چرا کرباسچی از دبیرکلی کارگزاران برکنار شد؟

سردبیر روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران درباره دلایل تغییر دوسال قبل کرباسچی از دبیرکلی حزب کارگزاران توضیح داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، روز پنجشنبه (9 آذرماه) اولین جلسه شورای مرکزی جدید حزب کارگزاران سازندگی تشکیل شد و سید حسین مرعشی برای بار دوم به دبیرکلی این حزب برگزیده شد و محسن هاشمی نیز در سمت رئیس شورای مرکزی حزب باقی ماند.

از ابتدای تأسیس حزب کارگزاران سازندگی در آستانه انتخابات مجلس پنجم در دولت دوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکنون، غلامحسین کرباسچی شهردار پیشین تهران دبیرکلی را به‌عهده داشت اما 18 آبان 1400، محمد عطریانفر از انتخاب ناگهانی مرعشی به‌جای کرباسچی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

حسین مرعشی: برجام متعلق به روحانی و تجربه‌ای موفق است

حزب کارگزاران در آن زمان توضیح روشنی دراین‌باره نداد اما اکبر منتجبی سردبیر روزنامه سازندگی ارگان حزب، در سرمقاله امروز خود گفته است که انتخاب عبدالناصر همتی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 در تغییر دبیرکل بی‌تأثیر نبود و تلاش کرباسچی و برخی در حزب برای حمایت از او در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 و عدم توفیق در کشاندن مردم پای صندوق‌های رأی برای کرباسچی هزینه‌زا شد.

به‌گفته وی، از آنجا که دبیرکل، مسئول مستقیم سیاست‌ها و راهبردهایی است که انتخاب می‌کند و اگر شکست بخورد مورد نقد قرار می‌گیرد، کرباسچی علی‌رغم میل خود با رأی شورای مرکزی تغییر کرده است؛ در دوره جدید هم مرعشی تمایل داشته است محسن هاشمی دبیرکل حزب شود اما اعضای حزب به توصیه و خواست وی عمل نکردند و مجدداً مرعشی را انتخاب کردند.

منتجبی کارگزاران را حزبی صندوق‌محور دانسته است که اگر قرار باشد انتخاباتی با مشارکت گسترده برگزار شود، اولین حزبی است که پا پیش می‌گذارد. اشارات منتجبی حاکی ازین است که احتمالاً کارگزاران برای انتخابات مجلس برنامه‌ریزی خواهد کرد اما فعلاً به‌صراحت از این برنامه حرف نزده است.

کارگزاران در انتخابات سال 98 که جبهه اصلاحات از معرفی لیست خودداری کرد، فهرستی تحت عنوان یاران هاشمی روانه کارزار انتخابات کرده بود. محمد قوچانی چندی قبل گفت که قرار بود جبهه اصلاحات از این فهرست حمایت کند اما در نهایت پشت کارگزاران را خالی کرده‌اند.

در سرمقاله امروز کارگزاران اما اشارات از انتخابات مجلس فراتر رفته و سخن از انتخابات 1404 است. منتجبی با بیان اینکه این حزب، رئیس‌جمهورپرور است، مدعی می‌شود که برخی افراد شورای مرکزی از گذشته تا کنون در قد و قامت ریاست‌جمهوری هستند و از حسین مرعشی، اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی به‌عنوان کاندیدای بالقوه برای 1404 یاد می‌کند.

وی نوشته است که اگر شرایط فراهم باشد، کارگزاران می‌تواند دبیرکل خود را در مقام کاندیدای ریاست‌جمهوری معرفی کند و حتی معاون اول و اعضای دولت را نیز پیشاپیش اعلام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =