مازندران قهرمان کشتی آزاد کشور شد

مسابقات قهرمانی کشتی آزاد کشور با قهرمانی مازندران به پایان رسید و تیم‌های تهران و همدان در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، مسابقات قهرمانی کشور و مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد با گرامیداشت ۱۰۴۰۰ شهید استان مازندران با حضور ۳۳۴ کشتی‌گیر در قالب ۳۲ تیم به میزبانی سالن سیدرسول حسینی شهرستان ساری برگزار شد.

در طول مسابقات، محسن کاوه، سرمربی تیم ملی کشتی ایران، غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و ابراهیم مهربان، دبیر فدراسیون کشتی و نماینده اتحادیه جهانی کشتی در شهرستان ساری مستقر و طی این سه روز در سالن حضور داشتند.

محسن کاوه و غلامرضا محمدی، همراه با مهدی تقوی و اباذر اسلامی ۲ چهره نام‌آشنای کشتی مازندران، اعضای کمیته فنی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور بودند.

در روز دوم رقابت‌ها علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به همراه سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران و تنی چند از مسئولان استان مازندران در سالن حاضر و از نزدیک، رقابت‌ها را دنبال کردند.

روز اول مسابقات، ۱۰۱ کشتی‌گیر در اوزان ۵۷، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که به ترتیب مدال طلا وزن ۵۷ کیلوگرم به احمد محمدنژاد جوان از خراسان رضوی، مدال نقره به علیرضا سرلک از لرستان و مدال برنز مشترک به مهدی ویسی و ابراهیم خواری از تیم سهمیه اهدا شد

در وزن ۶۵ کیلوگرم مدال طلا به عباس ابراهیم‌زاده از ایلام، مدال نقره به علی خرم‌دل از تهران و مدال برنز مشترک به داریوش ولی‌زاده از همدان و مجید داستان از توابع تهران اهدا شد.

در روز دوم مسابقات نیز کشتی‌های سه وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم، ۸۶ کیلوگرم و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار شد که به این ترتیب در وزن ۷۴ کیلوگرم مدال طلا به حسین ابوذری، مدال نقره به عادل پناهی از تیم سهمیه مازندران و مدال برنز مشترک به امیرمحمد یزدانی از تیم مازندران و احسان الهی از تیم سهمیه مازندران رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، مدال طلا به هادی وفایی‌پور از تیم گیلان، مدال نقره به علی سوادکوهی از تیم مازندران و مدال برنز مشترک به هادی شرفبیانی و عزت‌الله اکبری رسید.

همچنین در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، مدال طلا به امیررضا معصومی از تیم گیلان، مدال نقره به سیدمهدی هاشمی و مدال برنز مشترک به سالار حبیبی از تیم تهران و رضا چراغی از تیم سهمیه مازندران اهدا شد.

در روز سوم رقابت‌ها ۱۴۴ کشتی‌گیر در اوزان غیرالمپیکی ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که به این ترتیب در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری از تیم مازندران به مدال طلا، یاسین رضایی از تیم سهمیه مازندران به مدال نقره و پوریا کاظمی و رضا مومنی از تیم سهمیه مازندران به مدال برنز مشترک دست یافتند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم مدال طلا به محمدعلی عموزاد از تیم سهمیه مازندران، مدال نقره به مجتبی عموزاد از تیم گلستان و مدال برنز مشترک به محمد حیدری از تیم توابع تهران و علی‌اکبر زودی از مازندران اهدا شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم مقام اول به عبدالله شیخ‌اعظمی از سهمیه مازندران، مقام دوم به جمال عبادی از خوزستان و مقام سوم مشترک به امیرحسین کاظمی از مازندران و علیرضا کریمی از البرز رسید.

همچنین در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور از مازندران به مدال طلا، مهدی حاجیلوئیان از همدان به مدال نقره و مدال برنز مشترک، بهنام سرابی از سهمیه تهران و ارشک محبی از کرمانشاه دست یافتند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز مدال طلا به امیرعلی آذرپیرا از تهران، مدال نقره به محمدحسین محمدیان از مازندران و مدال برنز مشترک به علیرضا رکابی از تیم سهمیه و امیر محمدی از خراسان شمالی اهدا شد.

در پایان این رقابت‌ها، استان مازندران با ۱۴۱ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و استان‌های تهران و همدان به ترتیب با ۹۲ و ۸۴ امتیاز، عناوین نائب‌قهرمانی و سومی را از آن خود کردند.

همچنین در روز سوم‌ مسابقات، مراسم تشییع شهید گمنام برگزار شد که در طول مراسم، مهدی ویسی، قهرمان ارتش‌های جهان، مدال خود را به این شهید تقدیم کرد.

از حواشی این رقابت‌ها، حذف مجتبی گلیج با وجود مصدومیت بود.

همچنین امیرمحمد یزدانی در محله یک هشتم نهایی از عادل پناهی شکست خورد که در پایان بازی به رای داوری، اعتراض شدید کرد.

از آنجا که علی سوادکوهی برای دریافت مدال بر روی سکو حاضر نشد، احتمال دعوت نشدن وی به اردوی تیم ملی محتمل است؛ چرا که طبق مفاد چرخه انتخابی تیم ملی، یکی از موارد مهم، رعایت نظم و انظباط توسط کشتی‌گیران است.

همچنین جمعی از هواداران کشتی حاضر در سالن، خواهان حضور سوادکوهی در تیم ملی شدند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1211132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =