همکاری ۱۸۳ مرکز علمی با کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری

دبیر کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری از همکاری ۱۸۳ مرکز علمی با این کنگره خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت اسلام محمد علی رضایی در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری که امروز ۲۳ آبان‌ماه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: امروز جمع شدیم تا قدر دان تلاش‌های رهبر انقلاب در تفسیر آیات قرآن باشیم.

بیشتر بخوانید:

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود

دبیر کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری گفت: اندیشه‌های رهبر انقلاب ذیل مراجع مذهبی در شهرهای مشهد، قم و نجف شکل گرفته است. ایشان از ۵۷ سال پیش تفسیر قرآن را از مشهد آغاز کردند.

وی افزود: رهبری قرآن کریم را کتاب تحول معرفی کردند. تحول در علوم انسانی بر پایه آموزه‌های قرآن و نظر به ابتنا علوم انسانی صورت گرفته است.

حجت الاسلام رضایی گفت: ۱۸۳ مرکز علمی با این کنگره همکاری داشتند. همچنین ۵۳ نشریه و ۳۱ مجله ترویجی و تخصصی برای انتشار مقالات منتخب کنگره اعلام آمادگی کردند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار مقاله برای کنگره ارسال شده است، گفت: ۲۴۴ مقاله غیر فارسی با ۲۱ زبان مختلف از ۱۸ کشور به این کنگره فرستاده شده است. همچنین ۱۲۰ مقاله از دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اضافه کرد: مقالات ارسالی به کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در ۲۰ محور اصلی و بیش از ۷۰۰ ریز موضوع جهت نگارش مقالات ارائه شده است.

دبیر کنگره بین المللی اندیشه‌های‌های قرآنی مقام معظم رهبری گفت: بنده لازم می‌دانم بگویم این کنگره هیچ ردیف بودجه‌ای در دولت و مجلس نداشته است و از منابع جهادی تامین شده است.

حجت‌الاسلام رستمی: شخصیت و سیره قرآنی رهبری باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد

حجت اسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری گفت: به عقیده بنده کنگره‌ای با این موضوع دیر هنگام برگزار شد. ما باید زودتر به اندیشه‌های رهبر اندیشمند می‌پرداختیم. شخصیت و سیره قرآنی ایشان باید از جنبه‌های مختلف مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی گفت: رهبر انقلاب بیش از نیم قرن تامل قرآنی دارند. ایشان قرآن را مجموعه کامل و پاسخ دهنده به تمام نیازهای بشریت می‌دانند. همچنین رهبری اعتقاد دارند با توجه به قرآن، می‌توانیم تمام مشکلات سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی را حل کرد.

حجت اسلام رستمی افزود: فرد محور و غیر اجتماعی تلقی کردن دین در تمام عرصه  بزرگترین آسیب و آفتی بود که توسط جریان‌های منحرف دینی در دوره‌های مختلف تاریخ شکل گرفته است.   انقلاب اسلامی، یک حکومت اسلامی بوده که اهدافی از جمله طرح سیاسی و اجتماعی و اسلامی برای جامعه دارد.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ناامیدی بین افراد انقلابی، فقر شدید، سکوت زجر آور  و ایجاد خفقان سیاسی توسط ساواک  وجود داشت. در چنین شرایط امام خمینی (ره) از عدالت سیاسی و ایجاد حکومتی با محوریت قرآن صحبت می‌کنند. این نشان دهنده باور ایشان به مبانی قرآن است. مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد باید سرلوحه تمام فعالیت‌ها قرار گیرد.

حجت اسلام رستمی با اشاره به قرآن هراسی در غرب گفت: موضوع قرآن سوزی یک سیاست برای مقابله با گسترش قرآن است. بنابراین این کتاب با نظام فکری استکبار جهانی به هیچ عنوان سازگار نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نفی نظام سلطه، در آیات مختلف قرآن کریم وجود دارد و به آن اشاره شده است. ولی متاسفانه خیلی از ما به این محورها و آموزها و مبانی قرآن توجهی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به کشتار مردم غزه بیان کرد: رژیم جعلی صهیونیست هم اکنون زنان و کودکان بی دفاع غزه را می‌کشد، در حالیکه جوامع غربی و نهادهای حقوق بشر سکوت کرده‌اند. امیدواریم روزی با توجه به آموزه‌های قرآنی، شاهد نابودی این نظام کودک کش باشیم.

در پایان کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری از برگزیدگان آثار منتخب و پژوهشگران برتر این کنگره تقدیر به عمل آمد. علاوه بر آن، از دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر برگزاری این کنگره قدردانی شد.همچنین از سه کتاب چکیده مقالات دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان سلسله منشورات کنگره بین المللی رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =