بورس صعودی ماند / شاخص کل کانال ۲ میلیون واحد را پس گرفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افزایش ۱۷ هزار و ۵۳۶ واحد توانست کانال ۲ میلیون واحدی را دوباره به دست آورد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز یکشنبه (۱۴ آبان) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با افزایش هزار و ۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۴ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس کالا چیست؟

شاخص کل وزن هم نیز با افزایش بیش از هزار واحدی در ارتفاع ۶۷۴ هزار و ۱۰۲ واحدی ایستاد.

شاخص کل کانال ۲ میلیون واحد را پس گرفت

در ابتدای بازگشایی بازار بورس، شاخص کل توانست با رشدی ۲ هزار واحدی، کانال ۲ میلیون واحد را پس بگیرد. همچنین شاخص هم وزن نیز با  رشدی ۱۸۰۰ واحدی در ارتفاع ۶۷۵ هزار واحد ایستاد.

گفتنی است یکی از دلایلی که به نظر می رسد سبب رشد بازار سرمایه شده است، کاهش ریسک های منطقه ای است. همچنین از طرفی نرخ بهره بین بانکی نیز از ابتدای مهرماه تا کنون روندی نزولی را در پیش گرفته است.

لازم به ذکر است در معاملات روز گذشته بازار سرمایه، بعد از مدت ها مجددا ارزش معاملات توانست عددی بالای ۴ هزار میلیارد تومان را از خود ثبت کند و همچنین شاهد ورود پول حقیقی به بازار باشیم.

البته ذکر اینک نکته الزامی است که به اعتقاد کارشناسان در شرایطی می تواند به صعود ادامه دار بازار امیدوار بود که ارزش معاملات به اعدادی بالاتر از سطح فعلی برسد و روند ورود پول حقیقی ها ادامه دار باشد.

بورس صعودی ماند

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم مانند روز گذشته روند رو به رشد به خود گرفت و توانست کانال ۲ میلیون واحدی را که در هفته‌ قبل از دست داده بود، بازپس بگیرد و با افزایش ۱۷ هزار و ۵۳۶ واحد معادل ۰.۸۸ درصد به رقم ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۷۴۵ واحد برسد.

شاخص هموزن نیز امروز با افزایش ۵ هزار و ۹۱۵ واحد به رقم ۶۷۸ هزار و ۹۲۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۰۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز گذشته و همچنین این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۸۸ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۷۹ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۱۹ درصد افزایش یافت، شاخص بازار دوم بورس به میزان ۰.۵۲ درصد افزایش یافت.

نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی خلیج‌فارس، مخابرات ایران و پتروشیمی شیراز بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با رشد ۱۳۱ واحد به رقم ۲۴ هزار و ۵۶۹ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۲.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۶۰هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های فرابورس سبز شدند و میزان افزایش زیر یک درصد بوده است شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس با ۰.۵۴ درصد افزایش همراه شدند این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۸۳ درصد رشد کردند.شاخص بازار اول فرابورس ۰.۶۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۵۱ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، مالی سپهرصادرات، آریا ساسول، نیروی برق دماوند، پتروشیمی تندگویان و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و تجلی توسعه معادن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =