پرده‌برداری از ائتلاف بُرد برای انتخابات مجلس / اصلاح‌طلبان و اعتدالیون وحدت می‌کنند؟

عضو جبهه اصلاحات گفت: گروه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرایان میانه‌رو به همراه اعتدالیون با عنوان جریان "ائتلاف بُرد" وارد عرصه انتخابات می‌شوند که تمرکز آن بیشتر بر بالا بردن میزان مشارکت غیر متمرکز است.

کمال‌الدین پیرموذن عضو جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌روی مجلس اظهار کرد: گروه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرایان میانه‌رو به همراه اعتدالیون با عنوان جریان "ائتلاف بُرد" در برابر گروه‌ها و جریان‌های تندروی داخلی وارد عرصه انتخابات خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

حسن روحانی: باید اصلاح‌طلبان را راضی کنیم برای انتخابات یک لیست ارائه دهیم

وی افزود: تمرکز "ائتلاف بُرد" بر بالا بردن میزان مشارکت غیرمتمرکز و بر روی سایر استان‌های کشور و براساس مطالبات اقوام، جوانان و زنان درقالب "مجمع اصلاح‌گرایان مطالبه‌گر اقوام غیور ایرانی" باهدف تشویق ملت برای شرکت در انتخابات و ورود افراد متخصص به مجلس که دارای تعقل در تقنین و تعامل با دنیا هستند خواهد بود.

پیرموذن با بیان اینکه "ائتلاف بُرد" در کنار همه جریان‌هایی که مقابل گروه‌های بحران‌ساز داخلی هستند خواهد ایستاد، گفت: انتخابات مجلس دوازدهم با حضور تمام گروه‌ها و احزابی که هدفشان توسعه همه‌جانبه ایران چه در زمینه‌های داخلی و چه در عرصه سیاست‌های خارجی و افزایش کیفیت زندگی ایرانیان است، برگزار خواهد شد تا بتوانند مانع به قدرت رسیدن جریان‌ها و گروه‌های تندرو اعم از اعضای جبهه پایداری و شریان و بهاری‌های تندرو بشوند.

نماینده سابق مجلس در تشریح برنامه‌های "ائتلاف بُرد" گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما در مجلس بازبینی و اصلاح همه قوانین براساس نظر رهبری مبنی بر تعقل در تقیین است و این اصلاحات قانونی در راستای تولید خدمات، تولید کالای با کیفیت مطلوب، هزینه کمتر و کمیت بیشتر خواهد بود. ما امیدواریم که بتوانیم با اصلاح قوانین یک رقابت سالم در زمینه صادرات با کشورهای دیگر داشته باشیم تا از این طریق ثروت ملی و ظرفیت‌های شغلی افزایش پیدا کند. اداره کشور با هزینه‌هایی به مراتب کمتر و خروج از انزوا در سطح بین‌الملل از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود و در زمینه اقتصاد خصوصا کنترل تورم لجام‌گسیخته و بالا بردن ارزش پول ملی و اشتغال استوار تاکید خواهیم کرد.

پیرموذن افزود: جبهه پایداری و شریان و بهاری‌های تندرو یک جریان حداقلی در داخل هستند که تنها گروه و جناح خود را قبول دارند و در ضدیت با جمهوریت نظام هستند همچنین باعث عقب‌افتادگی کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی به خصوص در زمینه موضوعاتی از قبیل برجام شده‌اند و حتی برای دولت هم ایجاد حاشیه کرده‌اند.

نماینده سابق مجلس دوره نهم در تبیین و تشریح شرایط امروز کشور گفت: ما امروز باید کشور را از شر تندروی‌هایی که باعث افزایش بی‌اعتمادی به مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یکی از ارکان جمهوری اسلامی و کاهش چشمگیر سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، نجات دهیم.

وی با اشاره به نقدهای وارد بر مجلس یازدهم گفت: براساس آمارهای مراکز معتبر میزان رضایت ملی از عملکرد مجلس شورای اسلامی چیزی حدود پنج درصد است، درحالی که نمایندگان ملت می‌توانستند با کیاست و توجه به رهنمون‌ها و نقدهای رهبری کارهای بزرگی انجام دهند، اما متاسفانه به حاشیه رفتند و به عهدی که برای عمل به وظایف قانونی خودشان در راستای حافظت از قانون اساسی و نظارت براجرای آن بسته بودند عمل نکردند.

عضو جبهه اصلاحات افزود: نمایندگان باید حق اعتراض و نقد قانونی را که رهبری نیز به آن اشاره کرده‌اند به رسمیت می شناختند اما با برخوردهای شدید نسبت به انتقادها و اعتراض‌ها موجبات بی‌اعتمادی را فراهم کردند. امروز باید تمام مسئولان و دلسوزان نظام که پایبند و حافظ آرمان‌های بلند انقلاب یعنی استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی هستند در این انتخابات مشارکت داشته باشند.

پیرموذن در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی روند تایید صلاحیت ها و میزان تاثیرگذاری آن در بالا رفتن میزان مشارکت در انتخابات افزود: روند تایید صلاحیت‌ها بر اساس عقلانیت، تعامل و توجه به سه شاخصی که مقام معظم رهبری در این زمینه ترسیم کردند یعنی رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت بوده و در نهایت این موارد تعیین‌کننده نتیجه خواهند بود و مسئولان دستگاه‌های تصمیم‌گیر به رهنمون‌های رهبری علی‌الخصوص رقابتی کردن انتخابات توجه خواهند کرد، هرچند ما شاهد اقدامات دلسردکننده‌ای بوده‌ایم، اما این دست اقدامات بسیار کم است و تاثیر چندانی در تعیین نتیجه نهایی نخواهد داشت و ملاک عمل دستگاه‌های تصمیم گیر منافع ملی، مشارکت و تاکیدات رهبری خواهد بود.

پیرموذن همچنین عملکرد دولت سیزدهم را ضد و نقیض ارزیابی کرد و افزود ما در جایی شاهد بوده‌ایم که عملکرد دولت در آن زمینه خوب و مورد قبول بوده است و در جایی دیگر خیر عملکرد ضعیفی داشته است اما برنامه ما برای تعامل با دولت به این صورت خواهد بود که یک دولت قوی و مستقل را احیا کنیم تا راه ورود متخصصان و دلسوزان به عرصه اجرایی کشور باز شود . شایسته سالاری و قوانین به‌روز با استفاده از ظرفیت همه متخصصان از همه گروه‌ها و احزاب و طیف‌های سیاسی به اعتلای کشور کمک خواهد کرد.

وی افزود: امروز ما نیازمند قوانینی هستیم تا آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و مشکلات بخش خصوصی را در زمینه اقتصادی حل کند و در همین راستا نگاهی کاملا فراجناحی و بر اساس همدلی و تعامل به همراه استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی و فناوری‌های به‌روز دنیا برای بهبود سطح کیفیت زندگی مردم خواهیم داشت.

وی ضمن انتقاد به آمارهای دور از واقعیت برنامه توسعه هفتم اذعان کرد که قوانین ما باید واقع‌گرایانه باشد، ما نیازمند جراحی اقتصادی با استفاده از آرا و نظرات همه متخصصین هستیم و نباید به صرف حزب و جناح صحبت‌ها و نظرات یک فرد را ارزیابی بکنیم. اگر از نظرات و ظرفیت‌های همه نخبگان جامعه استفاده کنیم شاید دیگر شاهد پدیده مهاجرت نخبگان نباشیم.

پیرموذن تاکید کرد: برخی در روزهای اخیر اظهار کرده‌اند که کشور متعلق به یک جریان فکری خاص است، این حرف کاملا اشتباه است، ایران متعلق به همه مردم با همه تفکرات و سلیقه‌هاست و همه باید حق اظهار نظر در این کشور را داشته باشند.

کارآموز خبرنگاری: نفیسه سادات بشیری

انتهای پیام/

کد خبر: 1208110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =