آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان اصلاح و تدوین شد

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: آیین نامه مرحله ارتقا رتبه بندی معلمان را با سه پژوهش تدوین کردیم و این آیین نامه با ۱۰ چرخش اصلاحی تدوین و رضایتمندی معلمان و ارتقا نظام تعلیم و تربیت به صورت همزمان لحاظ شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ، در مراسم بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش گفت: ۱۰ مساله اساسی آموزش و پرورش را شناسایی کردیم و تلاش می‌کنیم اقدامات لازم برای حل مسائل انجام شود.

بیشتر بخوانید:

رتبه بندی معلمان تغییر خواهد کرد + جزئیات

وی با بیان اینکه تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین و آسیب شناسی طرح رتبه بندی معلمان از دیگر اقدامات پژوهشگاه مطالعات است، افزود: مرحله استقرار رتبه بندی معلمان انجام شد و مرحله بعد مرحله ارتقاء است، آیین نامه مرحله ارتقا رتبه بندی معلمان را با سه پژوهش تدوین کردیم و این آیین نامه با ۱۰ چرخش اصلاحی تدوین شده است و رضایتمندی معلمان و ارتقا نظام تعلیم و تربیت به صورت همزمان لحاظ شده است.

محبی افزود: بازطراحی ساختار آموزش و پرورش ضروری است چون ساختار آموزش و پرورش ایران شبیه هیچ کشوری در دنیا نیست، از یک جهت منحصر به فرد هستیم اما از جهت دیگر ساختار آموزش و پرورش ایران منجر به عدم انسجام، موازی کاری، گستردگی و عدم پاسخگویی شده است، بسیاری از مشکلات به دلیل ناهماهنگی ساختاری است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه، ساختار آموزش و پرورش باید بازطراحی شود، گفت: در برخی کشورها وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت فرهنگ، وزارت ورزش و بخش آموزش وزارت بهداشت همگی ذیل یک وزارتخانه تحت عنوان وزارت آموزش و فرهنگ تعریف می‌شود.

محبی تحقق سرانه پژوهشی برای معلمان و دانش آموزان، استقرار مدیریت یک پارچه و نه جزیره‌ای امور پژوهشی و ارتقا ساختار و جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش را از جمله درخواست‌های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است، بیان کرد: فرهنگیان می‌توانند برای انجام پروژه‌های پژوهش محور با پژوهشگاه همکاری کنند.

وی عنوان کرد: تدوین الگو مدرسه تراز در سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، این الگو به این می‌پردازد که مدرسه چه ابعاد، شاخص و استانداردی دارد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت راه اندازی سنجش ملی کیفیت یادگیری گفت: بررسی تطبیقی تنوع مدارس را در دستور کار داریم، بیش از ۲۰ نوع مدرسه داریم و معلوم نیست چقدر این تنوع مدارس درست و با عدالت آموزشی سازگار است؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1210265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =