عدم انتقال ۴۷۰۰ حساب بانکی دولتی به بانک مرکزی

معاون حسابرسی اقتصادی دیوان محاسبات با اشاره به ۴۷۲۱ حسابی که هنوز به بانک مرکزی منتقل نشده، گفت: از این تعداد حدود ۴ هزار مورد مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم و ۷۲۱ مورد دیگر مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های دولتی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، برزوزاده، معاون امور حسابرسی اقتصادی دیوان محاسبات در خصوص آخرین آمار حساب‌های فرعی دستگاه‌ها که به بانک مرکزی منتقل نشده است، گفت: مجموع تعداد حساب‌های فرعی که هنوز تا پایان آبان به نزد خرانه و به بانک مرکزی منتقل نشده است به ۴ هزار و ۷۲۱ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

معافیت‌های مالیاتی حقوق و درآمد در سال آینده اعلام شد + جزییات

وی افزود: از این تعداد حدود ۴ هزار مورد مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم و ۷۲۱ مورد دیگر مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های دولتی است.

معاون امور حسابرسی اقتصادی دیوان محاسبات خاطر نشان کرد: تعداد حساب‌های منتقل نشده در انتهای شهریور حدود ۴۰ هزار بود که هم اکنون به حدود ۴ هزار ۷۰۰ مورد کاهش یافته است.

برزوزاده گفت: بر اساس دستورالعمل شورای پول و اعتبار، تخلفات از حوزه اجرای حساب واحد خزانه باید به صورت مشترک توسط بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به مراجع نظارتی و قضایی معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =