بورس نزولی شد / کاهش ۹۷۸۴ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۹۷۸۴ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ امروز سه شنبه (۲۳ آبان) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز ۱۱۷ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۵۵ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس چگونه صعودی خواهد شد؟

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۰۵ هزار و ۸۲۲ واحدی ایستاد.

 کاهش ۹۷۸۴ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز یک روند نزولی داشت؛ به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۰.۴۸ درصد کاهش معادل ۹۷۸۴ واحد افت کرد و به رقم ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۱۷۵ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۳ هزار و ۳۴۱ واحد به رقم ۷۰۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۰۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز پوش بودند؛ شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته ۰.۴۸ درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۴۷ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۵۶ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس به میزان ۰.۶۵ درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۲۵ درصد کاهش یافت.

امروز نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشت و نمادهای فولاد، شستا، شپنا، فملی، کگل و شتران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۹۰ واحد کاهش به رقم ۲۵ هزار و ۴۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۰۷ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس به بیش از ۴۱۱ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۸۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۶.۱ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس امروز ۰.۳۶ درصد کاهش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۲۹ درصد کاهش یافتند. شاخص بازار اول فرابورس ۰.۵۷ درصد افت کرد، شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۲۸ درصد کاهش  یافت.

امروز نماد تجلی توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای زاگرس، خاور، آریا، هرمز، سپیدار و فزر بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

بنابراین گزارش، بازار سرمایه گرچه همراه با ریسک و نوسان است، اما محل مناسبی برای تأمین مالی غیرتورمی شرکت‌ها برای انجام پروژه‌های توسعه‌ایشان به شمار می‌رود. لازم است دولت از بازار سرمایه حمایت کافی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =