اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه شدند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از اضافه شدن ۲۵ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اتوبوسرانی تهران از روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی علیزاده از ورود ۴۸ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و اظهار کرد: عصر دیروز، ۲۵ دستگاه اتوبوس نو از شرکت تولیدکننده اسنا تحویل گرفتیم که با احتساب ۲۳ دستگاه پارت قبلی تاکنون ۴۸ دستگاه از قرارداد ۵۰۰ دستگاهی با این تولیدکننده تحویل شده است.

بیشتر بخوانید:

نامه شهرداری تهران به رئیسی درباره ترمیم حقوق کارکنان این سازمان

وی با تأکید بر اینکه با همکاری شرکت‌های طرف قرارداد امیدواریم تحویل اتوبوس‌ها با سرعت بیشتری انجام شود، ادامه داد: برای خرید ۳۰۴۰ دستگاه اتوبوس از محل تولیدات داخلی قراردادی بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان با همت شهردار تهران و شورای شهر منعقد شده که ۱۰۰۰ دستگاه از آن برقی و ۲۰۴۰ دستگاه دیگر دیزلی با استاندارد یورو ۵ است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه برای افزایش ناوگان و رسیدن به وضعیت ایده‌آل برای خدمات‌رسانی به شهروندان از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم، افزود: بر اساس اهداف تعیین شده برای سال ۱۴۰۲، امیدواریم تا از طریق بازسازی و نوسازی، تعداد ناوگان فعال اتوبوسرانی به حدود ۴۷۰۰ دستگاه افزایش یابد و طبق برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران این تعداد را تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۷۵۰۰ دستگاه برسانیم.

به گزارش تسنیم، طبق قرارداد منعقد شده شهرداری تهران به تولیدکنندگان داخلی، از آبان و آذر باید تحویل اتوبوس‌ها باید آغاز می‌شد اما با مساعدت شرکت‌های طرف قرارداد و پیگیری‌های شهرداری تهران، بخش نخست اتوبوس‌ها شامل۵۹ دستگاه اتوبوس تک کابین از شرکت عقاب افشان، ۲۳ دستگاه اتوبوس از شرکت اسنا و۱۸ دستگاه مینی‌بوس با ظرفیت ۱۷ مسافر از شرکت سبلان خودرو در ماه‌های گذشته تحویل گرفته شد.

در ایام اربعین نیز۹۷ دستگاه اتوبوس از وزارت کشور تحویل گرفته شد که ۷۵ درصد هزینه آن را دولت و ۲۵ درصد آن را شهرداری پرداخت کرد.

مجموعاً در مدت زمان کوتاهی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران افزوده شد.

از ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی که قرارداد تولید آن منعقد شده، ۵۰۰ دستگاه توسط گروه مپنا و ۵۰۰ دستگاه دیگر توسط "عمادخودرو" تأمین خواهد شد؛ عماد خودرو ۲۵۰ اتوبوس ۹ متری و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری تولید خواهد کرد و احتمالاً حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۹ متری تا پایان سال جاری به مدیریت شهری تحویل داده ‌می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =