کشتی آزاد قهرمانی کشور| هادی وفایی‌پور مدعی جدید وزن حسن یزدانی به مقام قهرمانی رسید

هادی وفایی‌پور در پرمدعی‌ترین وزن مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور با شکست علی سوادکوهی به عنوان قهرمانی رسید.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، در حالی که حسن یزدانی به دلیل کسب مدال نقره جهانی، سهمیه المپیک و طلای بازی‌های آسیایی، از شرکت در مسابقات قهرمانی کشور معاف بود، چند روز بعد از بازگشت از هانگژو کتفش را جراحی کرد و به گفته پزشک چهار تا شش ماه قادر به حضور روی تشک نخواهد بود.

بیشتر بخوانید

شوک به کشتی ایران / قاسم‌پور المپیک را از دست داد

در این شرایط وزن ۸۶ کیلوگرم که در این سال‌ها مدعی شماره یکش حسن یزدانی بوده است، مدعیان جدیدی پیدا کرد که این وزن المپیکی را برای ورود به چرخه انتخابی سال ۲۰۲۴ انتخاب کرده بودند.

مبین عظیمی قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جوانان جهان و علی سوادکوهی که سال گذشته به طلسم شکست‌ناپذیری جردن باروز مقابل ایرانی‌ها در ۷۹ کیلوگرم خاتمه داد از جمله مدعیان جدید این وزن بودند، ضمن اینکه عزت‌الله‌ اکبری، هادی وفایی‌پور، علیرضا کریمی، سجاد غلامی و... نیز از جمله مدعیان قبلی وزن ۸۶ کیلوگرم بودند که هر کدام انگیزه‌های خاص خود را برای رسیدن به مقام قهرمانی این وزن داشتند.

در این بین عزت‌الله اکبری توانست مبین عظیمی را شکست دهد، اما خودش هم فینالیست نشد. علی سوادکوهی نیز علیرضا کریمی را بُرد و کریمی در رپه‌شارژ به رقابت ادامه نداد.

در این وزن علی سوادکوهی و هادی وفایی‌پور به فینال رسیدند و در حالی که به نظر می‌رسید مدعی جدید برنده این وزن باشد و تا یک دقیقه پایانی فینال، ۴ بر صفر از حریف همدانی‌اش پیش بود، اسیر زیرگیری وفایی‌پور شده و طی یک خاک و دو بارانداز در بدترین تایم ممکن شش امتیاز از دست داد تا کشتی را ۶ بر ۴ واگذار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ساقاسولا IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 0
      ازنظروزن‌سوادکوهی‌نسبت‌ب‌رقیبانش‌پایین‌بودودرمسابقات‌بعدی‌حتمانتیجه‌میتواندبنفع‌سوادکوهی‌باشدوبعدازحسن‌اومدعی‌بلامنازع۸۶ک،خواهدبودسوادکوهی‌واقعاکشتیگیربااستعدادیست،وبارهاتوانش‌روبرخ‌جهان‌وجهانیان‌کشیده‌ونشان‌داده‌ک‌ایرانی‌میتواندشکست‌ناپذیرهاراشکست‌دهد،مانندحیدری‌وکورتانیدزه،رضایزدانی‌وگاتسالوف،یزدانی‌حسن‌وتیلور،کامران‌وجیدن‌کاکس،وووسوادکوهی‌وجردن‌باروز،وسیداکوف،که‌علی‌جان‌هر۲راشکست‌دادوفکرکنم‌درنبودحسن‌وکامران‌علی‌جان‌تیلوروهم‌شکست‌دهداگربخاهدوجسارت‌بخرج‌دهد،دورازانتظارنیست