هیچ دانشجویی در این دانشگاه به دلیل مسائل سیاسی از تحصیل باز نمانده است

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: سال گذشته هیچ دانشجویی را نداشتیم که به خاطر مسائل سیاسی از تحصیل جا بماند فقط یک نفر بود که این مورد هم حل شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آقا میری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: دانشگاه شهید بهشتی یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که در رنکینگ جهانی هم حضور دارد.

بیشتر بخوانید:

گلایه معاون پژوهشی وزارت علوم از وضعیت رتبه علوم انسانی ایران


وی افزود: در چهار پردیس فعال است که ۲۰ هزار دانشجو در رشته‌های علوم انسانی و فنی و مهندس و علوم پایه و هنر دارد که در رشته‌های علوم انسانی از دانشگاه‌های برتر در این حوزه است.

وی ادامه داد: دانشکده‌ها از ۲۰ دانشکده به ۲۳ دانشکده رسیده و ۱۰ پژوهشگاه داریم.

آقا میری افزود: اقدامات یک سال گذشته برنامه تحولی را در دستور کار قرار دادیم که با شعارهایی از جمله دانشگاه اخلاق مدار، دانشگاه کار آمد و ارتقای جایگاه بین المللی که برای هر کدام راهبردی‌هایی تنظیم شده است. سال گذشته دانشگاه‌ها با التهاب روبرو بود، اما امسال شرایط عادی شده و در فعالیت‌های پژوهشی گزارش قابل قبولی داشتیم و به نسبت مقالات نسبت به سال‌های گذشته ۲۰ درصد افزایش داشتیم. با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب که در سطح بین المللی مقالات فارسی خوبی داشتیم.

وی در خصوص خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: امسال مشکلی در اختصاص خوابگاه نداشتیم و دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در خوابگاه‌ها مستقر شدند.

وی اضافه کرد:پارک‌های علم و فناوری دانشگاه فعالیت دارند که حدود ۳۵ تا در مرکز رشد ۵۰ ودر مجموع ۱۵۹ شرکت دانش بنیان در دانشگاه فعال هستند.

آقا میری افزود: ساختمان فعلی پارک علم و فناوری دانشگاه در مساحتی بیش از ۴ هزار متر مربع است و این به این معنا است که دانشگاه برای آینده دانشجویان نیز اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد: ۶۰ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه فعال هستند، اما متاسفانه به دلیل عدم شرکت دانشجویان شورای صنفی نداریم، اما دستورالعمل آن ابلاغ شده که شورای صنفی تشکیل شود.

آقامیری گفت: در حوزه عمرانی ۴ دانشکده در حال انجام است که پارک علم و فناوری هفته آینده بهره برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود:در جذب هیات علمی در چارچوب قوانین انجام سده که ۶۹ هیات علمی جدید سال گذشته جذب کردیم و ۱۰ عضو هیات علمی طرح شهید شهریاری جذب شدند و تعدادی از اعضای هیات علمی نیز تبدیل وضعیت شدند.

وی خاطر نشان کرد:در سطح بین المللی روابط علمی خوبی را داریم در بحث اربعین و مسائل علمی با ۷ دانشگاه عراق ارتباط برقرار کردیم و با سایر کشورها نیز ارتباط‌های علمی خوبی داریم. بیشترین ارتباطات را با کشورهای منطقه داریم که با دانشگاه‌های چین و اندونزی هم تفاهم نامه‌های همکاری داریم. در بحث جذب دانشجوی خارجی نیز رشد خوبی داشتیم و به ۴ برابر تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه افزایش یافته است. همچنین برای دانشجویان افغانستان را به صورت بورسیه جذب کردیم.

وی ادامه داد: دانشگاه شهید بهشتی به عنوان بزرگترین مرکز آموزش زبان فارسی است که امسال ۴۰۰ دانشجوی پزشکی غیر ایرانی در این رشته مشغول به تحصیل شدند.

وی یاد اور شد:سال گذشته هیچ دانشجویی را نداشتیم که به خاطر مسائل سیاسی از تحصیل جا بماند فقط یک نفر بود که این مورد هم حل شد و تلاش می کنیم این مسائل را در دانشگاه حل کنیم چرا که وظیفه دانشگاه آموزش و ارتباط با دانشجو است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =