بورس سبزپوش ماند/ افزایش ۲۱ هزار و ۸۳۳ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با یک درصد افزایش نسبت به روز قبل همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز سه شنبه (۱۶ آبان) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با افزایش ۹۵۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس کالا چیست؟

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از هزار واحدی در ارتفاع ۶۸۶ هزار و ۲۴۷ واحدی ایستاد.

 افزایش ۲۱ هزار و ۸۳۳ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند رو به رشدی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۱.۰۷ درصد افزایش به میزان ۲۱ هزار و ۸۲۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲ میلیون و ۵۲ هزار و ۶۵۹ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش ۱۱ هزار و ۳۵۳ واحد به رقم ۶۹۶ هزار و ۱۸۸ واحد رسید. ارزش روز بازار به بیش از ۷ میلیون و ۱۲۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۹.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۹۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۰۷ درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۶۶ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۱۵ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۲۷ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۸۵ درصد رشد کرد.

نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، ایران‌خودرو، شستا، مپنا، پتروشیمی خلیج‌فارس و کشتیرانی امروز بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۲۶۵ واحد افزایش به رقم ۲۴ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۰۴ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس به ۴۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۰۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های فرابورس هم امروز سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس ۱.۰۷ درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار همزون ۱.۰۷۳ درصد رشد کردند شاخص بازار اول فرابورس ۲.۰۵ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس به میزان ۰.۷۱ درصد افزایش یافت.

نمادهای ایران‌خودرو دیزل، انتخاب الکترونیک، فولاد هرمزگان، آریا ساسول، مالی سپهرصادرات، پویان زرکان آق‌دره و بانک سامان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

کد خبر: 1205417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =