سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ دستورالعملی، سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص انتخابات اسفند 1402» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها و واحدهای ویژه ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر قالیباف درباره رد صلاحیت داوطلبان مجلس

سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند 1402 با شعار «مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح» ابلاغ شده است.

براساس این دستورالعمل؛ دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مشارکت حداکثری و زمینه‌سازی برای انتخاب اصلح، تمام مساعی خود را به کار خواهد گرفت و تمامی ظرفیت های شبکه شهرپایه خود را در این زمینه، پای کار خواهد آورد. در همین راستا ضروری است واحدها از هر نوع کار ابتکاری نهادهای دانشجویی و استادی که منجر به افزایش مشارکت و انتخاب اصلح می‌شود، حمایت کنند.

همچنین لازم است شوراهای فرهنگی و هیئت‌های نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهیان با تشکیل جلسات مستمر در این زمینه فکر و طراحی کنند.

در این دستورالعمل آمده است: دانشگاه به هیچ نحو اجازه نخواهد داد منابع و امکانات دانشگاه، له یا علیه شخص یا جریان خاصی به کار گرفته شود. دعوت از نمایندگان این دوره از مجلس توسط نهادهای دانشجویی و استادی از اکنون برای ارزیابی عملکرد، گفت‌وگو درباره حیطه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... بلامانع است.

همچنین در مقطع تبلیغات رسمی، دعوت از تمام افرادی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند برای حضور در دانشگاه توسط نهادهای دانشجویی و استادی در دانشگاه مجاز است. این حضور می تواند در قالب های سخنرانی و تبیین مواضع، پرسش و پاسخ و مناظره باشد.

در بخش دیگری از این دستورالعمل آمده است: محکومین فتنه ۸۸ نمی‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند. همچنین قبل از ایام رسمی تبلیغات انتخاباتی، تبلیغ مستقیم ممنوع است. حضور افراد بدون تبلیغ مستقیم و در قالب سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره مجاز است.

همچنین لازم است هیأت‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان به عنوان مرجع بررسی و تأیید برنامه‌ها در چارچوب این سیاست‌ها، با رعایت عدالت، زمینه را برای طرح تمام سلایق و دیدگاه ها و با هدف کمک به مشارکت حداکثری و شناخت و انتخاب اصلح در محیط دانشگاه فراهم آورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =