اطلاعاتی کامل درباره اسپری‌های درمانی بیماری‌های تنفسی

اگر آسم دارید، پزشک شما ممکن است کنترل‌کننده‌ها یا داروهای پیشگیرانه را تجویز کند. ممکن است آنها حاوی یک داروی استروئیدی باشند که التهاب راه هوایی را کاهش می‌دهد یا یک داروی برونکودیلاتور (گشادکننده برونش) که راه‌های هوایی را باز می‌کند و برخی حاوی هر دو هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داروهای پیشگیرانه برای جلوگیری از علائم آسم به طور مداوم استفاده می‌شود. باید هر روز از آن استفاده کنید، حتی زمانی که علائمی ندارید. اینها برای درمان حملات آسم استفاده نمی‌شوند، بلکه برای کمک به پیشگیری از آنها استفاده می‌شوند. اگر به طور منظم از آنها استفاده نکنید، احتمال بروز علائم آسم بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

نشانه‌های حمله آسمی که از آن بی‌خبرید

پیشگیری‌کننده‌ها یا کنترل‌کننده‌های حاوی کورتیکواستروئیدها التهابی را هدف قرار می‌دهند که با تنگ کردن راه‌های هوایی به علائم آسم کمک می‌کند.

برخی از داروهای استنشاقی کنترل‌کننده آسم حاوی برونکودیلاتور طولانی‌اثر هستند. نوعی دارویی است که راه‌های هوایی را برای حدود ۱۲ ساعت باز می‌کند تا به شما کمک کند تنفس کنید.

داروهای استنشاقی ترکیبی آنهایی هستند که هم حاوی استروئید و هم یک برونکودیلاتور هستند. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از یک استنشاقی ترکیبی به جای چندین استنشاق ممکن است بستری شدن در بیمارستان برای حملات آسم را کاهش دهد.

استنشاق‌های کوتاه‌اثر، که به نام استنشاق‌های نجات نیز شناخته می‌شوند، به سرعت با انقباض راه‌های هوایی مقابله می‌کنند و زمانی استفاده می‌شوند که فرد دچار حمله آسم می‌شود. اگر اغلب از آن استفاده می‌کنید (به عنوان مثال، بیش از دو بار در هفته بدون محرک آشکار) می‌تواند نشانه‌ای باشد که نیاز به تغییر آن دارید.

انواع مختلفی از داروهای استنشاقی آسم به اشکال مختلف ارائه می‌شود. برخی به صورت پودر تحویل داده می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به صورت اسپری یا غبار استنشاق می‌شوند. یادگیری نحوه استفاده از داروهای استنشاقی مختلف بسیار مهم است زیرا تضمین می‌کند که مقدار مناسبی از دارو را با هر دوز دریافت کنید.

چهار نوع اسپری استنشاقی وجود دارد که معمولاً برای درمان آسم استفاده می‌شود.

دستگاه‌های استنشاقی با دوز اندازه‌گیری شده: قوطی‌هایی با دهانه‌ای هستند که دارو را تحت فشار به ریه‌ها می‌رساند.

استنشاق پودر خشک: برای غلبه بر مشکلات هماهنگی دست و تنفس توسعه داده شد. این دستگاه دوز اندازه‌گیری شده‌ای از داروی پودری را ارائه می‌دهد که باید از یک محفظه از پیش‌بارگذاری شده استنشاق کنید.

استنشاق‌کننده‌های مه نرم: دستگاه‌های دستی هستند که مه نرمی تولید می‌کنند که ماندگاری بیشتری دارد. این دستگاه برای افرادی که قدرت دم محدودی دارند ایده‌آل است، اگرچه دستگاه همچنان به هماهنگی دست و تنفس نیاز دارد. آن را می‌توان همراه با ماسک صورت برای کودکان استفاده کرد.

نبولایزر: دستگاه کوچکی است که داروی مایع را به مه تبدیل می‌کند. در حالی که به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نفس‌های آهسته و عمیق می‌کشید، دارو وارد ریه‌ها می‌شود. این دستگاه برای کودکان کوچکتر یا افراد مسن که هماهنگی تنفس دست یا قدرت دم ندارند ایده‌آل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =