همایش علمی و آموزشی "دادگاه علنی"

همایش علمی و آموزشی "دادگاه علنی" با حضور ۳۰۰نفر از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌های شهر کرمانشاه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ همزمان با دهه مبارک فجر، همایش علمی و آموزشی "دادگاه علنی" در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

این همایش علمی در راستای تأکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد علمی و نیاز جامعه اسلامی به حقوقدانانی عادل و باسواد و نیز افزایش بستر علمی و آشنایی دانشجویان با رویه‌های قضایی به همت حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه صورت گرفت.

در این گردهمایی آموزشی که در قالب یک دادگاه و با حضور بیش از ۳۰۰نفر از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌های کرمانشاه برگزار شد؛ یک نفر از قضات برجسته‌ استان و عضو هیأت علمی دانشگاه به عنوان قاضی جلسه رسیدگی و ۲ نفر از وکلا و اساتید دانشگاهی استان به عنوان وکیل خواهان و وکیل خوانده؛ یک پرونده واقعی را شرح، بررسی و رای نهایی در خصوص آن صادر شد.

در این "دادگاه علنی" پس از طرح دعوا و بررسی کلی پرونده، دانشجویان به عنوان خواهان و خوانده به طرح و ارائه دفاعیه پرداختند و در پایان جلسه رسیدگی، به برترین دفاعیه از نظر اساتید که دارای ویژگی دفاع مستند به قانون، صحیح و مستدل بود، هدیه‌ای تقدیم شد.

خبرنگار: رضا میرزایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1218549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =