اعزام ناوشکن انگلیس به دریای سرخ

انگلیس در پی حملات ارتش یمن به کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، نسبت به وخامت وضعیت امنیتی در این دریا هشدار داد و اعلام کرد که یک ناو «نیروی دریایی سلطنتی» را به عملیات تحت رهبری ایالات متحده در این منطقه اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع بریتانیا روز سه‌شنبه با طرح این ادعا که حملات موشکی بالستیک و پهپادها در دریای سرخ، تهدیدی فزاینده است اعلام کرد که ناو «اچ‌ام‌اس دایموند» که روز شنبه یک پهپاد مشکوک را در این دریا سرنگون کرده بود، به نیروی ضربت بین‌المللی به رهبری ایالات متحده در دریای سرخ ملحق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پاسخ کوبنده انصارالله یمن به آمریکا درباره کشتیرانی


لوید آستین رئیس پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز گذشته اعلام کرد که یک ائتلاف چندملیتی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است.

این عملیات با مشارکت چندین کشور از جمله آمریکا، انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه و اسپانیا انجام خواهد شد.

وزیر دفاع آمریکا مدعی است که هدف از این عملیات محافظت از کشتی‌های بازرگانی از حملات نیروهای یمنی در دریای سرخ است.

این ادعای آستین درباره تهدید تجارت آزاد در دریای سرخ در حالی مطرح شده است که ارتش یمن در اعتراض به کشتار زنان و کودکان غزه توسط رژیم صهیونیستی اقدام به توقیف و ممانعت از عبور کشتی‌ها به مقصد سرزمین‌های اشغالی فلسطین کرده و هشدار داده است که این روند را تا زمان قطع سرکوب و اعلام آتش‌بس ادامه خواهد داد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1211671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =