سرانجام موضوع کمبود معلم به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی موضوع کمبود معلم در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داد و گفت: تصمیم‌گیری نهایی در این باره در جلسه بعدی صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون متبوعش، گفت: «تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس از طرف جمعی از نمایندگان درباره عدم تامین نیروی انسانی کافی برای وزارت آموزش و پرورش (کمبود معلم) توسط سازمان اداری استخدامی و همچنین بحث و بررسی درباره ارائه راهکارهایی در این باره در سال تحصیلی آتی در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

بهادری جهرمی: دخالت در اجراییات رتبه‌بندی علت کمبود معلم است

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش برای بررسی این موضوع در جلسه کمیسیون آموزش حضور داشت اما متاسفانه رئیس سازمان اداری و استخدامی نبود! البته معاونان وی در این جلسه حضور داشتند و این موضوع مورد ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: پس از بحث و بررسی‌ها درباره کمبود معلم، نهایتا مقرر شد، یک جلسه فرصت برای پاسخگویی رئیس سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شود تا پس از استماع توضیحات رئیس این سازمان درباره اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس و ارائه گزارش آن به هیئت رئیسه برای بررسی در جلسه علنی؛ تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار کرد: طبق ماده ۲۳۴، اگر قانون از سوی مسئولان اجرا نشود و یا ناقص اجرا شود؛ این به نوعی جرم شناخته شده و پرونده به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

در ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس آمده است؛ هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

در ادامه کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

طبق تبصره ۱ این ماده، چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

منبع: تسنیم

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1209746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =