تجارت دریایی با همکاری مناطق آزاد و سازمان بنادر گسترش می‌یابد

عضو هیات عامل و معاون عمرانی منطقه آزاد کیش گفت: در بخش‌های هیدروگرافی و سازه‌های آبی همکاری منطقه آزاد کیش با سازمان بنادر و دریانوردی آغاز و در مرحله مذاکره به دنبال تهیه تفاهم نامه هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید پورزادی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دریایی خوشبختانه استقبال خوبی از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش کرده‌اند گفت: شرکت‌های توانمندی در حوزه اقتصاد آبی در کشور فعال شده‌اند و وجود جوانان متخصص در شرکت های دانش بنیان در بخش خصوصی نقطه بسیار امیدوارکننده ای برای کشور است.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های سازمان منطقه آزاد کیش از ظرفیت ها و توانمندی های این شرکت های دانش بنیان برای توسعه فعالیت های خود استفاده خواهد کرد ادامه داد: در بخش‌های هیدروگرافی و سازه‌های آبی همکاری منطقه آزاد کیش با سازمان بنادر و دریانوردی آغاز و در مرحله مذاکره به دنبال تهیه تفاهم نامه هستیم.

پورزادی در خصوص همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه اقتصاد دریا افزود: هم اکنون زمینه مناسبی برای همکاری این دو نهاد در زمینه سواحل کیش و تجارت دریایی آغاز شده، زیرا بخش های زیادی از مناطق آزاد کشور در حاشیه آب و سواحل قرار دارند.

معاون عمرانی منطقه آزاد کیش از آغاز همکاری این منطقه با دانشگاه تهران نیز خبر داد و گفت: در این راستا مرکز بوم‌شناسی کیش به عنوان یک مرکز پژوهشی در بخش های انرژی و حفظ محیط زیست و اقتصاد دریایی کار خود را آغاز کرده و تاکنون تحقیقات خوبی در این بخش ها انجام شده است.

پورزادی اظهار داشت: در حال حاضر در فرآیندهای فنی نیز در بخش‌های هیدروگرافی و سازه‌های آبی همکاری منطقه آزاد کیش با سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده و در مرحله مذاکره به دنبال تهیه پیش نویس و تفاهم نامه در این زمینه هستیم.

عضو هیات عامل و معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در عین حال تاکید کرد: افزایش فعالیت شرکت های دانش بنیان در افزایش صادرات و ارزش افزوده بیشتر کشور نقش مهمی دارند و تاکنون اقدامات مناسبی توسط این شرکت ها در بخش‌های مختلف فنی و اقتصادی کشور آغاز شده است.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور مسوولان ارگان های دریایی، کارشناسان و متخصصان صنعت دریایی کشور تا ۲۶ خرداد در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش برپا است و با حمایت، سازمان بنادر ودریانوردی، سازمان منطقه آزاد کیش، شورای عالی دریایی کشور و انجمن مهندسی دریایی ایران و با حضور ارگان های دریایی و فعالان داخلی و بین‌المللی صنعت دریایی در فضایی به وسعت ۱۸ هزارمترمربع در کیش حال برگزاری است.

فراهم شدن زمینه های رشد و توسعه اقتصاد دریا محور، رونق کسب و کارهای صنعت دریایی در زمینه‌های کشتیرانی، طراحی، کشتی سازی، بنادر، شیلات، دریانوردی، محیط زیست، گردشگری، فراساحل و توسعه سواحل مکران در جنوب کشور از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

ایجاد فرصت مناسب برای تعامل بیشتر با نخبگان دریایی، ارتقا سطح علمی صنعتی حوزه دریایی و دریانوردی، ترویج فرهنگ دریا محور و جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی و بومی سازی صنعت دریایی کشور در زمینه های مختلف از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه بوده است.

سالانه حدود ۵۰ هزار کشتی بزرگ اقیانوس پیما در خلیج فارس و دریای عمان تردد می کنند و جمهوری اسلامی ایران در شمال این آب های بین المللی، یکی از مناطق مستعد برای توسعه صنعت دریایی است.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1144360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =