شایعه بینایی ۲ پاراجودوکار ایران تکذیب شد

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شایعه بینایی دو جودکار ایرانی را تکذیب کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، کمال جوانمرد سرپرست کاروان «فرزندان ایران» در محل برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مسئله جودوکاران واکنش نشان داد و گفت: موضوع بینایی جودوکاران را تکذیب می‌کنم. کلاس‌بندی این ورزشکاران به صورت رسمی انجام و نابینایی و کم‌بینایی آنها محرز شده است.

بیشتر بخوانید:

بازی‌های پاراآسیایی هانگژو | وزنه‌برداران مدال طلا و برنز گرفتند / والیبال نشسته و کمانداری ایران طلایی شدند
 

وی گفت: آنها با همین کلاس‌بندی در رقابت‌های متعددی شرکت کرده‌ و مشکلی از نظر کلاس‌بندی نداشته‌اند. پس مطالبی را که طی یکی دو روز گذشته در مورد بینایی جودوکاران مطرح شده است، قویاً تکذیب می‌کنم.

جوانمرد با اشاره به مسئله‌ای که مانع حضور دو جودوکار در بازی‌های پاراآسیایی شد، ادامه داد: نادوی ایران در جریان برگزاری اردوهای تیم ملی، از جودوکاران تست گرفت و پاسخ این تست زمانی به دست ما رسید که در هانگژو بودیم و حتی وزن‌کشی جودوکاران نیز انجام شده بود. در گزارش نادو مشخص شد که تست دو ورزشکار ما به دلیل استفاده از ماده ممنوعه غیرخاص مثبت شده است و طبق قانون تعلیق می‌شوند تا وضعیت نهایی‌شان مشخص شود.

سرپرست کاروان ایران با بیان اینکه به خاطر موضوع تعلیق، این دو ورزشکار اجازه حضور در مسابقات را نداشتند، یادآور شد: تست دو ورزشکار ما مثبت بود و آنها اجازه حضور در مسابقات و حتی دهکده را نداشتند. به همین خاطر با اولین پرواز آن دو را به ایران برگرداندیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حکم نهایی این جودوکاران صادر نشده است، نمی‌توانستیم زودتر اطلاع‌رسانی داشته باشیم. ضمن اینکه باید آرامش کاروان فرزندان ایران را هم حفظ می‌کردیم.

جوانمرد در پایان با اشاره به اینکه کمیته ملی پارالمپیک موضوع دوپینگ دو جودوکار را پیگیری می‌کند، گفت: طبق قوانین مسئله دوپینگ را پیگیری می‌کنیم. اگر بعد از بررسی نمونه B، دوپینگ این دو ورزشکار محرز شود، طبق قانون محرومیت‌هایی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1203838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =