سردار دهقان رئیس بنیاد مستضعفان شد + سوابق

سردار حسین دهقان وزیر پیشین دفاع به عنوان رئیس جدید بنیاد مستضعفان منصوب شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،  رهبر انقلاب اسلامی در حکمی آقای حسین دهقان را به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: 

پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام شد + سوابق

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای حسین دهقان دام توفیقُه

با انتقال جناب آقای فتاح به ستاد اجرائی فرمان امام و با تقدیر و تشکر از مدیریت مسئولانه و پرتلاش ایشان در جهت خدمت به محرومان،جنابعالی را که از سوابق برجسته ئی در مدیریت های کلان برخوردار می باشید،به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب می‌کنم.

مهمترین توصیه‌ی اینجانب توانمند سازی اقشار ضعیف، و به کار گرفتن این امانت ملی برای آبادانی و پیشرفت در مناطق محروم،و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص انقلابی و جهادی با رعایت بندهای اقتصاد مقاومتی است.توفیقات شما را از خداوند متعال خواستارم.

حسین دهقان در ۱۲ اسفند ماه سال ۱۳۳۵ در شهرضای اصفهان متولد شده است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی متالوژی و دکترایش را در رشته مدیریت از دانشگاه تهران دریافت کرده است. 

او از سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسدران انقلاب اسلامی درآمد، در سال های دهه ۶۰ فرماندهی سپاه یکم و قرارگاه عملیاتی ثارالله و نیز فرماندهی عالی مجموعه یگان های رزمی استان تهران را برعهده داشت، او در فاصله سال های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹ جانشین فرمانده نیروی هوایی سپاه و از سال ۱۳۶۹ به مدت یک سال فرماندهی نیروی هوایی سپاه را برعهده گرفت.

پس از پایان دفاع مقدس در سال های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه و بنیاد تعاون بود. سردار دهقان در دولت های هفتم و هشتم عهده دار مسئولیت جانشینی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شد.

دهقان در سال ۱۳۹۲ به عنوان وزیر دفاع پیشنهادی در دولت اول دکتر حسن روحانی به مجلس معرفی شده و توانست اعتماد نمایندگان را جلب کند، او از تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ نیز با حکم مقام معظم رهبری مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی شد. 

سردار دهقان به عنوان نامزد ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرد، و پیش از اعلام کاندیداهای مورد تائید شورای نگهبان به نفع سیدابراهیم رئیسی از حضور در انتخابات انصراف داد.

فهرست سایر مسئولیت ها:

  • معاون رئیس جمهور
  • ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت هشتم و نهم 
  • جانشین وزیر دفاع در دولت هفتم و هشتم

وی از نخستین افرادی است که برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدا اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرامرز IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      2 0
      جناب سردار حاج حسین دهقان ، انتصاب حضرتعالی را به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان تبریک عرض نموده و موفقیت آن سردار سرافراز اسلام را در انجام امور محوله از خداوند متعال خواهانیم ..... توکلت علی الله و علی حسبه
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 2
      دهقان برا بنیاد کوچیکه
    • بابک IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      2 0
      واقعا میتونم بگم یکی از بهترین افرادی که ریاست بنیاد را بعهده داشتن آقای فتاح بودند و تمام غم این مرد بزرگوار معیشت پرسنل بنیاد بود امیدوارم هر جا که هستن خدا پشت و پناهشون باشه. و انشالله دکتر دهقان هم راه این مرد بزرگ را پیش بگیره و به حق و حقوق کارکنان اهمیت بده و انشالله در شرکتهای بنیادی شاهد طبقه بندی مشاغل باشیم تا به حق مون برسیم. توکل بخدا
    • فرهاد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      2 0
      دکتر دهقان لیاقت ریاست جمهوری را دارند. فردی بسیار استراتژيست و هوشمند. پادکست و صادق
    • رحمان IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      1 0
      جناب سردار حاج حسین دهقان ، انتصاب حضرتعالی را به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان تبریک عرض نموده و موفقیت آن سردار سرافراز اسلام را در انجام امور محوله از خداوند متعال خواهانیم .... و آرزوی موفقیت و سربلندی را برای جناب دکتر فتاح دارم