۲ هزار و ۸۸ محصول در نمایشگاه پژوهش عرضه می‌شود/ معرفی هزار و ۴۵۰ محصول دانشگاهی

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: ۲ هزار و ۸۸ محصول در نمایشگاه پژوهش به معرض نمایش قرار داده می‌شود، از این تعداد هزار و ۴۵۰ محصول مربوط به دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در نشست خبری گرامیداشت هفته پژوهش که ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ در وزارت علوم برگزار شد، درباره برنامه این معاونت برای هفته پژوهش اظهار کرد: ۱۲هزار و ۱۶۰ واحد فناور در کشور فعال هستند که ۱۱۳ هزار و ۹۹۸ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند. ۲ هزار و ۸۸ محصول در نمایشگاه پژوهش به معرض نمایش قرار داده می‌شود که ۵۱ محصول جدید در حوزه‌های مختلف فناوری‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، هوافضا و فوتونیک هستند. هزار و ۴۵۰ محصول مربوط به دانشگاه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

پیوند دانشگاه و صنعت باید کشور را از وابستگی نجات دهد

وی افزود: ۵۷ محصول در مرحله ارزیابی برای رونمایی قرار دارد که احتمالا رونمایی ۲۵ محصول در نمایشگاه هفته آینده انجام خواهد شد. ۱۵ مورد کارگاه تخصصی هم برای پژوهشگران در حاشیه نمایشگاه با موضوع سامانه نان، چالش‌های تجاری‌سازی و پروانه بهره‌برداری واحدهای فناور برگزار خواهد شد.

محمدعلی نژاد تصریح کرد: ۱۷۶ فناور از سراسر کشور معرفی و انتخاب شدند که در ارزیابی اولیه انجام شده و هفته آینده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

صالحی: زنگ پژوهش در مدارس به صدا درمی‌آید

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در ادامه نشست خبری گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: هفته پژوهش و فناوری در دو قالب استانی و ملی برگزار می‌شود. هفته اول به صورت استانی و هفته دوم به صورت ملی برگزار خواهد شد. شعار این هفته، «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» است.

وی افزود: امسال برنامه‌هایی برای اولین بار قرار است انجام شود که شامل تجلیلی از کشاورزان، صنعتگران، خیرین، بانوان فعال و مدیران پژوهش و فناوری خواهد بود. همچنین سه استاندار و سه دانشگاه در سطح کشور به عنوان برگزیدگان عرصه پژوهش و فناوری معرفی می‌شوند. برنامه ملی پژوهش از ۱۹ آذرماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ آذرماه روز ملی پژوهش ادامه دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: هفته پژوهش با برنامه‌هایی مانند نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، نشست انجمن‌های علمی و نمایشگاه تستا (تقاضای ساخت و تولید ایرانی) همراه خواهد بود. ۳۴۱ دانشمند برای شرکت در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران کشور معرفی شدند. برگزیدگان این افراد سه‌شنبه ۲۱ آذرماه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

معاون پژوهشی وزیر علوم تصریح کرد: زنگ پژوهش یکی دیگر از برنامه‌های هفته پژوهش است که صبح یکشنبه ۱۹ آذرماه با همکاری وزارت آموزش و پرورش در همه مدارس کشور به صدا درمی‌آید. برنامه زنگ پژوهش به همراه تقدیر از داش‌آموزان برتر انجام خواهد شد. بعداز ظهر یکشنبه نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت کل کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: مراسم افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار ۲۰ آذرماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =