۵ مدعی غایب در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور

باتوجه به چرخه اعلام شده برای کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴، اولین مرحله از چرخه که مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان است، پنج غایب قطعی خواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در رده بزرگسالان طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ آذر در ساری برگزار می‌شود. پیش از این سقز به‌عنوان میزبان این رقابت‌ها انتخاب شده بود که به دلیل مشکلاتی که در زمینه اسکان میهمانان داشت، از میزبانی انصراف داد و مازندران که در میان استان‌ها قطعاً بیشترین شرکت‌کننده را دارد، مسابقات را برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

کشتی‌گیر ایرانی نامزد عنوان بهترین آزادکار ۲۰۲۳ شد

در تبصره دوم ماده یکم چرخه عنوان شده است کشتی‌گیران مدال‌آور رقابت‌های جهانی صربستان ۲۰۲۳ و دارندگان مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو چین و کشتی‌گیرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند از مراحل اولیه چرخه معاف بوده و کار خود را طبق شرایطی که برای هر وزن در چرخه آمده است، پیگیری خواهند کرد.

با توجه به اینکه در تبصره سوم هم آمده است: «در صورتی که کشتی‌گیری به دلیل مصدومیت نتواند در چرخه حضور داشته باشد، تنها با تأیید پزشک معتمد فدراسیون، کمیته پزشکی و تأیید کادر فنی و موافقت فدراسیون کشتی می‌تواند به کار خود در چرخه ادامه دهد.» این احتمال وجود دارد که در آستانه مسابقات قهرمانی کشور یک یا چند کشتی‌گیر نیز بنا به دلایل پزشکی در مسابقات کشوری شرکت نکنند.

بنابراین ملی‌پوشانی که در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان مدال کسب نکرده‌اند، ملی‌پوشانی که در بازی‌های آسیایی هانگژو چین به مدال طلا نرسیدند، مدال‌آوران ایران در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا در قزاقستان، مدال‌آوران ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان و نوجوانان جهان (۲۰۲۳)، ملی‌پوشانی که مقرر بود به رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال در آلبانی اعزام شوند سهمیه شرکت در مسابقات کشوری را دارند و هر استان به استثنای مازندران و تهران، براساس مسابقات انتخابی استانی مجاز به شرکت تیمی ۱۰ نفره در مسابقات کشوری است.

مازندران و تهران هم با توجه به نتایج قبلی، علاوه بر ۱۰ سهمیه، به ترتیب هر کدام ۱۶ و ۱۰ سهمیه مجزا نیز دارند.

به این ترتیب در زیر به وضعیت غایبان سرشناس مسابقات قهرمانی کشور خواهیم پرداخت:

وزن ۵۷ کیلوگرم: در این وزن هیچ کشتی‌گیری از شرکت در مسابقات قهرمانی کشور غایب نیست و رقابت‌ها با حضور همه مدعیان برگزار می‌شود. میلاد والی‌زاده و ابراهیم خواری نمایندگان ۵۷ کیلوگرم کشورمان در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی بودند که هیچ‌کدام مدالی نگرفتند.

وزن ۶۱ کیلوگرم: هیچ کشتی‌گیری در این وزن نیز از شرکت در مسابقات معاف نیست. اطری که نماینده ایران در رقابت‌های جهانی بود هم نتوانست مدال بگیرد.

وزن ۶۵ کیلوگرم: مسابقات قهرمانی کشور در غیاب مدعی اصلی این وزن که رحمان عموزاد است، در ساری برگزار می‎شود. او هر چند در جهانی بلگراد پنجم شد و در بازی‌های آسیایی هم طلا نگرفت، اما به واسطه کسب سهمیه المپیک از شرکت در مرحله اول چرخه معاف است.

وزن ۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی اگر قصد این را داشت که در این وزن غیرالمپیکی در چرخه ۲۰۲۴ وارد شود، به واسطه کسب نشان نقره جهانی در مسابقات کشوری کشتی نمی‌گرفت، اما او عنوان کرده است قصد حضور در وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم را دارد و به همین دلیل باید در مسابقات کشوری روی تشک برود؛ بنابراین وزن ۷۰ کیلوگرم هم هیچ غایبی در این رقابت‌ها ندارد.

وزن ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی هر چند در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ روی سکو نرفت، اما به خاطر کسب نشان طلای بازی‌های آسیایی، در مسابقات کشوری روی تشک نخواهد رفت.

وزن ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی هم به خاطر کسب برنز جهانی، در ساری کشتی نخواهد گرفت.

وزن ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی که بعد از بازگشت از بازی‌های آسیایی هانگژو کتفش را جراحی کرد، شرایطی ویژه در چرخه دارد و هر زمان که امکان کشتی گرفتن و حضور در مسابقه را پیدا کرد، وارد چرخه خواهد شد. البته دارنده ۹ نشان المپیک و جهانی به دلیل کسب نقره جهانی و طلای بازی‌های آسیایی مجوز غیبت در مسابقات کشوری را دارد.

وزن ۹۲ کیلوگرم: هیچ کشتی‌گیری از مسابقات قهرمان کشوری معاف نیست. امیرعلی آذرپیرا که نماینده این وزن ایران در مسابقات جهانی بود موفق به کسب مدال نشد و علاوه بر آن کارش را در چرخه در وزن ۹۷ کیلوگرم دنبال خواهد کرد. کامران قاسم‌پور دارنده دو نشان طلای جهانی در این وزن هم امسال کار خود را در چرخه یک وزن المپیکی دنبال خواهد کرد.

وزن ۹۷ کیلوگرم: تیم ملی در این وزن نه مدال جهانی گرفت و نه طلای بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک، بنابراین هیچ کشتی‌گیری در ۹۷ کیلوگرم در مسابقات کشوری غایب نخواهد بود.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع به واسطه کسب نشان طلای مسابقات قهرمانی جهان، طلای بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک، از شرکت در مسابقات قهرمانی کشور معاف است و سایر مدعیان در غیاب او باید در ساری کشتی بگیرند.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، کامران قاسم‌پور است، کشتی‌گیری که در آستانه کسب سومین طلای وزن ۹۲ کیلوگرم جهانش، از ناحیه کشاله ران دچار آسیب‌دیدگی شد و حضور در مسابقات بلگراد را از دست داد. در این ایام هیچ عکس و فیلمی از وضعیت او منتشر نشده است و اطلاع دقیقی از شرایط آماده‌سازی و آسیب‌دیدگی پایش که منجر به غیبت او در بلگراد و هانگژو شد، در دست نیست.

باید دید قاسم‌پور هم به جمع کشتی‌گیرانی که در مسابقات قهرمان کشوری غایب هستند اضافه خواهد شد.

جدای از قاسم‌پور، طبق آن چیزی که در بالا به آن پرداخته شد، رحمان عموزاد، یونس امامی، محمد نخودی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع پنج کشتی‌گیری هستند که در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در ساری روی تشک نخواهند رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Atousa IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 0
      ۷سال ۳سال ۳۷سال ۳۸سال