شکست بی سابقه صهیونیست ها بود که در این نبرد ۲هزار صهیونیست به هلاکت رسیدند.

وی با بیان اینکه از نظر اقتصادی رژیم صهیونیستی با این شکست روزانه  یک و نیم میلیارد دلار خسارت پرداخت میکند، تصریح کرد: واحد پول رژیم صهیونیستی یازده درصد ارزش خود را از دست داد و تلاش ها و تزریقاتی هم که صورت گرفت هیچ فایده ای نداشت. 

ابوشریف با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با این شکست ارزش و جایگاهش را  به عنوان پایگاه پیشرو غرب در خاورمیانه از دست داد، خاطرنشان کرد: نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی واقعا ضربه خوردند  و مردم بسیاری که تکیه به آنها داشتند اعتمادشان از بین رفت.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار گرفته و به همین دلیل امریکا وارد صحنه شده  تا از فروپاشی این رژیم جلوگیری کند. 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در این نبرد اهداف زیادی از جمله احیا امت اسلامی محقق شد؛ درسال های گذشته به دنبال ازبین بردن ادیان بودند که جوانان را به فساد بکشانند و این موضوع را با عادی سازی به ما تحمیل کنند.

وی بیان کرد: این روند ادامه داشت تا در چارچوب استعمار نوین دین جدیدی را وارد منطقه کنند که ضد ارزش جدید حاکم و ارزش های گذشته از بین برود اما عملیات طوفان‌الاقصی تمام برنامه های آنها را خنثی کرد. 

ابوشریف با بیان اینکه دستاورد دیگر نبرد طوفان الاقصی توقف روند عادی سازی با رژیم صهیونیستی بود، گفت: رژیم صهیونیستی یک حلقه اساسی در زنجیره پروژه استعماری غرب در منطقه است به همین دلیل همه غربی ها برای اعلام حمایت وارد منطقه شدند و بایدن علنا اعلام کرد حفظ اسراییل مسئله امنیت ملی برای آمریکاست. 

وی با تشریح اینکه منظور بایدن در واقع حفظ سامانه شیطانی و استعماری است که در منطقه از سوی آمریکا پایه گذاری شده، اضافه کرد: وقتی جنگ آغاز شد غرب اسراییل را به انواع سلاح مجهز کرد و در ۵روز اول، ۴هزار تن بمب و تا الان ۱۰هزار تن بر هر متر مربع و بیش از ۲۰کیلوگرم بمب پرتاب شده است.  

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز شاهد هجوم ددمنشانه و دیوانه واری هستیم که با حمایت امریکا و غرب در حال انجام است،تصریح کرد: ۶هزار نفر تا کنون شهید داده ایم افراد زیادی زیر آوار هستند چون امکان آواربرداری نداشتیم. ۷۰درصد شهدا زن و کودک هستند و ۵درصد خانه ها به صورت کامل ویران شده است. 

ساختار نظامی حماس آسیبی ندیده است 

وی با تاکید بر اینکه ساختار نظامی حماس تا به حال هیچ زیانی ندیده است،افزود: در این نبرد تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی و حتی آزادی مطبوعات  زیر پا گذاشته شد و از بین رفت این در حالی است که هزاران کودک فلسطینی سوختند و به شهادت رسیدند اما هیچ کس آنها را ندید در حالی که همه روایت ها از سر بریده شدن کودکان اسراییلی تکذیب شد.  

ابوشریف تصریح کرد: ادعای آزادی غرب فقط یک سلاح در برابر دشمنان است و در مورد اینکه چرا نبرد طوفان‌الاقصی انجام شد باید بگویم که سرزمین ما خیلی وقت است که اشغال شده تا کنون ۸۰قطعنامه صادر اما یکی هم اجرا نشده است.  

وی با تاکید بر اینکه مردم فلسطین در گذشته هم به دنبال این نبرد بودند اما به دلیل فشارهایی که وارد شد نتوانستند، بیان کرد: ما در این نبرد دستاوردهای خوبی داشتیم و باید این روند را ادامه دهیم. خط اساسی دفاع و امنیت است که باید آن را حفظ کنیم و امیدواریم در این مسیر بتوانیم شهید شویم. نبرد طولانی و دشوار خواهد بود اما همه از سنی و شیعه باید در این نبرد حضور داشته باشیم.  

انتهای پیام/    

کد خبر: 1203406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =