کسب مقام اول استانی توسط گروه تواشیح دانشگاه آزاد یزد

گروه تواشیح دانشگاه آزاد یزد با کسب عنوان برتر استانی، راهی مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی زادمهر سرپرست گروه تواشیح بین المللی دانشجویی(شمیم وصال) دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد؛ نتایج مسابقات گروه‌های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف کشور در حالی اعلام شد که براساس آن از استان یزد علارغم وجود گروه های تواشیح پرسابقه و برتر استانی؛ فقط گروه همخوانی(شمیم وصال) دانشگاه آزاد اسلامی یزد در بخش آقایان به مرحله کشوری این دوره راه یافت.

عضو هیا ت مدیره مجمع قاریان و حافظان استان یزد تصریح کرد؛ گروه تواشیح( شمیم وصال) دانشگاه آزاد اسلامی یزد به عنوان نماینده شایسته امسال گروه های تواشیح استان یزد در مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف حضور خواهد داشت.

وی تبیین کرد؛ این گروه ممتاز دانشگاهی کشور؛ با شرکت در مسابقات مرحله مقدماتی همخوانی و تواشیح سازمان اوقاف و با کسب امتیاز لازم در مرحله استانی و نیمه نهایی توانست مجوز حضور در مرحله پایانی مسابقات کشوری این دوره را دریافت کند.

این فعال پیشکسوت قرآنی تاکید کرد؛ براساس تصمیم مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، مرحله نهایی مسابقات بخش نغمات دینی و آوایی امسال به صورت همزمان با رشته های دیگر و بصورت پخش زنده ازشبکه استانی خراسان شمالی و شبکه قرآن و معارف سیما برگزار خواهد شد.

زادمهر اظهار کرد؛ با توجه به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ کریم در بخش نغمات دینی به میزبانی بجنورد، گروه دانشگاه آزاد اسلامی از استان یزد در رشته همخوانی و تواشیح توانستند موفق به حضور در مرحله نهایی این دوره از مسابقات شوند.

سرپرست گروه (شمیم وصال) یزد در ادامه گفت؛ این گروه ممتاز همخوانی بین المللی دانشگاهی، با توجه به رقابت‌هایی که در سطوح پایین‌تر داشته‌اند، توانسته‌اند در جمع ۱۶گروه‌ برتر شرکت کننده این دوره؛ به مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران که بزرگترین رویداد قرآنیان کشور محسوب می شود راه یابند.

این فعالی قرآنی تاکید کرد؛ گروه تواشیح (شمیم وصال) یزد طی دو دهه اخیر با حمایت همه جانبه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد؛ هم‌اکنون ۱۰ عضو فعال دانشجویی دارد که از این تعداد، ۶ نفر از جمله علی زادمهر، محمدجواد پرهیزکار، سیدمحمد دهقان حسینی، منصور گلمحمدی، محمدحسین نجارزاده و مصطفی دهقان منشادی برای حضور در مسابقات امسال این رویداد بزرگ قرآنی انتخاب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد؛ گروه (شمیم وصال) دانشگاه آزاد اسلامی یزد طی فعالیت حرفه ای بیش از یک دهه اخیر؛ برای سومین مرتبه است که به فینال این مسابقات سراسری قرآن راه پیدا می کند و چندین افتخار حضور در مراسمات فرهنگی کشورهای همسایه همچون عراق و سوریه و برنامه های قرآنی آستان قدس رضوی را در کارنامه درخشان خود دارد.

گفتنی است؛ استان خراسان شمالی ( بجنورد) از 9 الی 12آذرماه سال جاری میزبان مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1208434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =