جلیلی: حمله اسرائیل به غزه انتقام‌گیری از زنان و کودکان است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: حمله رژیم صهیونیست به غزه ارزش نظامی ندارد بلکه بیشتر شبیه انتقام گیری از زنان و کودکان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید جلیلی در ویژه برنامه ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که امروز ۱۴ آبان‌ماه در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم درباره استکبار و جنگ غزه صحبت کنیم، باید وقایع بین‌المللی و سیر تاریخی هم در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید:

فواد ایزدی: آمریکا تمایلی برای اصلاح روابط با ایران ندارد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: طوفان الاقصی را می‌توان از زاویه‌های نظامی، راهبردی و منطقه‌ای بررسی و تحلیل کرد. در یک ماه گذشته روایت‌های گوناگونی هم مانند کار خود اسرائیل بود یا چرا حماس اینکار را کرد، مطرح شده است.

وی درباره اهمیت طوفان الاقصی تصریح کرد: رژیم صهیونیست همواره در مقام حمله قرار داشت ولی این بار مورد حمله قرار گرفت.

جلیلی مطرح کرد: قدرت‌های جهان بعد از وقوع طوفان الاقصی توسط جبهه مقاومت، وارد صحنه شده و رژیم صهیونیست را مورد حمایت قرار دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد: برخی مطرح می‌کنند که حماس یک گروه بیش نیست. اگر اینگونه است چرا کنگره آمریکا تصویب کرد ۱۴ میلیارد دلار کمک نظامی به این رژیم کند. چرا قدرت‌های جهان از این حادثه تا این حد هراسان شده‌اند.

وی افزود: هم اکنون کشورهایی که شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دادند، از کشتار زنان و کودکان غزه حمایت می‌کنند.

جلیلی عنوان کرد: اسرای فلسطینی سال‌هاست که در زندان‌های رژیم صهیونیست گرفتار هستند و کسی از آنان یاد نمی‌کنند. من سوال میکنم، این موضوع مطابق کدام حقوق بشر است؟

این کارشناس امور خارجه گفت: تفکر قدرت‌های جهان اینگونه است که به خاطر حمله به بیمارستان و کشتار کودکان قطعنامه صادر نمی‌کنند؛ اما برای چرخش یک سانتریفیوژ آنهم تحت نظارت آژانس انرژی هسته‌ای، ۵ قطعنامه صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیست قابل چشم پوشی نیست، اضافه کرد: رژیم صهیونیست تا کنون ۲۵ هزار تن مواد منفجره در جنگ غزه به کار برده است. بنابراین این جنگ دست کمی از جنگ هسته ای ندارد.

جلیلی بیان کرد: غرب با وجود تمام جنایات رخ داده در غزه، رژیم صهیونیست را سنبل حقوق بشر و دموکراسی معرفی می‌کند. این نشان می‌دهد که قدرت پوشالی این رژیم، ساخت قدرت‌های جهانی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امنیت جهان بدون حضور رژیم صهیونیست برقرار می‌شود، گفت: جنگ غزه یک جنگ نابرابر اما شکوه‌مندانه است. در حال حاضر رزمندگان جبهه مقاومت در حال دفاع از جریان مقاومت هستند.

وی ادامه داد: برخی دانشجویان یا افراد از من سوال می‌کنند چگونه می‌توان به مردم غزه و جریان مقاومت کمک کرد. من به آنان توصیه می‌کنم به تشکیل هسته‌های مقاومت نرم مبنی بر قدرت نرم در سراسر جهان کمک کنند.

جلیلی اظهار کرد: غرب با کمک جنگ نرم توانسته ظلم و ستم رژیم صهیونیست را نمونه درخشان دموکراسی معرفی کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیست باید بدانند فقط با حماس و مردم غزه مواجه نیست. در حال حاضر تقویت جنگ نرم و هسته‌های مقاومت نرم، وظیفه همه است.

جلیلی افزود: اگر رژیم صهیونیست اینگونه جنایت میکند، صرفا به پشتوانه قدرت نظامی نیست. بلکه مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها مانند هنر استفاده از قدرت نرم است.

این کارشناس گفت: حمله رژیم صهیونیست به غزه ارزش نظامی ندارد بلکه بیشتر شبیه انتقام گیری از زنان و کودکان است.

وی در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر تامین امنیت ملی گفت: امنیت ملی یعنی امنیت و حقوق ملت تامین شود. تامین امنیت در شرایط گوناگون، تفاوت دارد. برخی موضوعات را نمی‌توان با سازش حل کرد.

جلیلی افزود: اسرائیل چند وقت پیش در سازمان ملل ایران را تهدید به حمله هسته‌ای و نظامی کرد. در چنین شرایطی نمی‌توان امنیت ملی را با سازش تامین کرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به جبهه واحد عنوان کرد: روابط دیپلماسی باعث تقویت اشتراکات و نقاط تعامل و فرصت‌ها و از سوی دیگر شناخت دشمنان می‌شود. البته این جبهه را نمی‌توان با کشورهایی که بیشترین نقاط تقابل را با آنان داریم، شکل دهیم.

وی ادامه داد: ما باید با کشورهایی که نقاط اشتراکات سیاسی و اعتقادی داریم، جبهه واحد را تشکیل دهیم.

جلیلی در پاسخ به انتقاد دانشجویی مبنی بر نبود تضارب آرا در دانشگاه تهران گفت: اگر حرف و عقیده شما حق است، باید بتوانید از آن دفاع کنید. در این راستا هم کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی باید در دانشگاه‌ها شکل گیرد.

وی درباره راهکار دو دولتی بیان کرد: این راهکار از مبنا اشکال دارد. مگر می‌شود کسی خانه فردی را اشغال کند و سپس بگوید باهم در این خانه زندگی کنیم. این راهکار یعنی مشروعیت دادن به اشغال سرزمین‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =