قلعه‌نویی: اگر شرایط مهیا بود ۹۰ درصد مربیان ایرانی در اروپا مربیگری می‌کردند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است اگر روابط خوب و شرایط مهیا بود، ۹۰ درصد مربیان ایرانی در اروپا مربیگری می‌کردند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، امیر قلعه‌نویی در حاشیه مراسم بدرقه تیم فوتبال نوجوانان ایران برای حضور در جام جهانی اندونزی اظهار داشت: درباره چند موضوع می‌خواهم صحبت کنم، نخست برنامه‌ریزی است. نمونه بارز این موضوع تیم نوجوانان است. برنامه دو سه کلمه ساده است و اینکه هدفی دارید و می‌خواهید از این راه به آن برسید. خیلی هم راحت است، اما متأسفانه مملکت ما فاقد برنامه است.

بیشتر بخوانید:
عذرخواهی عنایتی به‌دلیل عملکرد بد تیم امید/ از پرسپولیس تشکر نمی‌کنم چون به ما بازیکن نداد

وی افزود: در تیم نوجوانان تا حدودی به همت فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی در کمیته جوانان و حسین عبدی برنامه‌ریزی شده است. خیلی‌ها ژاپن را مثال می‌زنند، ژاپن از ۲۰ سال پیش که یحیی گل‌محمدی یادش هست با کارتون کارشان را شروع کردند و زمانی که در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۰ حذف شدند، برنامه‌ جالبی داشتند و سرمربی تیم ملی کشورشان گفت درست است که حذف شدیم ولی هدف‌های بزرگی داریم. از همان موقع برنامه‌ریزی کردند و از آسیا پریدند. اگر اشتباه نکنم ژاپن تنها کشوری است که در دنیا برنامه ۱۰۰ ساله دارد و آدم‌هایش نیز ۱۰۰ سال عمر می‌کنند! بنابراین، داشتن برنامه در هر کشوری مهم است، به خصوص در ایران که به لحاظ نیروی انسانی استعدادهای زیادی دارد. در ۱۵ سال گذشته تمام دعواهایم سر این بود که ایرانی‌ها را باور داشته باشید، نمونه‌اش حسین عبدی و وحید شمسایی که کارهای بزرگی انجام داده‌اند. اگر روابط خوب بود ۹۰ درصد مربیان ما در اروپا مربیگری می‌کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: وقتی یکی مثل گل‌محمدی می‌تواند تیمش را به فینال لیگ قهرمانان آسیا ببرند، توانایی‌ها را نشان می‌دهد، رفتن به فینال لیگ قهرمانان آسیا کاری الکی نیست. دیگر مربیان نیز در لیگ تلاش می‌کنند. اگر مهدی طارمی به پورتو، علیرضا جهانبخش به فاینورد هلند، سردار آزمون به آاس رُم و ... می‌روند حاصل تلاش مربیان عزیز ماست. بنابراین، برنامه‌ریزی خیلی مهم است. از مسئولان فدراسیون خواهش می‌کنم از همین الان برای تیم امید و جوانان برنامه داشته باشند. آقای نبی می‌داند در رابطه با تیم امید چه مسائلی را پشت سر گذاشتیم و یک روزی بازگو می‌کنیم که چه اتفاقی می‌افتد.

قلعه‌نویی با تشکر از کمیته جوانان و اعضای تیم نوجوانان برای صعود به جام جهانی تصریح کرد: شما عزیزان دو کار بزرگ کردید، نخست صعود به جام جهانی و دوم پشتوانه‌سازی. برخی‌ها می‌گویند تیم ملی بزرگسالان پیر است. آقایان، در فوتبال دنیا تیم ملی وظیفه پشتوانه‌سازی ندارد. تیم ملی باید محصول را بگیرد و در قالب تاکتیک استفاده کند، کاری که ژاپن کرد. آقای گل‌محمدی، من می‌توانم در تیم ملی الان جوانسازی کنم؟ البته مترصد این کار هستیم و در اردوی آینده چند بازیکن جوان را دعوت می‌کنیم، هر چند که بازی‌های مقدماتی جام جهانی را داریم. وظیفه تیم‌های پایه است که پشتوانه‌سازی کنند و کارهای مهمی که تیم نوجوانان کرد، درس بود. من می‌دانم حسین عبدی و همکارانش و همینطور میرشاد ماجدی چقدر زحمت کشیدند. مطمئنم در جام جهانی با اقتدار بازی‌های خوبی را انجام می‌دهید. کسی که بتواند لامپ استخر را بشکند، می‌تواند هر کاری کند!

وی ادامه داد: مسئله بعدی، توصیه به بازیکنان است، آقایان قدر خودتان را بدانید. عزیزانی مثل مجتبی محرمی، یحیی گل‌محمدی، مارکار آقاجانیان و ... جزو بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بودند و یک روزی شما جای اینها می‌نشینید. پس از این فرصت استفاده کنید. قدر سلامتی، جوانی و استعدادتان را بدانید، چون می‌توانید زندگی خودتان و دور و بری‌های‌تان را تغییر دهید. برای اینکه قدر فرصت‌های‌تان را بدانید در زندگی‌تان هدف‌گذاری داشته باشید. در هدف‌گذاری خدا را در نظر بگیرید و سپس ریاضت بکشید. نمونه بارز این مثال، سیدجلال حسینی است. روزی که می‌خواستم از او استفاده کنم ۱۰، ۱۲ سال در تیم ملی بازی کرد و اگر کم‌لطفی نمی‌شد در جام جهانی روسیه هم بازی می‌کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: فیلم بازی‌های شما را دیده‌ام و مطمئنم بازیکنان خوبی هستید. بحث امکانات و مشکلات هم هست. باید از مجتبی محرمی تشکر کنم. او با شرایط جسمانی که دارد به مراسم آمد. همینطور باید از آقاجانیان، گل‌محمدی و ... نیز تشکر کنم. ما رسالتی داریم و باید انجام دهیم. به بچه‌های تیم ملی هم گفتم که باید دو کار انجام دهید، اول سرباز وطن باشید و هر آنچه که کادر فنی باسوادتان می‌گوید، انجام دهید، دوم اینکه سفرای ایران باشید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1204436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =