استوارنامه سفیر جدید پاکستان تقدیم امیرعبداللهیان شد

«محمد مدثر تیپو» سفیر جدید پاکستان در تهران، استوارنامه خود را به «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، محمد مدثر تیپو، سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی پاکستان در تهران روز سه‌شنبه و در جریان تقدیم رونوشت استوارنامه خود به امیرعبداللهیان، «آرمان‌های سران پاکستان در تقویت هر چه بیشتر روابط برادرانه و تاریخی بین دو کشور و همکاری در ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای را منتقل کرد».

بیشتر بخوانید:

تاکید امیرعبداللهیان برتقویت همکاری‌های امنیتی بین ایران و پاکستان

سفیر پاکستان همچنین حمله تروریستی راسک را محکوم کرد و همچنین از نقش ایران در برجسته‌کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و بسیج حمایت بین‌الملل علیه این اقدامات تشکر و قدردانی کرد.

وزیر خارجه ایران نیز ضمن خیرمقدم به سفیر پاکستان، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور که ریشه در فرهنگ و سنت‌های مشترک دارد، در طول مدت ماموریت او در تهران به اوج جدیدی برسد.

روز دوشنبه هم «جلیل عباس جیلانی» وزیر خارجه دولت موقت پاکستان در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان، درباره اوضاع در غزه و حمله تروریستی در جنوب‌شرق ایران، رایزنی کرد.

در این تماس تلفنی، جیلانی نگرانی عمیق پاکستان درباره «اوضاع وخیم» در فلسطین اشغالی مخصوصا غزه را ابراز کرد.

او بر «ضرورت آتش‌بس فوری، لغو محاصره، ارسال کمک‌های بشردوستانه بدون وقفه از جمله تجهیزات پزشکی برای مردم غزه و همچنین تلاش‌های دیپلماتیک برای نیل به صلح پایدار در منطقه بر اساس یک راه‌حل عادلانه درباره فلسطین» تاکید کرد.

جیلانی حمله تروریستی در راسک که به شهادت ۱۱ نفر از ماموران پلیس منجر شد را نیز به‌شدت محکوم کرد.

دیپلمات عالی‌رتبه پاکستان در این زمینه بر «تعهد قاطع پاکستان برای همکاری نزدیک با ایران به‌منظور مقابله با تهدید تروریسم که چالش جمعی برای امنیت و صلح منطقه‌ای است، تاکید کرد».

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1211676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =