۱۰ درصد واحدهای فناوری در حوزه علوم انسانی و علوم نرم هستند

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد واحدهای فناوری در حوزه علوم انسانی و علوم نرم هستند، این رقم باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور که امروز ۲۱ آذرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، تصریح کرد: رشد و پیشرفت کشور مدیون زحمات تمام پژوهشگران است.

بیشتر بخوانید:

گرنت اساتید در سال ۱۴۰۳ دو برابر می‌شود

وی ادامه داد: ۲ میلیون و دویست محصول جدید امسال رونمایی شده است. این محصولات نشان می‌دهند که دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز رشد از ساخت محصول صرف به ساخت محصول در قالب تجاری حرکت کرده‌اند.

محمدعلی نژاد گفت: امسال ۱۱ نفر به عنوان فناور برتر انتخاب و معرفی شده‌اند.

این مسئول گفت: هم اکنون بیش از ۱۲ هزار واحد فناور فعالیت دارند. یعنی رشد ۵۰ درصدی در این حوزه داشتیم.

وی افزود: با تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، گسترس پارک‌ها و پردیس‌ها رشد بسیار مناسبی داشته است.

علی نژاد گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه درآمدهای ناشی از فعالیت‌های دانش بنیان جزو اولویت‌های اصلی ما است.

این مسئول گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویان با راهنمایی و هدایت استادان باید تبدیل به هسته‌های فناور شوند. امسال به صورت آزمایشی، ۱۰ درصد پایان نامه‌های دنشجویان دانشگاه‌های تربیت مدرس و تهران هدف گذاری شده و سعی کردیم آنها را تبدیل به هسته‌های علمی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد واحدهای فناوری در حوزه علوم انسانی و علوم نرم هستند، این رقم باید افزایش یابد. ما از دانشجویان رشته‌های علوم انسانی دعوت می‌کنیم تا با همکاری با ما، متوجه شوند که در این حوزه هم فعالیت‌های فناوری و خلاقانه اتفاق می‌افتد.

معاون فناوری وزیر علوم بیان کرد: هم اکنون صندوق‌های علمی و پژوهشی پذیرای مالیات فکری افراد هستند. البته امیدواریم در این باره بانک‌ها باهم همکاری کنند.

رشد 31 درصدی نرخ رشد مقالات در دانشگاه‌ها شهید بهشتی

محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در این مراسم بیان کرد: من خوشحالم که دانشگاه بهشتی به عنوان میزبان این مراسم انتخاب شده است.

وی افزود: امیدوارم دانشگاه شهید بهشتی توانسته‌ باشد در مسیر مرجعیت علمی و رشد و تعالی کشور حرکت کرده باشد.

آقامیری تصریح کرد: تمام دانشگاه‌های کشور فعالیت‌های پژوهشی بسیار خوبی داشته‌اند. بنابراین صحیح نیست که من فقط گزارشی از موفقیت دانشگاه بهشتی ارائه دهیم. در نتیجه فقط ۲ خبر خوشحال کننده می‌دهم.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه شهیدبهشتی رشد بسیار مناسبی در موضوعات محصولات علمی مانند مقاله، کتاب، و مطالب مرتبط با محصولات علمی در سطح جهان داشته است. این دانشگاه رشد ۱۳۵ درصدی در تولید مقالات داشت.

وی بیان کرد: نرخ رشد مقالات در دانشگاه‌ها شهید بهشتی در ۵ سال گذشته حدود ۳۱ درصد افزایش داشته است.

آقامیری گفت: ما فعالیت‌های بین‌المللی را آغاز کردیم. تا در مرحله نخست با کشورهای همسایه و سپس با تمام کشورهای دنیا به جز رژیم صهیونیستی ارتباط علمی داشته باشیم.

این مسئول گفت: امروز می‌توانم اخبار موفقیت آمیزی از رشد علمی را به افرادی که نگران جوانان و نخبگان کشور هستند، ارائه دهم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =