پرداخت شهریه دانش‌آموزان مدارس سمپاد در مناطق محروم توسط دولت

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴۵ درصد دانش آموزان سمپاد در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است و مقرر شده که دانش آموزان مناطق محروم یعنی چهار دهک اول جامعه اگر وارد سمپاد شوند شهریه آنها را دولت پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به تازگی هیئت دولت از تحصیل رایگان دانش‌آموزان دهک‌های یک تا چهار در مدارس سمپاد خبر داد و اعلام شد که با اجرای این سیاست، جمعیت دانش‌آموزان این دهک‌ها در مدارس سمپاد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح روز بدون کیف و کتاب هر ۲ هفته یک بار در مدارس

تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مدارس سمپاد از میان دهک‌های یک تا ۴ از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام نشده است اما الهام یاوری؛ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به تسنیم گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ثبت‌نام این دانش‌آموزان نیاز داریم البته کار ثبت‌نام در مدارس انجام شده است و رایزنی با دولت برای پرداخت این مبلغ انجام شده است.

مدارس سمپاد جزو مدارس دولتی خاص هستند که با برگزاری آزمون ورودی در پایه هفتم به جذب دانش‌آموزان سخت کوش و در مواردی تیزهوش اقدام می‌کنند.

هم‌اکنون رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش گفته است: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سمپاد، نهادی است که بر امور و تحصیل دانش آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند.

وی حمایت آموزش و پرورش از نخبگان دانش‌آموزی در زمینه‌های علمی، هنری، ورزشی، ادبی، پژوهشی، فرهنگی و قرآنی را بسیار مهم دانست.

صحرایی افزود : سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای نخبگان علمی ایجاد و ۴۵ درصد دانش آموزان سمپاد در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است و مقرر شده که دانش آموزان مناطق محروم یعنی چهار دهک اول جامعه اگر وارد سمپاد شوند شهریه آنها را دولت پرداخت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باشگاه دانش پژوهان جوان عهده دار امور المپیادها و دانش‌آموزان المپیادی از سراسر کشور است و یک ساختمان مجهز در تهران برای این باشگاه در نظر گرفته شده که به زودی افتتاح خواهد شد.

صحرایی بیان کرد: دانش‌آموزان المپیادی نیز مثل سمپادی‌ها مراقبت و توجه ویژه می‌خواهند و باید روی اینها سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: یکسری تغییرات در المپیادها انجام شده است مانند المپیادهایی که در حوزه سواد مالی و اقتصادی، سواد رسانه‌ای یا کار آفرینی و ایجاد تغییرات ویژه باعث شده که به اهداف مورد نیاز دست پیدا کنیم.

صحرایی گفت: برای اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم بتوانند در آزمون‌های ورودی سمپاد موفق‌تر عمل کنند، شبکه آموزش برنامه تلویزیونی را جهت استفاده این دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =