قرارداد ۳۵۰ میلیونی دانشگاه علامه و معاونت علمی در راستای رشد ایده‌های دانشجویی

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبایی گفت: دانشگاه علامه‌طباطبایی یک تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری به مبلغ ۳۵۰ میلیارد بسته است که استفاده اصلی این مبلغ در همین مراکز رشد و کارآفرینی و کمک به شکل گرفتن و رشد ایده‌های دانشجویی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر عبدالله معتمدی، رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی با اعضای هیات علمی دانشکده آمار، ریاضی و رایانه با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی، برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه، برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دلیل برکناری عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی اعلام شد

معتمدی در این نشست ضمن اشاره به شرایط به وجود آمده در غزه، گفت: صدها انسان بیگناه، تحت بمباران شدید هستند و دنیا هم واکنشی نشان نمی‌دهد. رسانه‌های دنیا سیاستی را در پیش گرفته‌اند که با اسراییل همنوایی می‌کنند و به فلسطینی‌ها حق اعتراض نمی‌دهند. امیدوارم خداوند کمک کند که این بحران حل شود و مردم مظلوم فلسطین و غزه بتوانند به حق خود برسند.

وی با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی جدید، شاهد یک آموزش روان هستیم، افزود: کلاس‌ها از همان روزهای نخست، به خوبی تشکیل شد و اکنون هم به خوبی پیش می‌رود.

رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی با اشاره به مشکلات و کاستی‌هایی که در دانشگاه و دانشکده آمار، ریاضی و رایانه وجود دارد، تاکید کرد: دانشگاه تلاش خود را می‌کند تا مشکلات به حداقل برسد. البته رفع همه مشکلات با هم در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست ولی اهتمام دانشگاه به این است که مشکلات این دانشکده به طور ویژه برطرف شود و اقداماتی انجام شود که برخی از این کم و کاستی‌ها را بتوان جبران کرد.

وی گفت: دانشگاه علامه‌طباطبایی در سال ۱۴۰۲ بالاترین رشد اعتبارات را در طول دوران خود داشته است و این مساله دست ما را باز می‌گذارد که مشکلات و تنگناهای موجود را در حد توان حل کنیم.

معتمدی با اعلام اینکه یکی از برنامه‌های جدی دانشگاه حمایت از انجمن‌های علمی است، افزود: توصیه می‌شود که انجمن‌های علمی فقط در مسیر علمی حرکت کنند و اگر کسی قصد انجام کار سیاسی دارد عضو تشکل‌های دانشگاه شود و از ظرفیت انجمن علمی فقط برای انجام کارها و پروژه‌های علمی استفاده شود.

وی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه، گفت: محل ارائه و انجام ایده، برنامه راهبردی است. تلاش کنید چشم‌انداز دانشکده آمار، ریاضی و رایانه برای سال آینده مشخص شود. فلسفه برنامه راهبردی که یک برنامه غیردستوری است، استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی است. همچنین یکی دیگر از موضوعات مهم و جدی برنامه راهبردی، شرکای نهادی است. هر گروه آموزشی، شریک نهادی و نقشی که در تعامل با آن می‌تواند داشته باشد را پیدا کند.

رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی با بیان اینکه حس ناامیدی دانشجویان نسبت به آینده بسیار ناخوشایند است، گفت: باید در کلاس‌ها به دانشجویان روحیه و امید تزریق شود. شکل‌گرفتن ایده‌های دانشجویی امید آفرین است. همه کشورها مشکل دارند ولی توان و اراده ما فراتر از مشکلات است و ما می‌توانیم مشکلات و مسائل موجود در کشور را حل کنیم.

وی ادامه: مراکز رشد و کارآفرینی می‌توانند در افزایش امید دانشجویان بسیار تاثیرگذار باشند. دانشگاه علامه‌طباطبایی یک تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری به مبلغ ۳۵۰ میلیارد بسته است که استفاده اصلی این مبلغ در همین مراکز رشد و کارآفرینی و کمک به شکل گرفتن و رشد ایده‌های دانشجویی است.

معتمدی گفت: بازگشت آرامش تحصیلی فرصتی است برای ما که به دانشجویان کمک کنیم، ایمان آن‌ها ارتقا پیدا کند، حس ناامیدی از دانشجویان گرفته شود تا آن‌ها احساس کنند که صاحب و آینده این کشور خودشان هستند. به نسبتی که دانشجویان پای کار باشند به همان نسبت هم این مملکت می‌تواند پیشرفت کند.

گروه ریاضی در ارزیابی‌های دانشجویی، رتبه ۳ را در بین ۶۴ گروه دانشگاه کسب کرده است

در بخش دیگری از این نیز نشست حسن رشیدی، رییس دانشکده آمار، ریاضی و رایانه با معرفی ظرفیت‌های این دانشکده، گفت: دانشکده ما تمام تلاش خود را کرده است تا با در نظر گرفتن قوانین و مقررات و انجام به موقع برنامه‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سطح دانشگاه را در حد دانشگاه‌های معتبر کشور و حتی دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی نگه دارد.

وی ادامه داد: دانشکده آمار، ریاضی و رایانه و گروه‌های آن، رتبه‌های بسیار خوبی در ارزیابی‌های دانشجویی به دست آورده‌اند. به طور مثال گروه ریاضی، رتبه ۳ را در بین ۶۴ گروه کسب کرده است.

رشیدی تاکید کرد: تمام تلاش استادان دانشکده آمار، ریاضی و رایانه این است که کیفیت آموزش در بالاترین حد خود قرار گیرد. این دانشکده ظرفیت بسیار بالایی دارد و اگر امکانات بیشتر و بهتری داشته باشد، می‌تواند در جایگاه خیلی برتر و بالاتری قرار گیرد.

وی گفت: رشته‌های دانشکده بسیار کاربردی‌اند. این رشته‌ها ظرفیت‌های بزرگی است که دانشگاه علامه‌طباطبایی و جامعه می‌توانند از آن‌ها به نحو مطلوبی استفاده کنند.

در این نشست اعضای هیات علمی دانشکده آمار، ریاضی و رایانه نیز ضمن تبیین شرایط، به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

ایجاد فضا برای راه‌اندازی مراکز رشد، کارآفرینی و نوآوری، راه‌اندازی آزمایشگاه ریاضی، توجه به سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان، محوطه‌سازی در دانشکده، ایجاد فضا برای برگزاری همایش‌های علمی و جذب استادان توانمند و با کیفیت، بخشی از پیشنهادهایی است که اعضای هیات علمی دانشکده مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =