ایران بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه ۷ را محکوم کرد/ حقوق بشر باید سوابق سیاهش را مرور کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به مفاد بیانیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ و بیانیه مشترک نشست وزرای خارجه و دفاع ژاپن و انگلیس در حاشیه نشست مذکور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای مندرج در بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه ۷ و بیانیه مشترک نشست وزرای خارجه و دفاع ژاپن و انگلیس در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ در توکیو را مردود و بی‌اساس دانست و آن را قویا محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

ایران گزارش نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس را منتشر می‌کند

کنعانی گفت: همانگونه که بارها اعلام گردیده، سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه جایگاهی ندارد و اهداف و برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است و در این راستا ایران تمامی تعهدات خود را انجام داده و این موضوع بارها به تأیید آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است.

حضور نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای از مهم‌ترین عوامل ایجاد ناامنی و دامن زدن به بی‌ثباتی در منطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا همواره در جهت ثبات و تأمین امنیت این منطقه بوده، افزود: شواهد تاریخی و تجارب حاضر نشان می‌دهد که حضور نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای از مهمترین عوامل و عناصر ایجاد ناامنی و دامن زدن به بی‌ثباتی در این منطقه بوده است.

کنعانی در واکنش به ادعاهای واهی و مضحک مندرج در بیانیه یادشده در خصوص گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و طرح خواسته‌های نامربوط از جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: از آغازین روز بحران جاری غزه، جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های بدون وقفه‌ای را در جهت توقف حملات نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی به غزه و حفظ جان شهروندان و ساکنان بی‌دفاع آن آغاز نموده که همچنان ادامه دارد.

تغییر جایگاه ظالم و مظلوم

وی ادامه داد: جای تعجب و تأسف بسیار است که بانیان اشغال سرزمین ملت فلسطین و ایجاد کنندگان رژیم جعلی اسرائیل و حامیان تمام عیار جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین، در جایگاه مدعی قرار گرفته و با تغییر جایگاه ظالم و مظلوم، گروه‌های مقاومت و آزادیبخش فلسطین را به تندروی و ایجاد بی‌ثباتی و تنش آفرینی در منطقه متهم می‌کنند.

کشتارهای دسته‌جمعی و نسل‌کشی ساکنان و صاحبان فلسطین

کنعانی افزود: غصب سرزمین ملت فلسطین، کشتارهای دسته‌جمعی و نسل‌کُشی ساکنان و صاحبان فلسطین، تخریب خانه‌ها و مزارع مردم، حمله به اماکن دینی و اسلامی، بیمارستانها و مراکز درمانی و ویران کردن آنها، کودک‌کُشی، دستگیری و شکنجه مردان و زنان و حتّی کودکان، تحقیر و توهین به کرامت ملت فلسطین و دهها و صدها اقدام ناقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل، تنها بخشی از جنایاتی است که رژیم اشغالگر قدس در حق مردم مظلوم فلسطین مرتکب گردیده و همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آنچه که از نشست وزرای خارجه گروه ۷ در توکیو انتظار می رفت، عمل به مسئولیت بین‌المللی خود از جمله محکومیت اقدامات ناقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی در غزه، قطع حمایت از جنایات جنگی و نسل‌کُشی در غزه و تلاش برای خاتمه فوری و بدون قید و شرط حملات نظامی و رفع محاصره غزه و دسترسی آزاد شهروندان و ساکنان آن به کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی بود.

ادعاهای گروه ۷ درباره ایران برآمده از اهداف و انگیزه‌های سیاسی این کشورهاست

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای مطرح شده علیه کشورمان در خصوص جنگ اوکراین، برنامه موشکی، پهپادها، بازیگران غیردولتی، امنیت دریایی و آبراه ها را بی‌اساس و بی‌ارزش و برآمده از اهداف و انگیزه‌های سیاسی این کشورها دانست.

سوابق سیاه حقوق بشری خود را مرور کنید

کنعانی همچنین گفت: حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی و دیگر قوانین داخلی آن از جایگاه والای دینی، اخلاقی و انسانی برخوردار بوده و دولت‌هایی که ایران را به رعایت حقوق بشر توصیه می کنند، بهتر است مروری بر سوابق سیاه حقوق بشری خود کرده و همچنین به ننگ حمایت از کودک‌کُشی، جنایت جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه پایان دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =