طوفان الاقصی| ضرب‌الأجل یک‌ ماهه آمریکا به ارتش رژیم اسرائیل / ۲ شهید در یورش به کرانه باختری

ادعای رسانه‌ای در مورد ضرب الاجل پایان حمله نظامی اسرائیل به غزه از سوی آمریکا، هماهنگی و تبادل نظر روزانه واشنگتن و تل‌آویو در مورد غزه، یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری از مهمترین تحولات بامدادی پیرامون فلسطین اشغالی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، همزمان با طرح ادعای برخی رسانه‌های آمریکا مبنی بر ضرب‌الاجل کاخ سفید به تل‌آویو برای اتمام حمله نظامی به غزه، ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه به منطقه جنین در کرانه باختری یورش گسترده برد و در نوار غزه نیز از زمین و آسمان حملات خود را شدت بخشید.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| حمله راکتی مقاومت به عسقلان / عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از شمال غرب شهر غزه

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که توانسته علاوه بر انهدام خودروها و تجهیزات ارتش اسرائیلی، شماری از متجاوزان در شمال و جنوب غزه زخمی کند.

مهترین تحولات بامدادی ۶۱‌مین روز طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

********************

پنتاگون: روزانه با اسرائیل تبادل نظر می‌کنیم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که مقامات نظامی این کشور روزانه با مقامات رژیم اسرائیل از نزدیک تبادل نظر و نیازهای روزانه آن را بررسی می‌کنند.

پنتاگون همچنین مدعی شد که به گفت‌ؤگوها با صهیونیست ها ادامه می‌دهد و انتظار دارد که به قوانین جنگی پایبند باشند!

ضرب‌الأجل یک‌ ماهه آمریکا به ارتش رژیم اسرائیل

وب سایت آمریکایی المانیتور به نقل از منابع آگاه خود مدعی شد که دولت بایدن ابتدای سال میلادی آتی (۲۴ روز دیگر) را پایان «عملیات نظامی گسترده» در غزه اعلام کرده است.

بر اساس این ادعا، واشنگتن بر این باور است که رژیم اسرائیل در حال دور شدن از اهداف حمله نظامی خود به غزه است.

شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا به به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن انتظار دارد مرحله کنونی تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

تحصن اردنی‌ها در برابر سفارت آمریکا

شهروندان اردنی امشب در برابر سفارت آمریکا در شهر أمان تحصن کرده و خواستار توقف حمایت‌های این کشور از رژیم اسرائیل شدند.

انفجار بمب در مسیر خودروی گشتی اسرائیل در جنین

نظامیان رژیم اسرائیل از ساعتی پیش یورش گسترده به شهر و اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری آغاز کرده و طی آن با مبارزان فلسطینی در این منطقه درگیر شده است.

در محله البیادر جنین، مبارزان فلسطینی موفق شدند یک بمب کنار جاده‌ای را در مسیر خودروی گشتی ارتش رژیم اسرائیل منفجر کنند.

جهاد اسلامی: تجهیزات متجاوزان را نابود کردیم

سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در محورهای نفوذ دشمن واقع در شرق خان‌یونس، القراره و شهر غزه، شماری از تجهیزات و خودروهای زرهی متجاوزان را نابود است.

سخنگوی سرایا القدس همچنین گفت که در درگیری و ایجاد کمین علیه ارتش متجاوز اسرائیل، شماری از آن را زخمی کرده است.

حماس: اتهامات دولت بایدن را رد و تقبیح می‌کنیم

جنبش حماس اعلام کرد که اقدام رئیس جمهور آمریکا در پذیرش ادعاهای صهیونیست‌ها که می‌خواهد نیروهای ما را به ارتکاب تجاوز و خشونت جنسی در هفتم اکتبر متهم کند، تقبیح می‌کنیم. این ادعاها بی‌اساس و بیهوده بوده و دنباله روی از پروپاگاندای منحط صهیونیست‌هاست.

زخمی شدن ۷ فلسطینی در یورش به جنین

در یورش ارتش صهیونیستی به اردوگاه جنین، هفت نفر از جمله یک زن به شدت زخمی شده‌اند.

بازداشت ۲۱ نفر عمدتا از کادر درمان در غزه

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد که نظامیان رژیم اسرائیل ۲۱ تن از کادر درمان و راننده های آمبولانس را بازداشت کرده است.

شهید در حمله به مرکز نوار غزه

شبکه الجزیره خبر داد که بمباران اردوگاه النصیرات، واقع در مرکز نوار غزه منجر به شهادت ۶ نفر و زخمی شدن چند تن دیگر شده است.

درگیری‌های شدید در طوباس

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه علاوه بر جنین به طوباس نیز در کرانه باختری یورش بردند که در اینجا نیز با مبارزان فلسطینی وارد درگیری شدید شدند.

۲ شهید و ۳ زخمی نتیجه یورش نظامیان صهیونیست به طوباس

بعد از ساعت‌ها درگیری بین نظامیان رژیم اسرائیل و مبارزان فلسطینی در شهرک طمون و اقع در طوباس، رسانه‌های فلسطینی از شهادت دو نفر و زخمی شدن سه تن دیگر خبر دادند. درگیری‌ها به گفته این رسانه‌ها شدید بود.

«عبد الرحمن عماد بنی عوده» و شهید«معاذ الزهران» دو جوانی هستند که در یورش بامدادی صهیونیست‌ها به منطقه طوباس در کرانه باختری فلسطین به شهادت رسیدند.

بیانیه مشترک سعودی-قطری؛ تأکید بر حمایت از فلسطین و راهکار دودولتی

قطر و عربستان سعودی بعد از دیدار سران این دو کشور در دوحه بیانیه مشترکی منتشر کردند و طی آن، تمیم بن حمد و محمد بن سلمان اوضاع فلسطین را بررسی کرده و درباره فاجعه انسانی در نوار غزه ابراز نگرانی کردند.

آن دو همچنین بر ضرورت توقف حملات نظامی به اراضی فلسطین تأکید کرده و خواهان حمایت از غیرنظامیان بر اساس قوانین بین الملل شدند.

امیر قطر و ولیعهد سعودی ضمن حمایت از راهکار دو دولتی برای حل مسئله فلسطین، همچنین بر اهمیت فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل به منظور متوقف کردن کوچاندن اجباری فلسطینیان تأکید کردند.

شصتمین روز «طوفان الاقصی»| پایگاه‌های اسرائیل در جولان هدف قرار گرفت/ درگیری‌های تن‌به‌تن مقاومت فلسطین با متجاوزان صهیونیست در شرق خان‌یونس

انتهای پیام/

کد خبر: 1209684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =