نیکو پاس استعداد بی‌نظیری از خود نشان داده و کارلو آنچلوتی او را آینده رئال مادرید می‌داند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، نیکو پاس ملی‌پوش جوان آرژانتینی، گل پیروزی رئال مادرید مقابل ناپولی را به ثمر رساند. با تساوی ۲-۲ لوس‌بلانکوس با تیم ایتالیایی و ۵ دقیقه باقی مانده از بازی، نمی‌شد حدس زد که چه کسی گل پیروزی را خواهد زد. با حضور جود بلینگام، رودریگو و فدریکو والورده در زمین، به نظر نمی‌رسید نیکو پاس تغییری در بازی ایجاد کند. اما پاس آن لحظه بزرگ را فراهم کرد و به طرز ماهرانه‌ای از یک مدافع دور شد و توپ را به گوشه پایینی دروازه شلیک کرد.

بیشتر بخوانید:

آغاز مذاکره رئال مادرید با سرمربی قهرمان جهان

کارلو آنچلوتی بعد از بازی اصلا شگفت‌زده نشده بود: «او بازیکن آینده رئال مادرید است. او تمام کیفیتی را دارد که یک بازیکن رئالی باید داشته باشد.»

اما نیکو پاس کیست؟ چرا مادرید به او امتیاز بالایی می‌دهد و آیا واقعاً می‌تواند آینده این باشگاه مشهور باشد؟

پاس از روز اول یک مزیت داشت. پدرش پابلو یک فوتبالیست عالی بود و در جایگاه مدافع میانی بازی می‌کرد و در طول دوران حرفه‌ای ۲۱ ساله ۱۴ بازی برای تیم ملی آرژانتین انجام داد و در جام‌جهانی ۱۹۹۸ نیز در ترکیب حضور داشت. نیکو از کودکی استعداد بزرگش را نشان می‌داد. پاس که در جزیره تنریف به دنیا آمد، در ابتدا مانند پدرش یک مدافع میانی بود. اما همانطور که بزرگتر می‌شد مشخص شد که در جلوی زمین بهتر بازی می‌کند. این چیزی بود که مادرید وقتی او را در سال ۲۰۱۶ با لا فابریکا (مجموعه جوانان نخبه رئال) به خدمت گرفت، متوجه شد.

پیشرفت پاس در رده‌های مختلف مادرید ثابت بوده است. در لا فابریکا به بازیکن فرصت داده شد تا رشد کند و بهترین موقعیت خود را پیدا کند. او در سال ۲۰۲۱ با تیم کاستیای رائول تمرین می‌کرد و اولین بازی رسمی خود را برای تیم زیر ۲۳ ساله‌های مادرید در ژانویه ۲۰۲۲ انجام داد و در آن زمان ۱۷ سال داشت. اولین گل او برای این تیم کمتر از یک هفته بعد به ثمر رسید و در سه دقیقه ابتدایی بازی با ختافه گلزنی کرد. او پس از آن به تأثیرگذاری ادامه داد. آنچلوتی که چندان تمایلی به استفاده از آکادمی ندارد، تابستان گذشته این جوان را به تمرینات تیم اصلی دعوت کرد.

بحران مصدومیت مادرید برای پاس یک شانس بزرگ فراهم کرد. با غیبت وینیسیوس جونیور، تلاش لوکا مودریچ برای رسیدن به تناسب اندام، و عدم آمادگی براهیم دیاس برای یک بازی کامل، فضا برای این بازیکن جوان به وجود آمد تا پیراهن سپید مادرید را برای دقایقی بپوشد. او اولین بازی خود را مقابل براگا در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد و تا به حال ۴ بار برای تیم بزرگسالان مادرید بازی کرده و فرم خوب خود را حفظ کرده است.

تونی کروس به تازگی گفته: «این پسر باید با ما تمرین کند چون خیلی خوب است.»

و اگرچه او یک بازیکن ثابت روی نیمکت مادرید است، حضور گاه و بیگاهش برای کاستیا نیز به همان اندازه چشمگیر بوده و در ۱۰ بازی ۶ گل به ثمر رسانده است. طبق گزارش نشریه اتلتیک، پاس امیدوار بود که بتواند در تیم ملی اسپانیا بازی کند. اما با توجه به اینکه لوئیس دلا فوئنته علاقه چندانی به این نوجوان نشان نداد، آرژانتین او را قاپید.

بزرگترین نقاط قوت

پاس بازیکن جالبی است چرا که موقعیت مشخصی ندارد. او که اسماً یک بازیساز است، در صورت نیاز از هافبک میانی، به باکس به باکس و شماره ۱۰ تبدیل می‌شود. مربیان آکادمی کنترل او در فضاهای بسته را تحسین می‌کنند. او پای راست بسیار خوبی دارد و همچنین در هوا خوب است. بنابراین تمام ویژگی‌های یک بازیکن تهاجمی مدرن و همه کاره را دارد.

چنان هیاهویی در اطراف پاس وجود دارد که تشخیص نقاط ضعف او در بازی دشوار است. با این حال چند مشکل جزئی وجود دارد. عدم وجود موقعیت واضح باعث می‌شود که نوجوان در زمانی که توپ را در اختیار ندارد کمی نامنظم شود. او برای کاستیا یک پرس‌کننده خوب است اما اغلب دور زده می‌شود و مستعد خطاهای احمقانه است. اگر بخواهد به تیم مادرید نفوذ کند باید نظم دفاعی خود را بهبود ببخشد. او همچنین باید با سرعت بازی در بالاترین سطح سازگار شود.

او زین‌الدین زیدان است؟

نه واقعا. اگرچه اکثر رسانه‌های اجتماعی هواداران مادرید این هافبک مرکزی ابریشمی را زیدان بعدی می‌دانند، اما مهارت پاس متفاوت است، و همچنین تقریبا غیرممکن است که زیدان بعدی باشد. برخی از ویژگی‌های مشترک وجود دارد که می‌تواند منجر به مقایسه او با تعداد زیادی از هافبک‌ها شود. توانایی دریبل زدن او در چنین اندازه‌ای قطعا بلینگام یا شاید جمال موسیالا را تداعی می‌کند. اما پاس بسیار مستقیم‌تر از هر دو بازیکن بازی می‌کند.

پس شاید دومینیک سوبوسلای مقایسه مناسب‌تری باشد. این دو به طور قابل توجهی چارچوب‌های مشابهی دارند، در حالی که شروع آنها به عنوان وینگر و تغییر به نقش‌های مرکزی‌تر، مهارت‌های مشابهی را در هر دو پرورش داده است. هر دو دریبل‌زنان ابریشمی و در عین حال قدرتمند، با توانایی شوت‌زنی عالی و میزان کار تدافعی قابل تحسین هستند. سوبوسلای، هافبک لیورپول، نیز ممکن است خود محصول نهایی نباشد اما مطمئناً مقایسه خوبی است.

آینده چگونه است؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که دورتموند در ژانویه گذشته علاقه‌مند به جذب پاس بود اما رئال تمام درخواست‌ها را رد کرد. هم کروس و هم مودریچ می‌توانند تابستان آینده مادرید را ترک کنند، و خروج آنها مطمئناً فضایی را در خط هافبک باقی می‌گذارد و باعث می‌شود که پاس نیروی پشتیبان اصلی تیم شود.

شاید او را به صورت قرضی به باشگاه‌های دیگر لالیگا بفرستند، یا شاید حتی با یک بند بازخرید دوستانه در قراردادش فروخته شود. در هر صورت، او باید فوتبال سطح بالایی بازی کند چرا که آینده به شدت روشنی در پیش رو خواهد داشت.

منبع: خبر ورزشی

انتهای پیام/

کد خبر: 1209049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =