برنامه‌های بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

دستورالعمل سیاست‌های ابلاغی بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل « سیاست‌های ابلاغی 16 آذر (روز بزرگداشت دانشجو)» را به رؤسای استان‎‌های دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: شایسته است مطابق بسته‌کاری «ارتقای تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی» از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی (برنامه پنج‌ساله راهبردی عملیاتی 1400-1405) ،بند 46 راهکنش « طراحی نقشه راه اقدامات ترویجی و تبلیغی»، برای بزرگداشت هر چه باشکوه‌تر 16 آذر، برنامه‌های متنوع و خلاقانه متناسب با مقتضیات بومی برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

براساس بندهای این دستورالعمل، لازم است با توجه به اهمیت و ضرورت حضور فعال و مشارکت مؤثر دانشجویان و به‌ویژه تشکل‌های دانشجویی، برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت روز دانشجو (۱۶ آذر)، با محوریت نهادهای دانشجویی صورت پذیرفته و از برگزاری برنامه‌های صوری، مدیریتی و نمایشی اجتناب شود. همچنین انتظار می رود شوراهای فرهنگی و هیات های نظارت بر تشکلها بر فاخر و غنی بودن در عین جذابیت برنامه ها تاکید کنند.

در این دستورالعمل تأکید شده است که برگزاری برنامه ها در قالب های کرسی آزاد اندیشی، میزگرد، مناظره، با حضور استادان و صاحب نظران به منظور ایجاد فضای گفتمانی، رعایت عدالت میان تشکل های مختلف دانشجویی در اعطای امکانات و ارائه مجوزها و همچنین زمان و مکان برگزاری مراسم در نظر گرفته شود.

در این دستورالعمل آمده است: از ظرفیت کلاس درس و اساتید همیار فرهنگ برای تبیین عالمانه وقایع 16 آذر، تبیین چرایی استکبارستیزی، تبیین وقایع غزه و دو جریان سازش و تسلیم در کرانه باختری و مقاومت و عزت در نوارغزه و... استفاده شود. همچنین از نخبگان دانشجویی اعم از آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی و تشکیلاتی تجلیل شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب، عکس، پوستر و نمایش فیلم‌های سینمایی و مستند با موضوع ۱۶ آذر، ظلم‌ستیزی، آزادی‌خواهی و عدالت‌جویی دانشجویان همچنین ارائه دستاوردهای علمی و نمایش اقتدار ملی موردتوجه قرار گیرد.

در این دستورالعمل تأکید شده است که از فضای مساجد و نمازخانه‌ها و همچنین مزار شهیدان گمنام دانشگاه به‌عنوان محورهای فعالیت دینی و انقلابی در دانشگاه، استفاده مطلوب به عمل آید.

براساس بندهایی از این دستورالعمل، لازم است دعوت از خانواده معظم شهیدان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و به‌ویژه مدافعان حرم و جریان مقاومت در منطقه و همچنین شهدای فتنه اخیر برای حضور در دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی و یا انجام هماهنگی و همکاری‌های لازم برای حضور دانشجویان در محضر خانواده‌های معظم شهیدان و قرائت وصیت‌نامه و بیان سیره شهیدان در اولویت قرار گیرد.

همچنین صدور بیانیه تحلیلی و عالمانه توسط تشکل‌های اسلامی انعکاس رسانه‌ای آن‌ها از اهمیت ویژه برخوردار است. همچنین حضور اساتید و اعضای تشکل ها در مدارس، نماز جمعه، شبکه های استانی و ایراد سخن برای تبیین مفاهیم مندرج ر روز بزرگداشت دانشجو مورد تاکید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208661

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =