آخرین تحولات اوکراین| کی‌یف به ناتوانی در برابر قدرت نظامی روسیه  اعتراف کرد

در حالی‌که مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به این واقعیت اعتراف کرد که در صورت توقف کمک آمریکا به اوکراین، روسیه در جنگ پیروز خواهد شد، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده نیز معتقد است که راه حل نظامی برای درگیری در اوکراین وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، "میخائیل پودولیاک"، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، شب گذشته در مصاحبه‌ای اذعان کرد که این کشور نمی‌تواند به طور مستقل و بدون کمک غرب وام بیاورد و تولیدات نظامی اوکراین برای مقابله با روسیه کافی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین| مجارستان عبور کامیون‌ها از مرز اسلواکی را مسدود کرد

وی گفت: « اوکراین آماده است در این جنگ تا آخر خط پیش برود، ولی هر پیشرفتی باید با مشارکت غرب همراه باشد. چه زمانی مقادیر لازم تسلیحات نظامی در اختیار ما قرار خواهد گرفت، زیرا میزان تولیدات نظامی در خود اوکراین نمی تواند برای مقابله با روسیه کافی باشد.»

در این رابطه، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه نیز معتقد است که ایالات متحده به این نتیجه رسیده که اکنون زمان آن فرا رسیده تا ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را مسئول شکست کنونی در برابر روسیه معرفی کند.

وی در شبکه اجتماعی X نوشت: سرنوشت بدی در انتظار ولادیمیر زلنسکی است. در واقع، مصاحبه‌ شگفت‌انگیز جدید ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ثابت کرد که زمان آن رسیده تا شکست‌های دست نشانده غرب - زلنسکی را نفی نکنیم. استولتنبرگ بطور علنی بیان کرد که "ناتو باید برای اخبار بسیار بد از اوکراین آماده شود" و یادآور شده که "تصمیمات عملیاتی دشوار به صلاحدید خود اوکراینی‌ها و فرماندهان نظامی این کشور واگذار شده است."

این سیاستمدار فرانسوی یادآور شد که دقیقاً این روش معمول عملکرد واشنگتن یا بطور کلی "دولت هدایت کننده" است که یک عروسک دست نشانده را به قدرت رسانده و سپس آن را به حال خود رها می‌کند تا نابود شود و تاریخ مملو از نمونه های چنین افرادی است.

فیلیپو در پایان تاکید کرد فرانسه باید هرچه زودتر ارسال پول و سلاح به اوکراین را متوقف کند.

دبیرکل ناتو در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آلمانی که روز شنبه پخش شد، گفت که وضعیت اوکراین به دلیل عدم کمک کشورهای غربی ممکن است بدتر از این شود و باید منتظر اخبار بد از آنجا بود.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به ششصد و چهل و نهمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

جان بولتون: در صورت توقف کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف، روسیه پیروز خواهد شد

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا و نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل به این واقعیت اعتراف کرد که اگر واشنگتن کمک نظامی خود را از کی‌یف منحرف ساخته و به خاورمیانه منتقل کند، درگیری اوکراین می تواند با پیروزی روسیه پایان یابد.

بولتون شب گذشته در یک مصاحبه رادیویی گفت: «در نهایت، اگر ما به اوکراینی‌ها کمک نکنیم، روسیه پیروز خواهد شد».

وی یادآور شد: «اوکراینی‌ها قطعا نگران از دست دادن احتمالی برخی از حمایت‌های آمریکا هستند. علاوه بر این، با شروع زمستان و کاهش درگیری‌های نظامی فعال، ارتش اوکراین عملاً در جنگ با روسیه به بن بست رسیده و این در حالی است که ضد حمله تابستانی آنها نیز ناموفق بود و عوامل دیگری هم پیش آمد که شور و شوق برای حمایت بین المللی را کاهش داده است.»

بولتون افزود که پیروزی دیپلماتیک روسیه در عرصه بین المللی نیز یک نگرانی فزاینده است. وی گفت: «من فکر می‌کنم که ما باید در مورد تهاجم دیپلماتیک روسیه نیز بسیار نگران باشیم. پیروزی روسیه هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد، بنابراین ما باید برای آن لحظه آماده باشیم.»

کاخ سفید: نیاز مبرمی به پول اضافی برای اوکراین وجود دارد

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی، یک بار دیگر در گفتگو با شبکه خبری ABC News تاکید کرد که مقامات ایالات متحده شدیداً به تأیید کنگره برای بودجه اضافی، از جمله برای حمایت از کی‌یف، نیاز دارند.

وی افزود: «من تکرار می‌کنم که این درخواست برای کمک مالی اضافی شامل پول لازم برای حمایت از اوکراین است که ما به شدت به آن نیاز داریم. بودجه لازم برای کمک به اسرائیل گنجانده شده و برای امنیت مرزها نیز پول وجود دارد.»

کربی پیش از این نیز از کنگره آمریکا خواست تا این اعتبارات را تصویب کند، در غیر این صورت ایالات متحده برای ارائه مقدار مورد نیاز کمک به اوکراین در سال ۲۰۲۴ با مشکل مواجه خواهد بود. سپس یادآور شد که این وضعیت عامل اصلی نگرانی دولت جو بایدن است.

پودولیاک: هیچ درگیری بین زلنسکی و زالوژنی وجود ندارد

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر زلنسکی معتقد است که هیچ درگیری بین ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای اوکراینی وجود ندارد.

او شب گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «صحبت درباره وجود اختلاف و درگیری بین زلنسکی و زالوژنی با توجه به نقش آنها در اوضاع کشور بسیار عجیب است. بحث های صورت گرفته در این خصوص کاملاً بی اساس هستند.»

روابط بین رئیس جمهور و فرمانده کل ارتش اوکراین پس از مصاحبه زالوژنی با مجله اکونومیست در اوایل نوامبر، که در آن ژنرال درگیری اوکراین را بن بستی برای کی‌یف خواند، وخیم و آشکار شده است.

ژنرال براون راه حل نظامی برای درگیری در اوکراین را رد کرد

ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز یکشنبه، ابراز عقیده کرد که هر درگیری نظامی، از جمله درگیری کنونی در اوکراین، تنها با روش‌های نظامی قابل حل و فصل نیست.

وی در جریان سخنرانی خود در مجمع ریگان در کالیفرنیا، گفت: "هیچ درگیری نظامی را نمی‌توان صرفا از طریق ابزار نظامی حل و فصل کرد و در نهایت راه حل دیپلماتیک نیز مورد نیاز خواهد بود."

علاوه بر این، ژنرال براون در اظهار نظر در خصوص وضعیت اوکراین ابراز اطمینان کرد که می توان به نحوی بر آن تأثیر بگذارد. وی اضافه کرد که واشنگتن قادر خواهد بود حمایت نظامی خود از کی‌یف و تل آویو را با هم ترکیب کند.

روز گذشته، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت که ایالات متحده اجازه نخواهد داد روسیه در درگیری در اوکراین پیروز شود و به حمایت از کی‌یف با کمک‌های نظامی ادامه خواهد داد.

مدودف: آستین دلیل واقعی مداخله آمریکا در درگیری اوکراین را نام برد

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه شب گذشته یادآور شد که هدف از مداخله آمریکا در درگیری در اوکراین، نیاز به مدرن سازی صنایع دفاعی این کشور به میزان ۴۰ میلیارد دلار بود.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز گذشته در تشریح ضرورت کمک‌های نظامی به اوکراین، اعلام کرد که این کشور بزرگترین نوسازی بخش صنعتی دفاعی خود را آغاز کرده است. رئیس پنتاگون توضیح داد که قصد دارند ۵۰ میلیارد دلار از بودجه اضافی درخواستی دولت برای این منظور اختصاص دهند.

مدودف در این باره گفت: «این مقام نظامی که مردی رک و ساده است، از بیان دلیل واقعی مداخله ایالات متحده در درگیری بین روسیه و اوکراین تردید نکرد. این دلیل نیاز به مدرن سازی صنعت دفاعی ایالات متحده به میزان ۴۰ میلیارد دلار است. اکنون مشخص شده هدف ایالات متحده در ارائه کمک به اوکراین، «جنگ» برای دموکراسی یا مقابله با روسیه برای کاهش توان دفاعی آن نیست.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه افزود: «به نظر می‌رسد که همه چیز در مورد تولید محصولات دفاعی برای افزایش تولید نظامی و ایجاد شغل است. و شاید در سود کلانی که شرکت‌های نزدیک به دولت [جو بایدن] از قبل این صنایع دریافت می‌کنند.

کیسینجر در آخرین مصاحبه خود عدم گفتگو بین آمریکا و روسیه را مشکل اصلی نامید

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در آخرین مصاحبه خود که روز یکشنبه توسط روزنامه پولیتیکو منتشر شد، ابراز عقیده کرده که مشکل اصلی در روابط آمریکا و روسیه عدم گفتگو بین دو کشور است.

کیسینجر گفته بود: در حال حاضر بزرگترین مشکل در روابط با روسیه این است که ما نشنیده‌ایم نظر مقامات مسکو در خصوص مسائل چیست، زیرا اصلاً گفتگویی با روسیه وجود ندارد.

به گفته وی، رهبران جهان شکست خورده و در تسلط بر مفاهیم اصولی و تاکتیکی ناکام مانده‌اند. این سیاستمدار برجسته افزود: «جوامع باید راهی برای حل مشکلات خود بدون درگیر شدن در مناقشات نظامی بیابند. این یک چالش است. ما با دوره‌ای از درگیری‌های مداوم روبرو هستیم که ممکن است منجر به جنگ‌های بزرگی شده و می تواند بسیاری از تمدن‌های ساخته شده را نابود کند.»

خبرگزاری رویترز روز شنبه گزارش داد که هنری کیسینجر در سن ۱۰۰ سالگی در خانه خود درگذشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =