چرا دانشگاه علامه طباطبایی شورای واحد صنفی ندارد؟

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه برای شوراهای صنفی محدودیت اعمال نکرده، بلکه تعداد شوراهای دانشکده‌ها به حد نصاب نرسیده است.

مهدی واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت شورای صنفی در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: این شوراها در سطح برخی از دانشکده‌ها فعالیت دارد. چون برگزاری انتخابات برای شورای کل دانشگاه به علت حدنصاب نرسیدن، برگزار نشد.

 علت تاخیر در برگزاری انتخابات شورای صنفی مرکزی دانشجویان/ سوءتفاهم دلیل استعفای اعضای شورا بود

وی با رد برخی اخبار مبنی بر اینکه دانشگاه علامه طباطبایی شورای صنفی ندارد، عنوان کرد: انتخابات شورای صنفی سال گذشته نیز در این دانشگاه برگزار شد. بر اساس انتخابات، دانشکده‌های اقتصاد و علوم اجتماعی شورای صنفی داشتند که اعضای آنها به مدت یکسال فعالیت کردند. 

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: براساس آیین نامه شورای صنفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فراخوان ثبت نام کاندیدا برای انتخابات شورای صنفی اردیبهشت‌ماه منتشر شد. در این راستا انتخابات در برخی از دانشکده‌ها که شرایط تعیین شده را داشتند، برگزار شد. در نهایت با توجه به قوانین تعیین شده در این آیین نامه، شورای صنفی دانشکده‌های روانشناسی و ادبیات و حقوق و علوم سیاسی تعیین و مطابق قوانین در حال فعالیت هستند. 

وی درباره اینکه عدم فعالیت شورای صنفی مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: بر اساس شیوه نامه جدید که از سوی وزارت علوم مصوب و ابلاغ شده، دیگر دبیر کل یا شورای صنفی مرکزی در دانشگاه‌ها وجود ندارد. بلکه شورای صنفی واحد در هر دانشگاه در نظر گرفته شده است. 

واحدی بیان کرد: شورای واحد در هر دانشگاه در صورتی‌که تشکیل می‌شود که تعداد شوراهای صنفی دانشکده‌ها به حد نصاب تعیین شده در آیین نامه رسیده باشد. در چنین شرایطی نمایندگان یا دبیران شوراهای صنفی دانشکده‌ها برای انتخابات شورای مرکزی کاندید یا معرفی می‌شوند. 

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: مجموع دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه علامه حدود ۲۰ واحد است. شورای صنفی باید حداقل در ۵۰ درصد واحدهای این دانشگاه وجود داشته باشد تا نمایندگان آنها در انتخابات شورای واحد صنفی شرکت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حالیکه در حال حاضر حدود ۲۰ درصد واحدهای دانشگاه علامه طباطبایی به حد نصاب رسیده‌اند و شورای صنفی دارند. بنابراین از لحاظ آیین نامه وزارت علوم و مقررات تعیین شده امکان برگزاری انتخابات واحد مرکزی وجود ندارد و نه اینکه از سوی دانشگاه برای فعالیت این شوراها محدودیت اعمال شده باشد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1189151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =