۵ دانشکده جامع سلامت در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران راه‌اندازی می‌شود / جذب ۵ هزار ورودی جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: یکی از حوزه هایی که در برنامه راهبردی به آن توجه شده ایجاد دانشکده‌های جامع سلامت است و در استان تهران ۵ دانشکده جامع سلامت در حال تشکیل است.  

علیرضا خوشدل؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه راهبردی این دانشگاه‌ اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از سه سال گذشته یک برنامه راهبردی در حال اجراست و در حال حاضر هم در مرحله بالندگی دانشگاه قرار داریم؛ یعنی چه به لحاظ زیرساخت و چه به لحاظ نیروی انسانی و برنامه‌های آموزشی آنچه که سرمایه گذاری شده به ثمر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

سهم قابل توجه دانشگاه آزاد در تأمین پزشک موردنیاز کشور/ بی‌مهری و بی‌توجهی عامل اصلی مهاجرت پزشکان است

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه بسیار خوبی دارد و جزو انتخاب های اول متقاضیان رشته های پزشکی است.

خوشدل با بیان اینکه نودانشجویان ما امسال جزو دانشجویان ساعی و برتر کشور هستند، افزود: برای توسعه برنامه‌های دانشگاه بر مبنای آمایش سرزمینی و مأموریت‌گرایی واحدهای استان تهران حرکت می‌کنیم که بر این اساس ایجاد رشته‌های جدید، توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی و انتقال رشته ها از برخی واحدها به واحدهای دیگر برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

وی با اشاره به همکاری‌های شکل گرفته با وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های پزشکی از جمله دستیاری‌های تخصصی و فوق تخصصی رشد بسیار خوبی داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اضافه کرد: یکی از حوزه‌هایی که در برنامه راهبردی به آن توجه شده ایجاد دانشکده‌های جامع سلامت است که در استان تهران ۵ دانشکده جامع سلامت در حال تشکیل است.

وی با اشاره به اینکه با شکل‌گیری دانشکده‌های جامع سلامت هم افزایی خوبی رقم خواهد خورد و به توسعه رشته‌ها نیز کمک می‌کند، بیان کرد: در این دانشکده‌ها تمام رشته‌های وابسته به حوزه سلامت و حوزه زیست و روانشناسی تجمیع می‌شوند و زیرساخت های آنها توسعه پیدا خواهد کرد و جذب هیأت علمی هم در این دانشکده‌ها سامان‌دهی می‌شود.

خوشدل با بیان اینکه در مکان های قبلی که در دانشگاه آزاد وجود دارد جابه‌جایی‌های صورت خواهد گرفت تا این دانشکده‌ها شکل بگیرند، ادامه داد: پذیرش بیشتر و تنوع بالای رشته‌ها و توسعه تحصیلات تکمیلی از جمله اهداف شکل‌گیری دانشکده‌های جامع سلامت است.

افزایش ۳۲ درصدی ورودی‌ها در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران/ مراحل راه‌اندازی رشته‌های توانبخشی در حال انجام است

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید حدود ۳۲ درصد افزایش ورودی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، اظهار کرد: ورودی‌های امسال ما قریب به ۵ هزار نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به اینکه مراحل راه اندازی رشته های توانبخشی در حال انجام است، گفت: اطلاعات لازم به وزارت بهداشت ارسال شده و ممیزی‌های لازم نیز اعمال شده است و در حال حاضر هم منتظر بازدید وزارت بهداشت هستیم ضمن اینکه در سایت مناسبی که در خیابان میرداماد واقع شده پیش بینی مکان مناسبی را برای رشته های توان بخشی صورت داده‌ایم و این سایت دانشگاه در حال تجهیز است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در همه واحدها و به ویژه واحد پزشکی که رشته های بسیار هزینه بری را ارائه می‌کند صرفا با درآمدهای شهریه‌ای امکان اداره کردن وجود ندارد بنابراین بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی ما نیز درآمدزایی ۲۰ درصدی از محل های غیرشهریه ای را هدف گذاری کرده ایم.

سرای نوآوری سلامت با محوریت پزشکی هوشمند و فردمحور راه‌اندازی می‌شود

خوشدل با اشاره به افتتاح سرای نوآوری سلامت تصریح کرد: برنامه های دانش بنیان بسیار خوبی را در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در برنامه داریم.

وی با اشاره به افتتاح مرکز دارویی رازی نیز گفت: در ادامه تحولات، شبکه جامع آزمایشگاهی خود را توسعه دادیم و بسیار امیدواریم که از طریق این تحولات سراهای نوآوری و برنامه های دانش بنیان و... بتوانیم به درآمدهای خوبی در راستای تحقق درآمدهای غیرشهریه ای دست پیدا کنیم که از طرف دیگر کارآفرینی و آموزش حرفه‌ای دانشجویان را هم به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: یک طبقه از ساختمان سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران راه اندازی شده است و سه طبقه دیگر این سرا هم در حال راه اندازی است و این سرا با محوریت پزشکی هوشمند و پزشکی فردمحور شکل گرفته که فعلا به افتتاح رسمی نرسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =