۴۵۰۰ دانش آموز در مدارس سمای یزد تحصیل می‌کنند/ چرخش از آموزش حافظه‌محور به یادگیری تعالی بخش

رییس دانشگاه آزاد یزد دوره جدید دانشگاه آزاد را دوره تغییر از آموزش‌های حافظ محور به سمت یادگیری تعالی بخش دانست.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری در گردهمایی ساعیان آموزشی و مهارتی سما استان یزد، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را یک خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۶ هزار دانشجو ۴۵۰۰ دانش آموز و 1000 استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند دانست و گفت: امروز دانشگاه آزاد، تعلیم و تربیت را از ابتدای مرحله شیرخوارگی تا دکترا در خود دارد، بزرگترین عرصه یادگیری ، تربیت و بزرگترین حوزه جغرافیای آموزشی است.

وی خطاب به معلمان مدارس سماء استان یزد اذعان کرد: در مدرسه آموزش هدف نیست بلکه یادگیری است، آموزشی که یک تغییر پایدار در رفتار فرد ایجاد کند. یادگیری نیاز به تربیت دارد دستوری نیست، زمان بر و به مرور قابل تحقق است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، معلمان را رکن اصلی تربیت دانش آموزان دانست و اظهار کرد: هزاران امکانات مانند کلاس خوب، وایت برد خوب و ابزارهای هوشمند و حقوق کافی برای معلم داشته باشیم ولی فردی شایسته پیدا نکنیم، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. چه بسا معلم خوب با حداقل امکانات تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهد کرد.

محمدرضا دهقانی اشکذری عقل، قلب و نفس را زمینه‌های آموزش بر اساس قرآن و اسلام دانست و اذعان کرد: عقل پرورش یابد، منجر به حکمت خواهد شد، دل و قلب محتاج نور ایمان و شهودی است، نفس چون صاحب غریزه است، با اخلاقیات کار دارد. مربی موفق کسی است که با عقل، دل و نفس دانش آموز کار کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، مهم ترین رکن آموزش و تربیت را معلمان دانست و گفت: شما با اخلاق و رفتار خود، بیش از آموزش کلامی می‌توانید در دانش آموزان تاثیرگذار باشید. شما انتخاب شده تا امانت‌دار بزرگترین امانت عالم باشید این فرصتی است که در صورت استفاده نکردن از دست خواهد رفت.

وی مهمترین رکن دانشگاه را مدرسه دانست و گفت: دوره جدید دانشگاه آزاد، تغییر از آموزش‌های حافظ محور به سمت یادگیری تعالی بخش است.

محمدرضا دهقانی اشکذری ادامه داد: در عصر حاضر دانش آموزان قادرند جواب مسائل را بهتر از معلم با استفاده از هوش مصنوعی پیدا کنند، اما آن فاقد احساس و اخلاق است و این چیزیست که شما باید در رقابت با هوش مصنوعی تقویت کنید.

دهقانی اشکذری با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) " فرزندان خود را به جز روش‌هایی در زمان خودتان تربیت کنید" گفت: بچه‌های دهه ۹۰ را نمی‌توان با روش دهه‌های ۵۰ یا ۶۰ تربیت کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، مدارس دانشگاه آزاد را ساعیان مدیریت انسان دانست و گفت: غالب توفیقات این مجموعه از آن خانم‌هاست، چون جنس زن از جنس پیامبری است، خداوند هرچه صفت خوب داشته در وجود مادر گذاشته است. زن نماینده خدا بر روی زمین است اگر بخواهیم خدا را ببینیم به مادر نگاه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =