تنهایی اوکراین و سرازیر شدن کمک‌ها به اسرائیل / استانداردهای دوگانه غربی‌ها پس از جنگ غزه آشکار شد

مدیرکل شورای امور بین المللی روسیه ضمن تاکید بر اینکه از این پس اوکراین باید برای دریافت کمک و حمایت بیشتر غرب با اسرائیل رقابت کند، اظهار کرد: جنگ غزه کانون توجه جهانی را از اوکراین منحرف و استانداردهای دوگانه‌ای را که توسط ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی اعمال می‌شد، آشکار کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، پس از آغاز جنگ توجه کشورهای غربی و حمایت‌های آنان از اوکراین کاهش چشمگیری یافت و کمک‌های غربی‌ها به یکباره به سمت رژیم صهیونیستی سرازیر شد. علاوه بر این، رهبران کشورهای غربی برای نشان دادن همراهی خود با اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند. این امر تا حدی مشهود بود که حتی صدای زلنسکی را درآورد و در نشست با رسانه‌های خارجی گفت: «اگر متحدان غربی کمک به کی‌یف را متوقف کنند، ارتش اوکراین مجبور می‌شود عقب نشینی کند». رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با یکی از مصاحبه‌های غربی نیز از کشورهای غربی خواسته بود «اگر نمی‌توانید به ما مقداری کمک مالی کنید، لطفا به ما قرض بدهید و ما آن را بعد از جنگ برمی‌گردانیم».

«دکتر آندره کورتونوف» -دیپلمات برجسته روس و مدیرکل شورای امور بین المللی روسیه- به سوالاتی در مورد آینده تاثیر جنگ غزه بر تحولات اوکراین و آخرین وضعیت احتمال آتش‌بس بین روسیه و اوکراین پاسخ داد. وی در خصوص آخرین وضعیت جنگ اوکراین و تغییرات به وجود آمده پس از آغاز جنگ غزه گفت: ضد حمله اوکراین نتوانست به اهداف اعلام شده برسد و روسیه ابتکار راهبردی را دوباره به دست آورد. از نظر این کارشناس روس، جنگ غزه کانون توجه جهانی را از اوکراین منحرف کرد و همچنین استانداردهای دوگانه‌ای را که توسط ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی اعمال می‌شد، آشکار کرد.

بیشتر بخوانید:

نابودی حماس غیرممکن است / تعیین سرنوشت منطقه در جنگ غزه

کورتونوف در مورد تنها ماندن اوکراین و کاهش اهمین این کشور برای غربی‌ها اظهار کرد: شایداکنون برای چنین نتیجه‌گیری خیلی زود باشد اما با این حال، واضح است که از این پس اوکراین باید برای دریافت کمک و حمایت بیشتر غرب با اسرائیل رقابت کند، این رقابت ممکن است وضعیت اوکراین را پیچیده کند.

مدیرکل شورای امور بین المللی روسیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اوکراین با وجود همه ضعف‌ها و فشارها برای آتش‌بس با روسیه تلاش نمی‌کند، تصریح کرد: فکر می‌کنم رهبری اوکراین انتظارات بسیار بالایی در جامعه خود در رابطه با نتایج درگیری ایجاد کرده است. بنابراین می‌توان گفت که اوکراین گروگان این انتظارات شده است؛ انتظاراتی که با واقعیت‌های موجود انطباق ندارد.

کورتونوف همچنین در مورد موضع دولت و مردم روسیه در قبال جنگ غزه و میزان آگاهی روس‌هااز جنایات اسرائیل گفت: در روسیه نسبت به غیرنظامیان فلسطینی همدردی زیادی وجود دارد و رسانه‌های روسیه عملیات اسرائیل در غزه را از نزدیک دنبال می‌کنند. وی افزود: بسیاری در روسیه بین غزه و دونباس که برای مدت طولانی تحت فشار نظامی اوکراین بود، شباهت‌هایی را ترسیم می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =