افزایش ظرفیت ذخیره بنادر به ۲۸۵ میلیون تن

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در کشور از ۲۷۵ میلیون تن به ۲۸۵ میلیون تن رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جلیل اسلامی گفت: در کشور ما با ظرفیت سازی خوبی صورت گرفته حدود ۵۰۰ میلیون تن در دو سال گذشته تخلیه و بارگیری شده است و رکورد خوبی است و رشد خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید:

تجارت دریایی با همکاری مناطق آزاد و سازمان بنادر گسترش می‌یابد

به گفته وی علی رغم تحریم های گسترده در حوزه دریایی و بندری ۸ درصد رشد داشته ایم و این روند مثبت ادامه دارد ‌

او می‌گوید: ۲۷۵ میلیون تن ظرفیت سازی شده و با بهره برداری از پروژه های امروز ظرفیت بنادر به ۲۸۵ میلیون تن می رسد و با رفع محدودیت ها هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.

اسلامی گفت: طی امسال اقدامات قابل توجهی در حوزه ظرفیت سازی در بخش پروژه ها و تجهیزات انجام شده و حدودد۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه پس کرانه و و بندری قرارداد منعقد می شود.

معاون بندری سازمان بنادر اظهار کرد: دولت به بنادر کوچک توجه ویژه ای دارد و در بحث ساماندهی و برون سپاری و تکمیل و تجهیز بنادر در همه بنادر این پروژه ها انجام و تا پایان سال ادامه می دهد

وی افزود: در حوزه کالاهای اساسی ظرفیت سازی خوبی در بنادر و زیر ساخت انجام شد و تغیر رویکرد در این بخش شکل می گیرد

اسلامی افزود: یک تغییر رویکرد مهمی با ظرفیت سازی برای ساخت سیلو در حوزه سلامت و تغذیه مردم انجام می شود و کارکرد این سیلو علاوه بر تخلیه و بارگیری سالم سازی غذای مردم است در بندر امام و سیستان وبلوچستان و همه بنادر و در بندر شهید رجایی سیلو در حال ساخت داریم و ظرفیت ۲ میلیون تنی با ایجاد این سیلوها خواهیم داشت.

وی افزود: توسعه پس کرانه های بنادر در حوزه مخازن نفتی و روغن های خوراکی و کالاهای نفتی وکانتینر و موضوعات مختلف سامانه جامع و برای اولین بار سامانه جامع بندری رونمایی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =