سومین کارنمای فرهنگی و اجتماعی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از صدور سومین کارنمای فرهنگی و اجتماعی واحدهای دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به صدور سومین کارنمای فرهنگی و اجتماعی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کارنما عملکرد فرهنگی واحدها را هم‌جهت می‌کند. انجام فعالیت‌های فرهنگی در فضای دانشگاهی و علمی کشور که بیشترین جمعیت جوان را در خود جای داده، از اهمیت زیادی برخوردار است تا جایی که بسیاری از دانشگاه‌های مطرح کشور هم و غم خود را روی بحث فعالیت‌های فرهنگی گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی ساماندهی شده است، اظهار کرد: امسال سومین سالی است که کارنامه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که دیگر با نام «کارنما» شناخته می‌شود، صادر شده و واحدهای ویژه، سطح یک، سطح دو و سطح‌ سه مشخص شده‌اند. سومین کارنمای فرهنگی اجتماعی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بعد از کار طولانی و در فرآیندی تعاملی با واحدها صادر شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: 26 واحد عالی و خیلی‌خوب شدند و ۴۶ واحد از ضعیف و متوسط به خوب رشد کرده‌اند که نشان‌دهنده دقت و تمرکز آنها به سیاست‌ها و راهبردهای معاونت، ابتکارات‌شان، مجاهدت، تلاش و برنامه‌ریزی است.

جهان بین با بیان اینکه کارنامه فرهنگی دانشگاه را به کارنما تغییر دادیم، گفت: ما می‌خواهیم عملکرد حوزه مدیریت فرهنگی واحد را بسنجیم، بنابراین کارنما، تعبیر بهتری نسبت به «کارنامه» است. کارنما از سه جهت مهم است؛ اول اینکه جهت‌دهنده است. یعنی شاخص‌ها و زیرشاخص‌ها با میزان امتیازی که به آن شاخص‌ها داده می‌شود واحد دانشگاهی را به‌صورت کلان جهت می‌دهد. دوم اینکه کارنما یک تصویر دقیقی با جزئیات از عملکرد واحد را نشان می‌دهد. در چنین شرایطی واحد دانشگاهی می‌تواند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند و در گام بعدی تلاش کرده تا اشکالات خود را اصلاح کند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم دانشگاه آزاد اسلامی با این عظمت را از جهت فرهنگی و اجتماعی راهبری کنیم، یکی از کارهای مهم ارائه کارنمایی بود که بتواند واحدها را هم جهت‌دهی و هم ارزیابی کند. نهادهای دانشجویی، مدیریت و اساتید سه بخشی هستند که حدود 50 درصد امتیازات را به خود اختصاص دادند. نکته سوم این است که براساس عدالت، با توجه به امکانات واحدها و سطح آنها امتیازبندی برای واحدها متفاوت است.

لازم به ذکر است لیست واحدهای ساعی به شرح زیر است:

سومین کارنمای فرهنگی و اجتماعی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد

سومین کارنمای فرهنگی و اجتماعی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد

انتهای پیام/

کد خبر: 1205102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =