لزوم توجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان / لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ اعلام وصول شد

لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،‌ جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

تصمیمات مجلس درباره افزایش تعطیلات آخر هفته به کجا رسید؟

موارد زیر در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از وزارت ورزش ‌و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر همدان

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و و پرورشی غیردولتی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تاسیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داودی

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

گزارش رئیس مرکز پژوهش های مجلس در مورد عملکرد مرکز پژوهش ها در مجلس یازدهم

لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ اعلام وصول شد

محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه گفت: به اطلاع همکاران محترم و ملت بزرگ ایران می‌رساند در  اجرای ماده۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور که با اصلاحاتی مجدداً به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، اعلام وصول می‌شود.

بر اساس اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه(فردا) مجدداً کلیات لایحه بودجه را در صحن بررسی خواهد کرد.

هفته گذشته کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس بررسی و با مخالفت نمایندگان روبرو شد. بنابراین دولت با اصلاحاتی، لایحه بودجه ۱۴۰۳ را دوباره تقدیم مجلس کرد.

افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی به تاریخ پیوسته است/ مسببان حادثه تروریستی راسک باید شناسایی و مجازات شوند/ ضرورت تجهیز پاسگاه‌های مرزی و جلوگیری از تکرار اینگونه جنایت‌ها

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: در ابتدا شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت می‌گویم و از همه محبین اهل بیت عصمت و طهارت که مراسم عزای ام‌المومنین را باشکوه هرچه تمامتر برپا داشتند تشکر می‌نمایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ضروری است استمرار جنایت‌های ضدانسانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه را محکوم کنم و به جبهه غرب به رهبری آمریکا که با تمام ظرفیت رسانه‌ای، مالی، نظامی و دیپلماتیک به پشتیبانی از این جنایت‌ها ادامه می دهد یادآوری کنم که باید تجربه این روزها به شما ثابت کرده باشد که افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی  به تاریخ پیوسته است و همه حمایت‌های شما نخواهد توانست این رژیم را از باتلاقی که در آن گرفتار شده است نجات دهد و تأکید می‌کنم که ادامه این منش ضد انسانی، رسوایی فراگیر جهانی برای شما رقم خواهد زد به گونه‌ای که حتی نزد ملت‌های خود بی‌آبرو خواهید شد.

وی بیان کرد: همچنین به حاکمان و روسای کشورهای اسلامی و عربی یادآوری می‌کنم که شما در پیشگاه ملت‌های مسلمان در آزمون تاریخی قرار دارید و باید بدون شعارهای توخالی با اقدامات عملی وظیفه دینی، انسانی و ملی خود را انجام دهید و متأسفانه باید تصریح کنم که تاکنون در این آزمون سربلند بیرون نیامده‌اید که امیدوارم در روزهای پیش رو با اقداماتی موثر  گذشته را جبران کنید.

قالیباف با بیان اینکه جنایت‌های تروریستی حمله به مقر انتظامی در شهرستان راسک و شهادت و مجروحیت جمعی از کارکنان غیور فراجا موجب تأثر فراوان شد، یادآور شد: اینجانب این حادثه را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، فرماندهی محترم انتظامی، فرماندهان و کارکنان جان بر کف فراجا، مردم شریف استان سیستان و بلوچستان و خانواده‌های معزز آن شهیدان والامقام  تسلیت و تعزیت می‌گویم.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: علاوه بر آن که لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی به فوریت و جدیت به شناسایی و برخورد با عوامل این شررات اقدام کنند و مسببین این حادثه از عاملین و آمرین را به مجازات برسانند، ضروری است اقدامات لازم جهت تجهیز پاسگاه‌های مرزی و جلوگیری از تکرار این گونه جنایت ها صورت پذیرد.

قالیباف عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی ضمن رسیدگی به نحوه شناسایی و مجازات مسببین این جنایت، گزارشی از امکانات و تجهیزات لازم جهت تقویت امکانات دفاعی مقرهای انتظامی مرزی را ارائه کند.

اخباری از خیانت های پشت پرده در دولت های منطقه به گوش می رسد/ دستگاه دیپلماسی هوشیاری بیشتری داشته باشد

مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: نمی توانیم به سادگی از اتفاقات رخ داده در کشور بگذریم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: اخباری از برخی از خیانت های پشت پرده در دولت های منطقه به گوش می رسد که ضرورت هوشیاری بیشتر دستگاه دیپلماسی و فعالیت بیشتر این دستگاه را طلب می کند کما اینکه این دستگاه فعالیت های بسیار خوبی هم تاکنون داشته است.

شریعتی در ادامه گفت: دشمن روز گذشته تلاش کرد تا هجمه ای را به ملت ایران تحمیل کند، البته به خاطر ناکامی هایی که در روزهای گذشته داشت قصد داشت از مردم انتقام بگیرد لذا اینگونه مسائل اولویت کشور است و این موضوعات باید از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون انرژی ماموریت داده شود تا به آن ها رسیدگی شود. 

وی افزود: موضوعاتی از قبیل صدور مجوزهای کسب وکار، مالیات ها و  اصلاح ساختار نظام اصناف باید در اولویت مجلس قرار گیرد.

باید تصمیمی برای پایان حوادثی مانند حادثه تروریستی راسک اتخاذ کرد

حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تلخ شهادت ۱۱ نفر از هموطنانمان در حادثه تروریستی راسک سیستان و بلوچستان خطاب به رئیس مجلس، عنوان کرد: این عملیات تروریستی ارزش نظامی ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دستور دادید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به این موضوع ورود کند برای اینکه دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم باید به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داده شود تا تمامی این موارد مشابه ظرف یک الی ۲ سال گذشته جمع بندی و یک تصمیم جدی اتخاذ شود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه چنین حوادثی مشابه با وضعیت کشور عراق در جدار مرزی رخ می دهد و تروریست ها در این منطقه مستقر می شوند، افزود: در منطقه مرزی ما نیز این تروریست ها در مرز ایران و پاکستان مستقر هستند لذا باید یک تصمیم جدی و پشیمان کننده در این زمینه اتخاذ شود تا ما دیگر شاهد شهادت مرزبانان خود نباشیم.

موافقت مجلس با بررسی اولویت دار طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان تقاضای تعدادی از نمایندگان برای بررسی اولویت دار طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور با این تقاضا با ۱۱۴ رأی موافق، ۸۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

شهباز حسن پوربیگلری در خصوص این تقاضا، گفت: مطالبه عموم اصناف در کشور، اصلاح قانون نظام صنفی می باشد که در این راستا ۲۰۰ نفر از نمایندگان برای بررسی آن اعلام آمادگی کردند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم ادامه داد: ۲ دهه از اصناف منتظر چنین روزی هستند و با توجه به اینکه برخی از قوانین در خصوص اصناف دارای اشکالاتی است لازم است مجلس انقلابی قوانینی را اصلاح کند.

وی افزود: بنابراین در این خصوص در کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس مرکز پژوهش ها و کارشناسانی از اتاق اصناف و حضور فعال تمامی اعضای کمیسیون بحث بر این شد که این اتفاق مهم صورت گیرد لذا از نمایندگان تقاضا می شود که با این اولویت ها موافقت کنند.

مالک شریعتی نیاسر در مخالفت تقاضای بررسی اولویت دار گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح اصلاح نظام صنفی کشور گفت: بنده از دو جهت مخالف این طرح اصلاحی هستم؛ یکی از جنبه آیین‌نامه‌ای و شکلی ماجرا که پیشنهاداتی برای تبصره ۱۰۰ ارائه شد از جمله ناترازی انرژی، تشدید مجازات با کشورهای متخاصم، این موضوعات حدودا یک سال است که در دستور رسیدگی قرار دارد، امیدواریم هیأت رئیسه به آنها توجه کند. از طرفی این مسئله که در حال رسیدگی است از طرف اصناف کشور مورد توجه قرار گرفته که خود را مدام‌العمر می‌بیند، امروز زمان گردش نخبگانی کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.  

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: توجه داشته باشیم اولویت کشور در حال حاضر چیست، دشمنان امروز ناتوان شده و حتی پایگاه‌های انرژی را مورد تهاجم قرار می‌دهند، مالیات بر اصناف، اصلاح قوانین اصناف، ایفای نقش اصناف در حوزه پیشرفت کشور از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند، تمام موارد عنوان شده از موضوعاتی است که باید در اولویت کمیسیون اقتصادی قرار گیرد، مشکلاتی که در حوزه نظارتی است از جمله مباحثی است که باید مطرح شود ، بر همین اساس می‌توان گفت این مسئله در حال حاضر اولویت کشور نبوده است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در موافقت با تقاضای بررسی اولویت دار گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح اصلاح نظام صنفی کشور تأکید کرد: نقش اصناف در برهه‌های تاریخ انقلاب قابل انکار نیست، اصناف تلاشگران اقتصادی کشور هستند، در پیش ازانقلاب حامیان انقلابیون بودند، بعد از انقلاب هم پشتیبان رزمندگان در زمان جنگ، حتی بازاریان شهدای بسیاری را برای انقلاب تقدیم کردند، اصناف در شرایط کرونایی نقش بسزایی داشتند اما درخصوص اصلاح قانون صنفی اصناف مواردی را همکار گرامی عنوان کردند از جمله تعجیل در بررسی آن و رعایت اصول شکلی آن. حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان برای بررسی این طرح رأی دادند و دقیقاً یک سال زمان سپری شد تا در ارتباط با اتاق اصناف، وزارت صمت موارد کارشناسی این طرح بررسی شود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: اولویت‌هایی را همکار گرامی نام بردند که یکی از این اولویت‌ها فراهم کردن زمینه فعالیت‌های صنفی است اما در مواردی از قانون صنفی حرف و حدیث‌هایی مطرح شده در خصوص فعالیت واحدهای صنفی که باید اصول قوانین را رعایت کنند، از طرفی با پیشرفت علم حتی در حوزه اصناف مانندIT  مواجه هستیم که اصناف در این زمینه به حدنصاب نمی‌رسند بر همین اساس باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد. اصناف در شرایط سخت اقتصادی میدان‌دار باشند تا امکان مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی کشور فراهم شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در بررسی تقاضای اولویت دار گزارش کمیسیون اقتصادی در تذکری به ماده ۱۴۴ بیان کرد: در ماده ۱۴۴ بیان شده است که نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهادات خود را در سامانه ثبت کنند، بر همین اساس در تاریخ ۲۱/۹/۱۴۰۲ سامانه برای درج پیشنهادات باز شده و تا اول دی ماه فرصت برای ثبت پیشنهادات نمایندگان وجود دارد، اگر فردا نیز پیشنهادات ثبت می‌شد بررسی این طرح به جلسه هفته آینده موکول می‌شد.

مجلس باید موضوعات مهمی همچون معیشت مردم و حمله تروریستی به مرزبانان را در اولویت قرار دهد

محمدحسن آصفری نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه مسئله تامین گوشت قرمز به قیمت مناسب برای مردم بسیار مهم است، گفت: به یقین باید موضوع گرانی کالاهای اساسی مردم در اولویت ما باشد، همچنین حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت که روز گذشته اتفاق افتاد موضوع مهم دیگری است که باید امروز آقای وزیر نفت جهت توضیح مسئله به مجلس می آمد چرا که این اتفاق دو سال گذشته نیز رخ داد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس افزود: متأسفانه جایگاه‌های سوخت برای ۱۶ سال قبل است لذا باید پرسید وزارت نفت برای به روزرسانی این جایگاه‌ها چه اقداماتی انجام داده است چرا که همین مسئله موجب حمله به جایگاه‌ها شده است.

وی ادامه داد: اولویت اساسی ما باید همه کالاهای اساسی مردم مانند گوشت و مرغ و تأمین نهاده‌های دامی باشد، لذا آیا نباید وزیر جهاد کشاورزی جهت پاسخگویی نسبت به وضعیت موجود به مجلس بیاید؟ یا با توجه به اتفاقی که به تازگی در مرزها رخ داده است آیا وزیر کشور نباید به مجلس جهت پاسخگویی بیاید تا نسبت به اقدامات انجام شده برای استحکام و مقاوم‌سازی سنگرهای بچه‌های ما در مرزها توضیح دهد؟ تا زمانی که یک خانه کلنگی سنگر بچه‌های ما است جریان تروریست اقدام شق‌القمری انجام نداده بنابراین این اتفاق به دلیل بی‌عرضگی ما است که یک جریان کوچک تروریستی می‌تواند اینگونه جوانان ما را به شهادت برساند.

آصفری همچنین تأکید کرد: باید بخشی از زمان سه‌شنبه‌های نظارتی به موضوعاتی که به تازگی اتفاق افتاده‌اند اختصاص یابد.

بنابراین گزارش در ادامه دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: از صبح امروز دوستان متعددی به دستور جلسه اعتراض دارند که از یک جهت به حق است، البته گزارش تحقیق و تفحص‌ها طبق آیین‌نامه باید در دستور کار قرار می‌گرفتند چرا که در نوبت بودند اما ما امروز باید در خدمت وزیر صمت جهت رسیدگی به موضوع خودرو باشیم اما شب گذشته به ما اطلاع دادند که نمی‌توانند امروز به صحن بیایند بنابراین گاهی چنین اتفاقاتی برای دستور صحن می‌افتد، هرچند به لحاظ قانونی می‌تواند یک نوبت حضور خود را در مجلس به عقب بیندازند اما وقتی که بعد از ظهر روز قبل اعلام می‌کنند ما چطور دستور جلسه برای موضوعات دیگر را برقرار کنیم؟ لذا خواهش می‌کنم حداقل ۷۲ ساعت قبل ما را مطلع کنند.

برنج روی دست کشاورزان مانده است، واردات چه معنایی دارد؟

رضا حاجی پور در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۸ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه  اصالت و قدمت شهرستان آمل و استان مازندران گفت: از شهر هزار سنگر و از شهرستان حماسه ساز ۶بهمن ۱۳۶۰ با شما صحبت می کنم،از دیار۱۰۵۰شهید، شهیدان حیدری، زال نژاد، حاجی زاده دارابی و ... و از دیار علم و دانش و از دیار آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی و میرزا هاشم آملی و از دیار قهرمانان و مربیان بزرگ ورزشی یعنی،قاسم رضایی،امیرحسین زارع،امیرارسلان و ساروی با شما سخن می گویم،از دیار دماوند و بخش لاریجان و از دیار بخش امام زاده عبدالله و از دیار بخش دشتسر و از روستای بزرگ بستان کلا و آهنگر کلا سخن می گویم.

وی با محکومیت نسل کشی در غزه گفت: ننگ بر سران آمریکا و ننگ بر غربی ها و صهیونیست ها که در مقابل هلوکاست و نسل کشی واقعی سکوت کرده اند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مختلف جهت حمایت از تولید و در خصوص رفع مشکل کشاورزان و شالی کاران ادامه داد: برنج و محصولات در شالی کوبی ها باقی مانده و آقای مخبر و وزیر کشاورزی قول دادند اما چه شد مجدد ثبت سفارش ها باز شد و برنج های وارداتی توزیع شد؟مگر رهبری بر حمایت از تولید تاکید نکردند چرا از واردات حمایت می شود، یک میلیون تن محصول روی دست کشاورزان باقی مانده و چه شده است که باز هم واردات می شود.

وی تصریح کرد: ما خود در تولید برنج در مرحله خودکفایی هستیم و برنج با کیفیت ما در کارخانه های شالی کوبی استان های شمالی باقی مانده است.اما امروز در راستای زمین گیر شدن کشاورزان برنج وارداتی عرضه می شود، اگر باور ندارید بیایید و از کارخانه های شالی کوبی شمال کشور بازدید کنید، چرا از وارات برنج حمایت می کنید؟برنج های تولید داخلی و حمایت از کشاورزان به کجا رسید؟

حاجی پور در بخش دیگری از صحبت های خود با قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: از وزیر بهداشت تشکر میکنم بعد۴۳سال دستگاه های mri و دانشکده پزشکی و جراحی قلب به آمل آمده است و مرکز مدرن بیماریهای زنان نیز به زودی افتتاح می شود. اما وزیر نیرو چگونه قبض آب برای کشاورزی صادر شده که خود تأمین آب می کند و با حفر چاه و لایروبی نیاز حود را رفع می کنند.

وی در پایان با اشاره  به لزوم بازنگری در موضوع افزایش حقوق ها تاکید کرد: افزایش حقوق باید بر اساس تورم باشد و شرایط فعلی ناعادلانه است، ساماندهی معلمان پیش دبستانی حق التدریس، نهضتی و همه باید در اولویت قرار گیرد.

موضوع استخدام کارکنان مخابرات روستایی تعیین تکلیف شود

مهدی اسماعیلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ آذر ماه) در  تذکری در صحن علنی مجلس گفت: مکرراً در ارتباط با تعیین تکلیف استخدام کارکنان مخابرات روستایی پیگیری‌های متعددی را انجام داده‌ایم اما نمی‌دانیم چه اراده‌ای وجود دارد که به این درخواست چندین ساله زحمتکشان روستایی بی‌توجهی می شود.

وی افزود: بنده معنا و مفهوم این بی‌توجهی را نمی‌دانم و واقعاً باید دولت به این قشر زحمت کش، توجه لازم را داشته باشد.

اسماعیلی با اشاره به تعیین تکلیف نیروهای شرکتی، حجمی و قراردادی بیان کرد: این مسئله مورد تاکید همه نمایندگان مجلس بوده و متاسفانه به آن توجه ای نمی شود./

معلمان خرید خدمات آموزشی تعیین تکلیف شوند

سید مرتضی حسینی در  نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر بهداشت گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان شبکه بهداشت و درمان نباید بیش از این معطل شود.

نماینده مردم میانه در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به قولی که در خصوص تعیین تکلیف معلمان خرید خدمات آموزشی داده‌اید، عمل کنید. این معلمان حق بزرگی به گردن آموزش و پرورش دارند. همچنین پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته باید در اسرع وقت پرداخت شود.

وی ادامه داد: هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید مانع اجرای قانون ساماندهی کارکنان دولت شود. دو میلیون کارمند در انتظار اجرای این قانون هستند.

حسینی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه افزایش حقوق کارکنان باید متناسب با تورم باشد ولی حقوق کارکنان وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ به خوبی دیده نشده است. حقوق این عزیزان به ویژه در سال انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

چرا ارز برای واردات دارو و شیرخشک جای دیگر خرج شده است

رضا آریان پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای اقتصاد و بهداشت، گفت: طی ۲ سالی که گذشت جلسات متعددی در کمیسیون بهداشت برای بحث کمبود دارو و شیرخشک برگزار شد که در انتهای این جلسات مشخص می شد که ارزی برای آن ها تخصیص داده نشده و عملا به بن بست می خوردیم.

نماینده مردم مینودشت و کلاله و مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه مشخص شد که ارز بوده و جای دیگر خرج شده است و با توجه به اینکه امروز بحث چای دبش مطرح است و ارز تخصیص داده شده مربوط به سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بوده جای تاسف دارد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۳ مورد توجه قرار گیرد

جواد نیک بین در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به دولت گفت: درخواست دارم برج‌های دولت بیشتر از خرج‌های آن است، با مردم روشن صحبت کنید، چرا بسیاری از پروژه‌ها که نیاز به نوسازی دارند با اعلام دولت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی می‌شود اما خودمان بخواهیم اقدام به نوسازی آنها کنیم حدوداً یک میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. چرا برج‌های دولت بیشتر از خرج‌های آن شده است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس خطاب به رئیس قوه قضائیه ادامه داد: آقای اژه‌ای ما شما را انسان عدالت‌گستری می‌دانیم، مردم منتظر یک برخورد دبش با اختلاس‌گران هستند. مردم آستانه تحملشان بسیار بالا است، بارها مسئولین دولت را به مرز سقوط کشاندند اما مردم در برابر غربیان ایستاده تا از انقلاب دفاع کنند، با مردم صحبت کنید و توضیحات لازم را ارائه نمایید.

وی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: اگر رشد اقتصادی در کشور نباشد ولی مالیات افزایش پیدا کند برابر است با تورم افسارگسیخته. دارایی مردم را دارایی خود ندانید.

نیک‌بین در ادامه یادآور شد: در خصوص بودجه ۱۴۰۱ باید بگویم اشک یتیم دردآور است اما اشک بزرگ‌مرد باعزت بازنشسته شرمنده مرگ‌آور است. خواهشاً در بودجه ۱۴۰۳ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در حال حاضر به مرگ تدریجی بازنشستگان تبدیل شده است را به مرگ قطعی آنها تبدیل نکنید. در لایحه بودجه اعلامی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مدنظر قرار دهید. اگر این مسئله مورد توجه قرار نگیرد مجلس با رأی قاطع مخالف آن خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص صادرات پسته و کشمش حوزه انتخابیه خود بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان پسته و کشمش آن را در منازل خود انبار می‌کنندف به مسئله صادرات این محصولات کشاورزی  توجه داشته باشیم.

نیک‌بین در پایان به نوسازی جاده‌های حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: جاده شادمهر به کاشمر نیاز به نوسازی دارد، رئیس جمهور بارها اعلام کردند که نوسازی آن مدنظر قرار بگیرد در حال حاضر تعداد زیادی از افراد در این جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند، مسئولان به قول خود عمل کنند.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1211531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =